Ride No Meet 7/8 2021

Dogpoope

Premier Member
#1
Under min midsommarkörning fick jag nöjet att träffa 3 IBA-medlemmar och det gav mersmak så att säga. Diskuterat lite med några och med det så skulle jag vilja föreslå ett Ride No Meet Lördagen 7/8 kl 1500 enligt den tyska modellen, där vi träffas på ett Coronasäkert vis (dvs rekommenderat avstånd och munskydd) för en kortare samvaro och fotografering med flaggan klockan 1600.

Jag har rekat en väldigt fin plats med några sittplatser, toa, möjlighet att doppa sig i sjön om det är något som ligger för en (med omklädningsrum för det ändamålet) och två grillplatser. Tänkte som så att jag fixar korv och bröd samt kaffe dagen till ära, vegetariskt är inte riktigt min kopp te så dålig koll på sådant. Eventuella vegetarianer/veganer medtar helt enkelt eget så blir det smidigast.

Position till platsen (Assjöns badplats):
N57°48'21.335"
E14°57'8.0968"
 

Attachments

Last edited:

Dogpoope

Premier Member
#3
Hur gick det? Blev det någon träff?
Det blev en liten, tvådelad träff. Herr Duvskog stod och väntade vid sin hoj när vi dök upp för att förbereda. Han låg lite före i tidsschemat för att hålla sig undan regnet som hotade att braka loss.

Efter att han rullat så fick vi vänta ett tag men sen dök Benny och Malin upp så vi hade ett väldigt trevligt och familjärt samtal om väder, vind, Benny berättade roliga anekdoter om körningar som gjorts och olika saker som hänt på dessa och Malin fyllde i med detaljer från hennes upplevelser av dem. Därutöver blev det även lite om min BBG jag gjorde och svårigheter men även möjligheter med just den körningen. Tiden får väl utvisa om det blir något av just den biten.

Foto kommer, ligger fortfarande på den andra telefonen.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#4
Mycket trevligt inititativ och ohemult trevligt att träffa likasinnade. Allra helst under pågående körning. På något sätt hade annalkande regnovädret fått mig att vakna tidigare, åka tidigare och även tvingas att åka för tidigt från träffen. Regn från Norrköping till Hudik. 38.6mm hemma under lördag-söndag.

Underbart i sin enkelhet!