Medlemsträff i Enköping 2019-08-16 -- 18

#1
Missa inte vår årliga medlemsträff i samband med Mälaren Runt! I år är vi hos Rekasta Bed & Breakfast strax norr om Enköping, bara några hundra meter från Riksväg 70 och ett par kilometer norr om E18. Kolla deras hemsida rekasta.se för mer information om stället. Koordinaterna är 59.672950, 17.069900.

Jag själv ska försöka mig på vår specialkörning MRRR (Mälaren Runt, Runt, Runt 5,5 varv) med start och målgång i Enköping!

Jörgen
 
#3
Jadå, det finns rum. På fredag 16 aug disponerar IBA Sverige två dubbelrum men det finns fler rum att tillgå, även enkelrum om så önskas. En bädd i dubbelrum kostar 450 kr/natt. Enkelrum kostar lite mer. På lördagen 17 aug har klubben tillgång till fem dubbelrum, men option på ytterligare rum, både enkelrum och dubbelrum. Alla rum har toalett och TV, och de flesta även egen dusch. För övriga rum finns duschen i nära anslutning. Sänglinne och handduk ingår i rumspriset, liksom frukost. Frukosten finns i kylskåpet. Kaffe och te finns alltid att tillgå. På lördagen har vi även hyrt samlingslokalen med kök, grillar, porslin mm.
Var och en betalar till kassören (inte till Rekasta B & B) så det löser vi internt. Anmälan ska egentligen ske till [email protected], tyvärr har jag inte tillgång till den listan men jag gör en anmälningslista här så att alla kan se vilka som kommer.

1. Jörgen, fredag och lördag.
2. Sture, fredag och lördag.
3. Hampe, lördag.
4. Henrik, lördag.
5. Anders, ej natt.
6. Kai, ej natt.
7. Håkan, ej natt.
etc....
 
Last edited:
#7
Jaha, då var både Mälaren Runt, Runt, Runt (MRRR) och medlemsträffen avklarad. När det gäller MRRR så har jag använt "fotometoden" istället för vittne vid start och mål eftersom jag är Mile Eater. Samtliga foton, inalles 13 stycken, är tydliga nog för granskning. Fördelen är att man slipper att leta efter vittnen, man fotograferar istället resp kvitto och aktuell mätarställning. Körningen gick ganska bra, även om jag hade en svacka framåt natten efter ca 60 mils körning och behövde lite pep-talk. Tack Hampe! Lite regn och dålig sikt sänkte motivationen ett tag men det ordnade upp sig och varvet mellan 00.00 och 03.00 var en riktig njutning! Det gick sådär bra som det kan göra ibland när alla parametrar stämmer! Ni vet vad jag menar!

Medlemsträffen borde prioriteras mer av medlemmarna. Utöver oss fyra som bodde på Rekasta B&B så var det totalt tre besökare. Vi sju hade det trevligt i alla fall men vi var endast fem på fotot kl 18.00 och fyra till middagen.. Men jag uppmanar alla medlemmar i IBA Sverige att verkligen använda den här möjligheten att träffa likasinnade och sitta och tjööta en kväll över en bit mat. Det är alltid trevligt att få ett ansikte på alla som skriver på forumet. Nu har vi funnit ett bra alternativ till det gamla stället, Pensionat Närheten. Rekasta Bed & Breakfast var fantastiskt fint och värdparet Caroline och Peter ser gärna IBA Sverige som gäster även nästa år.