Hur ser dina planer ut för 2016?

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#21
Gott att höra från dig Cawwa.
SS 2000 funkade ner, förstår jag?
Blir det en distans hem också?


H
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#22
Ja nu bär det iväg mot Södern.Start omkring 9.30 med ett stopp på Biltema. Lätt fortsättning med ett stopp i Malmö, skarpt läge torsdag morgon. Då skall försöket på en SS 2000 göras. Måtte medtrafikanter o fordon stå mig bi. Den tekniska supporten finns hemmave om det trasslar till sig. Länken är som följer:
https://spotwalla.com/embed.php?id=1087157224f464482c&scale=on&zoom=default&refresh=no
Så, nu har vi öppnat en tråd bara för de körningar som rullar just nu.

Återfinns här: http://forum.ironbutt.org/index.php?threads/körningar-som-rullar-just-nu.457/
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#24
Körningen gick bra.
Men blir nog ingen sträcka hem. Kedjan är defekt, så det är nervöst nog som det är. Återkommer med RR
Usch då! Kedjan...? På FJRen...?
Ja, då är det illa!

*missatnågoteller?*


H
 

Cawwa

Active Member
#25
Usch då! Kedjan...? På FJRen...?
Ja, då är det illa!

*missatnågoteller?*


H
.

Jomenvissthardumissatnåt, FJRen såldes förra året och i augusti -15 inhandlades Tigern (955i -06).
Farhågorna för kedjan besannades på motorvägen nära Köpenhamn. Bärgning och hyrbil hem.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#26
Aj aj aj - sicken nesa! Står hojen där nere nu? Vill du ha hjälp att hämta hem den?

Nå, då kommer du taggad till IBA Scandinavian Rally, och nitar en bra placering.
Framgång är ju oftast ett resultat av en kedja med händelser länkade till grundliga förberedelser,
och ingen vill ju bli kuggad på samma tabbe två gånger - eller hur?

Gö-te-borrrg.... :cool:



H
 
#27
Hampe, Hampe, Hampe... Nu fick du allt till det. Kul!

Aaah. Kedja hör inte hemma i våra kretsar. Inte kardan heller i vissa fall (passning till Hampe som lyckades spränga kardanen på gammbumsen förrförra året). Den som vill kan ju försöka få till någon bra ordvits på det. De ord som kan ingå är t ex kardan, knut, axel, rondell, tält, haveri, bärgning, reparation, gammalt skrot, BMW etc.

Jörgen
 

Cawwa

Active Member
#28
Ack ja, jag säger bara bärgningsfirma, samarbete mellan två länder, sömnbrist, nekad hyrbil och hemma vid midnatt så förstår ni att det finns en story. Återkommer med den ... också.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#29
Hampe, Hampe, Hampe... Nu fick du allt till det. Kul!
Aaah. Kedja hör inte hemma i våra kretsar. Inte kardan heller i vissa fall (passning till Hampe som lyckades spränga kardanen på gammbumsen förrförra året). Den som vill kan ju försöka få till någon bra ordvits på det. De ord som kan ingå är t ex kardan, knut, axel, rondell, tält, haveri, bärgning, reparation, gammalt skrot, BMW etc.
Jörgen
Äsch, det där är ju gamla grejer: smällde (smälte...) en kardan 2014, slet av en kedja 2015.
Kostar att ligga på topp, så är det. Inget jag hänger läpp över nu.


Ack ja, jag säger bara bärgningsfirma, samarbete mellan två länder, sömnbrist, nekad hyrbil och hemma vid midnatt så förstår ni att det finns en story. Återkommer med den ... också.
Aj då? Dåligt uppställning från ditt försäkringsbolag?
Det upplevde jag också 2015. Eller, snarare från bolagets assistansservice via Viking. Dönickar!
Tacksam om du delar med dig av dina erfarenheter.


Hampe
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#33
Bilsport & MC här med.
Det är uppenbart att problemet ligger hos Viking, som inte förstått sitt uppdrag.
Dags att stöta på Bilsport & MC igen.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#34
Bilsport & MC här med.
Det är uppenbart att problemet ligger hos Viking, som inte förstått sitt uppdrag.
Dags att stöta på Bilsport & MC igen.
Nä, det blir till att säga upp Bilsport & MC istället. Jag tycker riktigt illa om deras sätt att introducera övervakad körning med en "app".
Jag plockar bort hojarna en efter en, och lägger dom i Svedea istället.
Lite, eller rent av mycket billigare hittills- men det är inte huvudanledningen.
Jag är en lojal kund och kan ta några hundringar eller mer i högre hos ett bolag jag är nöjd med.
Jag är inte nöjd med Bilsport & MCs val av Viking som utlandspartner, och jag är inte nöjd med fjärrstyrd övervakning.
Bye bye!


...men det var inte därför jag lyfte tråden.
Hur går det med planerna, nu halvvägs in i säsongen? Typ.
Någon mer som vill dela med sig?





Hampe
 

moose

Premier Member
#35
Ett par äventyr finns kvar på listan för i år. Dels en SS 2000k samt ,om SS 2000 blir godkänd, en ytterligare höjning av ribban till en SS 3000. Det är i alla fall planen. Sen är inget hugget i sten utan vädret o ävertyrslusten får styra, samt förberedelser med båt o hummerfiske under hösten.