SPOT och tracking

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#21
Testar Bubbler Lite, som är gratis.
Funkar utmärkt, och om jag fattar det rätt så lagrar den sina GPS-positioner under den tid den är utanför mobiltäckning, för att sedan batchsända de lagrade positionerna när det finns stadig signal.

Alltså - spåret i efterhand ser alltså "bättre ut" än det gjorde i realtid.

Har inte läst in mig på PRO, men det verkar som man kan lägga till fler meddelande - både fasta och specialskrivna på plats (jmfr Spot Gen III) samt bifoga bilder från de olika platserna man besöker. I teorin skulle man alltså kunna skriva en reseberättelse i realtid, but what's the use...?

Det ligger säkert fler fördelar i PRO, men jag har inte nystat i det.


Dock skall man ha klart för sig att alla appbaserade telefonlösningar baserar sig på just - telefoni, och det markbaserade GSM-nätets begränsningar. Är man utanför täckning så är det dött, och är man skadad utanför täckning så är man... ...well, inte automatiskt död, kanske - men i vårt fall skadad onödigt länge.

Jag som faktiskt gillar att köra i omgivningar som inte alltid har mobiltäckning upplever en fördel med att ha en FindMeSpot ombord som kan larma via satellit, oberoende av marktäckning.

Spot höjer sina priser, Bubbler LITE är gratis. Är man road av att sätta spår och berätta var man är så är det bara att prova.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#22
Kommer fortsätta med Spot ett tag till.

Men slår gärna ett slag för SWConnect. iPhonebaserat som glatt sätter en dutt var femte minut. Underbart när man live-rapporterar....
 

BrooklynS

Well-Known Member
#24
Hej alla!

Jag har använt spotwalla nu i snart två säsonger. Men jag undrar hur man gör för att sätta upp en tripp så att kompisgänget kan ansluta sig och se varandra på samma karta liksom? Ungefär som på de stora IBA-rallyna...

Någon som är haj på detta?
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#25
En location-page? En sida utan historik men visar irl-ish!? Kontakta Jason Jonas som driver Spotwalla enligt kontaktväg på sidan så fixar han det!