Exakt så är det.
Det är en BigDog-körning som kräver ohyggligt mycket av både förare och planering.
Innan man dömer ut körningen som mindre lämplig så skall man ha klart för sig att den inrättades för att sätta stopp för milraseri på just guldkörningar. Genom att inte längre redovisa exakt tillryggalagd körsträcka så närmar man sig RollsRoyces gamla sätt att ange effekt.
Det är "tillräckligt" helt enkelt. Man har kört mer än 1800 miles på dygnet, och det redovisas som 1800+, inget annat.
Ingen uppe på denna nivån kan fortsätta jaga någon annan med allt högre distans inom 24 timmarsintervallet på detta viset.
Dygnssnittet behöver ligga upp över 120 km/h och ja, det är tufft att nå.
Få svenskar har klarat vanlig Gold-körning som kräver ett dygnssnitt just över 100 km/h.
Steget upp till 120 km/h är stort, och kräver massor.
Vi accepterar inte denna körningen på svenskt vägnät i sin helhet - det har vi inte vägar och hastighetsbegränsningar till.
Men, använder man reglerna för BBG 1500 Gold Sverige så går det att börja respektive avsluta en sådan körning i Sverige, lagligt.
Lämpligt? Mja, det finns bättre sträckor i Europa att planera in en sådan körning på.