SE- Ride To Eat Syd 21/4

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#1
Ride to eat Syd 21/4

Datum och plats för vårt första RTE för 2018 är spikat.
Upplägget i år är; Syd, Mitt och Nord

Först ut blir ett litet grillparty i det vårvackra Österlen!





Naturum / Stenshuvud Nationalpark - Huvudentrén
http://www.sverigesnationalparker.se/park/stenshuvuds-nationalpark/besoksinformation/entreer/

Här finns både grillplats och väderskydd vid mindre tjänlig väderlek.

Ta med ditt favoritgrilla och något att dricka som funkar ihop med ditt färdmedel så ses vi där.

Representant från IBA på plats mellan 15:00 och 17:00
Bilden tas 16:00 och då gäller det att vara på plats.

Föreningen står för grillkol och även lite nödproviant för den som tappat toppboxen på vägen.


Info om följde RTE kommer löpande, håll koll på denna forumavdelningen.
 
#3
Hei ..

Hvordan er det med dokumentasjon , skal det føres logg etc . som på et rally .. ? eller er det bare å møte opp.. ?
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#4
Hei Norge!

Nej det är bara att komma. När det gäller RTE är det egentligen en enda sak som är viktigt: klockslaget när bilden tas.
I detta fallet på RTE Syd i Kivik har vi valt 16:00. Prick 16 tar vi gruppbilden som dokumenterar vem som varit där.
Men, det finns folk kvar minst en timma efteråt; ingen anledning att köra som en galning bara för att hinna till fotograferingen om man hamnat snett i tiden.

Det finns som sagt folk på plats en timma innan bilden, och en timma efteråt.
Somliga deltagare är verkligen där full tid och mer ändå - grillar korv, tjötar och... ...ja, koser sig.
Andra passar på att ta ett RTE som ett stopp i en pågående Ironbuttkörning. Dom brukar tajma sitt besök så att dom blir oskarp skugga just i ena hörnet av fotot när dom plötsligt sticker in skallen i bild med håret på ända.
"Hej hej och hej då!"

Den typen av guest apperance är lika välkommet som långliggarna, men man måste verkligen inte köra IBA-körning för att vara välkommen på ett RTE.

Det är ett utmärkt tillfälle att träffas, fråga frågor om man är nyfiken på något eller höra senaste skvallret.
...och sparka däck på parkeringen, kolla andras modifieringar och förundras över det minst lämpliga ekipaget.

Kjempegøy, helt enkelt!

För den som inte vet det så är Österlen ett MC-paradis med vackert kuperad terräng och underbara MC-vägar.
Sätt gärna av lite extra tid för att susa runt och njuta av Skåne när det är som bäst.
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#5
Jämför gärna bilden i inledningsposten




med denna, tagen i april i år...






Okay, i början av April. Typ andra April. ;) Men ändå - detta är Skåne, Sveriges port mot kontinenten.
Inte så underligt att vi inte hade så många kandidater till årets Aprils Fools-körning...

Hur som helst, nu är snön borta, och solen står som spön i backen och piskar fram lökväxterna där under ytan.
Kommer vi kunna se vitsippor redan...?

Jag repeterar: vi står för grillkol och brasved.
Eftersom det inte krävs någon förhandsanmälan är det omöjligt att dimensionera mat och dricka till besökarna, utan var och en tar med sig det man vill dricka och grilla. Lite nödproviant kommer att finnas till den som tappat packningen.

Representanter på plats mellan 15 och 17. Gruppbilden tas 16 prick!

Välkomna!
 
#6
Jag hoppas att det kommer många till denna RTE, jag tror rekordet är tolv som vi uppnått vid flera tillfällen. Det borde kunna slås, eller hur! Ser gärna många med N som landsbokstav på nummerskylten!

Imorgon är det sommarväder i södra Sverige. Vitsippor Hampe? De är väl redan överblommade, nu satsar vi på gullvivor!

Jag kommer. Naturligtvis.
Tyvärr inte på Virus men på en ny hoj (se profilbilden).

Jörgen
 
#7
Sådär, nu är årets första (svenska) RTE avklarad. Som vanligt blev vi tolv personer men jag tycker vi ska räkna in fotografen Malin också! Då blev det tretton! Vi hade även celebert besök från Norge, fyra personer på varsin motorcykel passade på att göra en weekendtur till Sverige, Skåne och RTE:n på Naturum Stenshuvud. RTE Stenshuvud 2018-04-21 B.jpg