Testar olika varianter för bildvisning

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#1

Uppladdad från bildhostingsida via "Image-kbappen" över skrivfältet.






Lagd direkt i inlägget med metataggar (hakparenteser) som visar på samma url som ovan - men utan att ta hjälp av ikonen ovan.



Col.jpg


Uppladdad direkt från datorn via knappen "Upload a file" nedan och "full image" vald - men först förminskad till 800 x 600 för att accepteras av forumet.




Col.jpg

Samma som ovan, men "Thumbnail" vald
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#8
  1. Dessa gratis bildvärdar kan vara luriga. Dom erbjuder "gratis" bildvisning mot att man får stå ut med lite reklam.
    Okay deal, eller hur?
    Men, dom förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren...

    Rätt vad det är, när dom samlat på sig tillräckligt mycket bilder så slår girigheten till och sidan blir en betalservice.
    ...och det med jäkligt mycket högre priser för de bilder som man redan laddat upp, än vad man skulle betalat om man valde mellan lika andra alternativ.

    Våra bilder hålls alltså gisslan av Photobucket, och för att få tillgång till dem så måste man pynta USD 400.-

    Inte aktuellt för mig att stödja sådan verksamhet, och för andra gången (Imageshack) så har en massa reserapporter som ligger postade på olika forum förlorat sina illustrationer.

    Surt, och det främjar sannerligen inte lusten att skriva nytt.

    Ena sidan inom mig skriker:Kidnappning, utpressning, banditer!
    Andra sidan påpekar stillsamt att jag borde vetat bättre, och att jag redan råkat ut för det tidigare.
Dags att se sig om efter ny lösning.
 

Flathead

Well-Known Member
#10


Testar lite nu när potubucket försvann. Bilder från Floridaresa 2016 utlagda på Dockside:s hemsida och hämtade därifrån.







Daytona Bike Week samt nederdelen på en månraket
 
Last edited: