Poängrally - förslag på upplägg och regler

BrooklynS

Well-Known Member
#1
Hej!

Jag gissar att det finns en del som gjort både ett och två poängrallyn här (om inte annat så har jag med stort nöje läst rapporterna).

Nu är det så att jag kommer att anordna ett poängrally som inslag i en tredagarstur under nationaldagshelgen. Dels för att öka nöjet och dels för att få deltagarna att välja olika vägar och inte bara åka som en fårskock från ena stället till det andra.

Nå, jag tänker spontant ett upplägg typ fotografera din hoj framför sevärdhet X, Y eller Z där avstånd, grusväg och enslig belägenhet ökar poängen samt vissa lockbeten i form av högpoängare ligger utspridda i Västerbottens fjällvärld. :) Det är kyrkor, forsar, muséer, broar, byar osv osv.

Min fråga: Finns det några självklara upplägg/regler som man bör följa? Bra-att-tänka-på? Do/don't?

Tack på förhand för hjälpen!
 

Ravin

Active Member
#2
Hej! Jag har inga tips på genomförandet, men har ett par andra tips, Triumphklubben har en poängjakt i Sverige i år där kan du hitta en del resmål och se hur deras upplägg är, kanske finns något att hämta från det.
Triumphklubbens poängrally.
Sen är det på gång ett poängrally i år som IBA står bakom, ett coronasäkert sådant. Mer info kommer om det.