IBA Sweden Ride To Eat Dockside MC Oskarshamn 9 Juli 2016

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#1
Förra året hade vi SEX i Oskarshamn!


Photo credit: Jörgen L

RTE Mandys Diner i april blev dubbelt så bra!



Följaktligen satsar vi på 24 deltagare vid nästa Ride To Eat i Oskarshamn 9/7!!!




Datum:
9/7

Klockslag:

Gruppfoto kl 16:00

Plats:

Dockside MC:s lokal
Jungnergatan 7 Oskarshamn
GPS: 57,268 16,453361
Skyltning från E 22 samt RV 37

Program:
Foto kl 16.00
Vid tjänlig väderlek kortare skärgårdstur med båt efter fotot.
Grillbuffé från ca kl 18.00
Därefter fria aktiviteter tills vi tröttnar.
Under kvällen försäljning av artiklar från IBA Swedens Webbshop.
Tillfälle att se 2 veteranmotorcyklar som båda fullföljt SaddleSore 1000
samt även nästa års kommande rekordutmanare:
en svensktillverkad DS 1926 med vilken det kommer att göras ett försök på distansen SS 1000 under 2017!
Äldsta hoj hittills i världen är för övrigt en finsk Royal Enfield 1932, som genomfört körningen i ett genuint bruksskick.


Kan Sverige rycka åt sig äran?


Kvällens band:
EUROPE (Swe)

Niklas Strömstedt (Swe)
Jo, faktiskt - denna helgen rullar stadsfestivalen www.latitud57.se och dessa två artister, bland många andra spelar under lördagen!

Praktisk information/övernattning:
Just eftersom det både är stadsfestival i stan samt dessutom off shore-race med båtar i det absoluta närområdet är det massa liv och rörelse i staden, och eventuell hotellbokning bör ske snarast möjligt.

Alternativ övernattning finns i barack på klubbens område, där det även finns utrymme för 5-6 tält.
För den som vill ha mer avskilt boende så finns husvagn uppställd på industriområde ca 2 km från lokalen. Där finns även tillgång till dusch. Medtag sovsäck eller motsvarande.
Boende tillgängligt från o med fredag kväll, men måste förbokas!
Pris för övernattningen bestäms av det egna samvetet, och går till den arrangerande klubbens kassa.
Grillbuffé inkl. 1 dryck kostar SEK 100.- men här behövs ingen föranmälan.



Som vanligt så väljer man nivå på sitt deltagande själv:
Touch and go - där man säger hej, glider in i bild klockan 16:00 och försvinner iväg igen.
Eller full monty med bild, umgänge och övernattning - eget val. Det viktiga är att man är där!


Anmälan till övernattning i värdklubbens regi över den vanliga adressen:
events(at)ironbutt.se



Välkomna!
 

Flathead

Well-Known Member
#3
Knappt 2 veckor kvar och nu finns det YTTERLIGARE en anledning att besöka evenemanget!
Den lilla utställningen av veteranhojar utökas på allmän begäran med embryot till en maskin avsedd för seriös vintertouring. Behöver jag nämna att den är 75 år gammal och försedd med sidventilsmotor? nä, det har ni ju redan räknat ut. Om den någon gång blir färdig kommer det att bli en fri tolkning av de motorcyklar som under ww2 skickades från USA till USSR via Murmansk.
Varmt Välkomna.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#4
1,5 vecka kvar!
Vilka har börjat knappra in "Oskarshamn" i datorer eller navigatorer?

Jag lär komma, men på den nya hojen...?
Då måste jag hitta mitt körkort först. Gör jag inte det, så får det bli en gammal hoj istället.
Låter det konstigt? Det är det! Jätte-jättekonstigt, men allt har en förklaring.
Den som dyker upp på RTE:t har chans att få en förklaring, och säkerligen höra en massa ändå konstigare historier.

Vilka har tänkt sig? Posta på!


Hampe
 

moose

Premier Member
#5
Ser med spänning fram mot förklaringen. Börjar kanske med en liten tur innan, så stoppet blir nog inte så länge. Men kommer gör jag. Väl mött.
 

Flathead

Well-Known Member
#7
Vår MC- utställning sväller. Jag har i dag fått den glada nyheten att en av våra medlemmar Urban "Lucky Luke" Löfgren kommer på sin järnhäst Jolly Jumper. En Evo chopper med vilken han genomförde premiärkörningen i fjol.
Min insidesinformation säger mig att vi kan förvänta oss mer av honom i framtiden. Med sig har han förmodligen även Bjarne som enligt samma information förmodligen kör sin premiärtur under året. Det intressanta med Bjarne är att han kör omkring på en HD sportster -58 (osäker på årsmodellen men gammal är den) Fixar han en SS 1000 på den är det en bedrift. De här båda herrarna ockuperar troligtvis varsin tälltplats men det finns gott om utrymme kvar både under tak och i guds fria natur så var inte blyga utan anmäl er till boende under adressen events(at)ironbutt.se
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#9
Jag har tänkt att komma, får se om det blir på KTM 950 eller Innova.
Svårt val. Adventure har man ju hört att den skakar om skallen kanska bra med turbulensen bakom den KISKA-designade rutan.
...å andra sidan kan man nog gräva fram en rutt cross country som stannar på typ 30% asfalt.

Svårt val.

Å tredje sidan är det rätt coolt att sätta två körningar första året på två helt olika hojar.

Ditt val!


Hampe
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#10
Det har trillat in en del bokningar om övernattning, så det kan nog bli en rolig tillställning.
Arrangören på plats har varit och handlat grillmat för ett kompani, väderprognosen ser helt okay ut och det kan bli en fin ansamling vid 16 när bilden skall tas.

Vi ses!
 

Flathead

Well-Known Member
#14
Ni som inte kör efter GPS håller utkik efter skylltar som ser ut så här.


Skyltningen finns på E 22 både norr och söderifrån samt RV 37/47 västerifrån.
De är placerade på högersidan strax före korsningen för vilka de gäller. Skulle någon mot förmodan komma sjövägen får ni lista ut vart ni ska på egen hand.
Magnus.
 

Flathead

Well-Known Member
#15
Förberedelserna klara, lite uppvärmning i kväll om någon är intresserad.



Om inte Så är det i morron som gäller! Det här har förutsättningar att bli bra!
VÄLKOMNA!
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#18
Ja, det var förbenat trist.
Jag såg posten när jag pausade i Åseda.
Min första tanke var "KTM" - det är ju hyfsat naturligt att sådana rasar, men det var tydligen Innovan. :eek::eek::eek:

Jag satt där och försökte yxa ihop en rutt som skulle ta mig förbi platsen för brottet - allt för lite uppmuntran, men hur jag än bar mig åt så skulle en påhälsning innebära att jag brände fototiden, och det vill man ju inte.
...eller hur, Moose? :p
Men, jag fick fatt i Martin på telefon och fick klart för mig att det var någorlunda okay i vart fall.

Jättetrevligt arrangerat, Magnus, Jörgen och hela Dockside MC!

Hoppas festen fortsätter hela natten!
 
Last edited:

moose

Premier Member
#19
Tack Magnus o ni övriga på Dockside MC för ett gött arrangemang. ja sen ankomst var förr förenat med skamvrån, men inte här inte. Anledningen till denna fadäs kan vara optimistisk planering eller något annat, det kommer en förklaring lite senare. Trevligt bemötande mat o dryck vart det här, man bugar o bockar. Lite kort besök för egen del men nu vet jag vart ni finns. :)