Dags att betala medlemsavgiften

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#1
Medlemsavgiften

Varför har vi medlemsavgift egentligen?
En genomförd och godkänd Ironbuttkörning innebär ju ett livstidsmedlemsskap i den stora världsomspännande gemskapen vi tillhör...?
Japp, så är det.

Det enda vi i Sverige vill är att klå er på lite extra pengar.
Ja, det och att vi vill kunna driva föreningen i Sverige med de kostnader vi har här, kunna arrangera nya roliga grejer på hemmaplan, ordna med mässdeltagande som en samlingpunkt och avstamp inför den nya säsongen, bjussa på mat och dryck vid medlemsträffen på sommaren, och och och...

Skall jag fortsätta?
Dessutom är det faktiskt gratis att vara medlem!
Medlemsavgiftens 200.- rabatteras vid din första körning för året, så istället för 495.- för årets första körning så betalar du som medlem bara 295 spänn!
Gratis medlemskap!
Nej förresten - inte gratis. Det är en ren vinst när du hänger in din jacka i vår monter på mässan, och ren profit när du kommer dragande med fyndkassarna från mässhoppingen.

Föreningen bjuder på mat och dryck under sommarträffen i Enköping, och, och, och...

...och dessutom måste vi enligt föreningslagen på något sätt upprätta en röstlängd och fastställa vem som är röstberättigade.
Betalande medlemmar i Ironbutt Association Sweden är röstberättigade.
Så enkelt är det.
Betala 200.- till Bankgiro 382-2681 så är du med i loopen under detta vårt jubileumsår.
Anger du medlemsnummer så underlättar det, men minst namn behöver vi för att sätta guldstjärnan på rätt rad.
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#3
Hei Norge!

Jag vet att det går bra att skicka in era körningar till IBA Sverige för godkännande numera.
https://forum.ironbutt.org/index.php?threads/välkomna-även-danska-och-norska-förare.1219/

Det går också bra att betala medlemsavgiften till IBA Sverige och dra nytta av medlemsförmånerna som fribiljetter till MC-Mässan (så länge de räcker)använda vår gratisgarderob i montern, få rabatt för första körningen för året samt vara med på vår medlemsträff i Augusti / Enköping.

Det man INTE tillerkänns som utländsk medlem är rösträtt på årsmötet, men det hoppas jag att du har förståelse för.
Det står i stadgarna, och det är väl för att inget annat land skall kunna kuppa och ta över ett annat lands IBA-förening...?
Äsch, jag vet inte varför.


Kommer det några av er till MC-Mässan nu i veckan?
Vår monter är E03:01

Sväng förbi och säg hej!