Nya frågor från de intresserade:
Vilken väg skall vi köra?
Inte spikat ännu. Det finns en sträcka på papper, men den skall köras först så vi vet att den är trevlig att köra med våra hojar.
Det kommer att vara inslag av motorvägskörning för att lyfta snittfarten lite, men mindre sådant än de tidigare åren. Generellt mindre och trevligare vägar, på bekostnad av...
Hur långt blir det mellan tankningarna?
Trevligare vägar ger tätare mellan hörnpunkterna, och därigenom fler tankningar.
...alltså ett tuffare genomförande.
Nämnde vi att körningen är klassad som Gold...?
Deltagare skall ställa in sig på att klara 20 mil i landsvägstempo mellan officiella tankstopp. Den som inte klarar det får antingen ta med bensindunk, eller börja fundera på extratank. Mellantankning på bensinstation är ett annat alternativ för enskilda deltagare, men där tappar man lätt minuter.
Vi har några förare på rejält effektsvaga maskiner som hoppas kunna hoppa bock över ett eller flera tankstopp genom att ha extratank monterad. Vi hoppas kunna gå dessa till mötes genom att lägga in några sträckor utan hörnpunkter på uppåt 30 mil, där andra mellantankar på ca 15 mil.
Extratank kan alltså vara en lösning för att kunna fullfölja även med löjligt svag hoj. Fundera på det.
Kan man ha annan stor hoj som kör med och servar med bensindunk?
Det korta svaret blir: Nej.
Det utbroderade blir:
Det kommer att vara många stora hojar som kör med. Somliga tar kvitton och lämnar in körning, andra kör med del av sträckan så länge det är kul.
Det är inte alls otroligt att någon av dessa har med sig extrabränsle i en dunk - och självklart får denna någon också hjälpa en deltagare med soppa om någon har kört torrt.
Det kan tillochmed vara så att vi släpper iväg en officiell sweephoj en kvart efter sista ekipage som har med sig några enkla verktyg, lite buntband, däckjärn och grejer.
Men, att avdela en hoj som passar på ett enda ekipage och servar detta med bränsle osv, det är inte i linje med vad vi tänkt oss.
Ös på med fler frågor! Här eller på mailen.
Vilken väg skall vi köra?
Inte spikat ännu. Det finns en sträcka på papper, men den skall köras först så vi vet att den är trevlig att köra med våra hojar.
Det kommer att vara inslag av motorvägskörning för att lyfta snittfarten lite, men mindre sådant än de tidigare åren. Generellt mindre och trevligare vägar, på bekostnad av...
Hur långt blir det mellan tankningarna?
Trevligare vägar ger tätare mellan hörnpunkterna, och därigenom fler tankningar.
...alltså ett tuffare genomförande.
Nämnde vi att körningen är klassad som Gold...?
Deltagare skall ställa in sig på att klara 20 mil i landsvägstempo mellan officiella tankstopp. Den som inte klarar det får antingen ta med bensindunk, eller börja fundera på extratank. Mellantankning på bensinstation är ett annat alternativ för enskilda deltagare, men där tappar man lätt minuter.
Vi har några förare på rejält effektsvaga maskiner som hoppas kunna hoppa bock över ett eller flera tankstopp genom att ha extratank monterad. Vi hoppas kunna gå dessa till mötes genom att lägga in några sträckor utan hörnpunkter på uppåt 30 mil, där andra mellantankar på ca 15 mil.
Extratank kan alltså vara en lösning för att kunna fullfölja även med löjligt svag hoj. Fundera på det.
Kan man ha annan stor hoj som kör med och servar med bensindunk?
Det korta svaret blir: Nej.
Det utbroderade blir:
Det kommer att vara många stora hojar som kör med. Somliga tar kvitton och lämnar in körning, andra kör med del av sträckan så länge det är kul.
Det är inte alls otroligt att någon av dessa har med sig extrabränsle i en dunk - och självklart får denna någon också hjälpa en deltagare med soppa om någon har kört torrt.
Det kan tillochmed vara så att vi släpper iväg en officiell sweephoj en kvart efter sista ekipage som har med sig några enkla verktyg, lite buntband, däckjärn och grejer.
Men, att avdela en hoj som passar på ett enda ekipage och servar detta med bränsle osv, det är inte i linje med vad vi tänkt oss.
Ös på med fler frågor! Här eller på mailen.