Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
HH - Närmar sig anslutningen med fordon från E47, dvs Rödby.

Kort minnesbild.

Rally i Tyskland. ET14? GermanButt15? Oavsett. Vi är tre som startar samtidigt nere i DE. HH faller av. Jag och BB fortsätter via broarna. Vid "korsningen" som HH närmar sig dyker han upp. En tregrupp igen. HH försvann dock igen då han valde HÖ-HB. När jag kollade SPOT senare så såg jag att han var typ max 5 minuter bakom när vi passerade anlutningsvägen i Hbg.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Kvällens sista uppdatering:

HH- I SE. Säkert oxie. Däremot säkert Shell. För att få gå in och skälla på felaktiga tider åp kvitton!

CAW - DK. En halvtimme in från färjan.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Fantastiska exempel på olika inställningar idag.

Starta tidigt. Kanske 4-5h utan trafik. Bra om du vill slippa någon storstad?

Starta när du är redo. Bra. Du har en peak på 8-10 timmar när DU är på g.

Starta på kvällen? Svårt. Allt visar mot att du KOMMER bli trött. JÄVLIGT trött mellan 01-03.. Därav start 03-ish på benny.Sommar hjälper. En stigande sol i ögonen.

Starta i regn? Gjort. Skulle göra.Men gillar inte.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Japp, hemma nu.
En K1200RS Taxi-taxi med tva ombord hakade pa upp genom Halland.
Svängde av i Varberg - så dom var säkert Boråsare... :D

Valkommen hem, Cawwa!
Jag klär inte pa mig igen för att gå ut på påfarten och heja hem dig.
Misstanker att du förstår.


Natti!
 

moose

Premier Member
Njut av välförtjänt vila allihopa o än en gång jätte grattis till er alla ni har gjort oss här hemma stolta o avundsjuka vi ser onekligen fram mot era egna upplevelser här på forumet.
Dan
 

John Young

Triumph Triple expert.
Hampe - you are so correct about Bennys second leg route. I just hadn't seen that option and to top it all, it had more points and was less risky then my own "shit or bust" plan

We have some really excellent LD Rallyists in Europe now
 

Kim Leeson

IBAUK Shopkeeper
Premier Member
IBA Member
Hi John,
I hope you found my glasses after our training session, could you please bring them to the Iceni Rally as they are bifocals and needed to see my 3 arguing satnavs...bloody sob's
Congratulations on your massive win in the Alpenbutt, quite the achievement.
 
Alla fyra hjältarna är tillbaka i fosterlandet välbehållna. Bra jobbat.
Vi har ju med all säkerhet flera svenskar som ska satsa på European Tour 2018! Det finns ju potential till fina placeringar!

Jörgen
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Se här!
View attachment 1038

Kan ersätta detta:

View attachment 1039

Men? Tången då för bövelen! Lugnt. Jag ställde exakt samma fråga. Tydligen så fanns det en extra packad. Allt lugnt.

Just det där verktygskittet är riktigt bra. har ett liknande som används typ jämt!
Just det kittet, men i LIDL-dress låg framme en masse i Göteborgsbutikerna nu när jag kom hem.






Flera har hört av sig, och det ÄR en prisvärd verktygssats även vid SEK 149.-

Täcker ett grundbehov när man är ute på vägen, och med helt okay kvalitet.

Tjöp!
 
Måste motvilligt erkänna att jag helt missat detta inlägg. Har nu haft bästa lördagsunderhållningen på länge. Olidligt spännande och välskrivet. Tack Daniel för en strålande berättelse, och självklart tack och GRATTIS till de fyra som gjorde det möjligt. Nu blir jag riktigt inspirerad för ET 2018!
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Måste motvilligt erkänna att jag helt missat detta inlägg. Har nu haft bästa lördagsunderhållningen på länge. Olidligt spännande och välskrivet. Tack Daniel för en strålande berättelse, och självklart tack och GRATTIS till de fyra som gjorde det möjligt. Nu blir jag riktigt inspirerad för ET 2018!
Ja jäklar vilken rapportering!
Tack Daniel, och ni andra som bidrog med inspel.
...och tack Benson som lyfte tråden.

Jag har inte läst den sedan jag kom hem, men nu har jag plöjt den från start till mål.
Den är en utmärkt blixtbild av vad som hände just då.
För mig så svider den fortfarande att läsa, men det känns som det kan komma att bli en liten rallyrapport på den korta prologen jag fick kört.





God Natt RallySverige, var ni än är.

//Dg
Detta! Så bra - DD är vår nya Midnight Caller!