Körningar som rullar just nu

moose

Premier Member
#61
Det bär söderut efter nästan en titt på våran huvudstad. Länge o väl mal han på. Ännu rullar hjulen så vart kan det bära? Spänningen stiger, semester resa?
Vi får följa detta äventyr som DD bjuder på.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#63
Tack!

Hade jag kunnat lägga fler lugna, komfortabla och trafikfria mil i SE hade jag gjort det. Attan så effektivt det är att köra i Sverige.

Nåväl. 3 timmar försenad är jag nu så nära första punkten på Rallyt som jag kan vara. Twisten är att DU väljer din egen startpunkt, 86 punkter, 20 kombos och lite extra att hålla reda på.

Oklart om jag har planerat en FÖR ambitiös runda men några bonusar kan skalas bort om det skiter sig.

Nu göra klart hojen inför starten. Hotellet fixar frukostpåse när man hörde att jag var tvungen att åka tidigt. Kvalitet!

Länk kommer!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#68
Tack. Fast inte helt nöjd. Fick skära hårt i kakan pga stängda vägar och trafik. Sånt som infödingarna kan. Precis som vi har det enklare när rallyt går i SE. Men men.

Om någon annan är sugen på ett rally så kan jag verkligen rekommendera M12. Man får punkterna någon vecka innan, valfri startplats och en härlig BBQ efteråt. Håll tummarna att det blir fler!

Österrike och Schweiz är lämnat. Hade en, skönt nog, lugn och stillsam dag från Schweiz hit till ett hotell utanför Hannovers flygplats. 69-70 mil idag. Inga STAU, förresten en liten en på slutet fast vi stod aldrig helt still. Imorgon blir det hemresa. Via gränshandel, broarna, kanske västkusten och sen E4an hem... Fullborda mina 700-mil på 6 dagar varav 3 diplom...

Udda: Denna resa har tagit mig till Danmark, Tyskland, Österrike, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Slovenien och Schweiz. Har jag visat NÅGON typ av legitimation? Nej. Upp med visiret och nicka glatt till kontrollanterna så är det bara att rulla vidare.

Udda 2: Länk:

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=11bd95799b9f5eddb8
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#69
Hemma efter en snabb SS1000. Igenomvinkad i båda gränserna, fast i SE var jag tvungen att öppna hjälmen. Snabbt och smidigt.

Valde bort Göteborg utan förlängde på E4an istället. Vände i Nyköping. 164 mil.
 

Remington

Active Member
#70
Vi är väl flera som är ute på "hojsemester".
Här är länken till min semestertripp https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=11bbf5798f9e2db53b
(hör egentligen inte hemma i den här tråden men.....Hampe påstår dock att även dessa tripper är av intresse, så att...)
Först bar det av till Tallinn och hojservice och just nu befinner jag mig någonstans i Slovakien.
Nu blir det en vilodag och vidare på lördagmorgon (har inte ännu bestämt nästa destination).

Få se om det blir någon IBA-körning också under resans gång (hemlängtan slår till så plötsligt ibland:)
 

moose

Premier Member
#71
Alltid lika intressant med andras utflykter. Vi som står här hemma o längtar ut. Följer resan med spänning har aldrig varit åt detta håll. Good luck.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#72
Min körkompis under snart 10 dagars intensivt grusgasande - Baveras, är lite sugen på att prova en IBA-distans.
Jag är inte svår att övertala, så imorgon tidigt startar vi från norra Finland.

https://spotwalla.com/tripViewer.ph...=yes&hoursPast=24&fillFactor=100&zoomLevel=10

Yes, vi plockar med oss lite grussträckor där det passar utan att kosta oss mil i onödan, och yes - Baveras kör en Husqvarna 701... :D

Hampe
 

moose

Premier Member
#73
Kan bara önska lycka till o tummarna hålls o spottwalla kollas. YR.no säger gott väder, kanske lite varmt?
Drive safe.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#74