Search results

1. Hampe

IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

Just have to share these two pictures with you: They have not been processed or beautified in any way - just clean shots in speed right through the front window with a simple mobile phone. This is what ridning the Scandinavian roads look like - every night, always: Nordic Lights...
  2. Hampe

IBA Medlemsträff & 10-års jubileum! 17-18-19 / 8 2018

Japp. Blir lite annat upplägg i år. Info kommer i medlemsutskicket nästa vecka.
  3. Hampe

IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

No, not scouting really. More double checking sites captured years ago, so that trees have not grown in to the Picture, or roads have been altered. Also making the effort to visit spots where we have used Google to pre-scout during the winter months. I am busy in Norway right now. Wonderful...
  4. Hampe

SS1600K Södra Sverige

Bra jobbat!
  5. Hampe

SE- Ride To Eat Mitt 14/7

Hoppas ni får kul! Själv kan jag tyvärr inte komma. Jag är i Norge och dubbelkollar våra bonuspunkter inför rallyt i Augusti.
  6. Hampe

IBA DE RTE i NL

Grattis! Har du äntligen fått komma ut och äta lite asfalt? En sådan lättnad efter denna vintern.
  7. Hampe

Körning Luleå-Nynäshamn via Trollhättan?

Om du tar kvitton på alla de pluttar som syns på kartan så funkar milen. VIKTIGT att dokumentera Södertäljepassagen! Gör man inte det så är färjan över Skanssundet den kortaste vägen, och där tappar du minst en mil. Men, det är en lite tragglig sträcka. Jag upplever att du måste tanka tätare...
  8. Hampe

Fools Gold 1/4 2018

Svar direkt! Hampe är sugen, så klart! Jag har alltid hävdat att påskafton/påskdagen måste vara ultimat för att få köra Guld nere på kontinenten. Alla sitter hemma och plågar påskharen, lastbilarna har ingenstans att köra och polackerna är i... ...Polen, typ. Open road! ...inbillar jag mig...
  9. Hampe

Körningar som rullar just nu

Säsongen har startat! På Adventureriders.se lade XR-Peter upp en bild som tyder på att han är på väg till Fjorda i Norge nu. Knappast någon Ironbuttkörning just denna gång, men killen är medlem sedan tidigare. Atta boy!
  10. Hampe

Circle K (mfl...?) Ändrade rutiner vid tankning på kontopump.

Nu är det illa. Svenskarna rasar - enligt Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/KvzrQ6/raseri-mot-bensinbolagens-nya-regler Jag passade på att testa funktionen på min lokala JET-mack, som numera heter Ingo. Först flyttade jag över pengar till ett annat konto så jag bara hade...
  11. Hampe

Har inga egna erfarenheter från resor under 2018 ännu. Tyvärr! :) ...men så sent som förra året kunde man komma hem från en kontinentresa, kolla saldot på kontot som debetkortet drar ifrån och bli positivt överraskad: "Det blev inte så himla dyrt det här ändå..." Några dagar senare är det...
  12. Hampe

Detta är något som Norgeresenärer tidigare drabbats av: https://www.expressen.se/kvallsposten/marcus-forsokte-tanka-pa-circle-k-da-lastes-kontot/ Reserverade belopp vid tankning på kontoautomat släpps inte fria, och även med en rätt hyfsad kassa så kan man hamna i trångmål - vid den typ femte...
  13. Hampe

Little Mango gets a run: SS1600K

Great report! Your OA: is the right speed for a SS2000K - just keep the engine humming for another 400 k's and you are there! I know, I know - head wind, third gear, 195cm body. It is challenging.
  14. Hampe

Every Australian road death since 1989 - some visuals and stats

Must say I love the bit on "crashes are so predictable that it is wrong to use the word accidents".
  15. Hampe

Frågor Frågor (flerdygnskörningar)

Detta kunde man postat lite varsomhelst, men eftersom du planerar något lurt, Dan, så kör vi här: https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article27270420.ab Nya hastighetsgränser på (det sämsta av...?) Route National. Kolla nykterhet, skick på bilar och hålla efter...
  16. Hampe

Winter riding

This picture is stolen! ...now at least. I just incorprated it in my collection, and with a few weeks it will be mine, mine MINE! My preciousss... Great picture!
  17. Hampe

Ride to Camp - with a difference!

So happy for you! (not even the new smilies will suffice)
  18. Hampe

Ein nicht ganz alltäglicher SS1000

Hertzlich willkommen zu Schweden, oder noch Landstrasslicher: Finland. :D Finland haben kaum Autobahns. Fast jede fahrt hier oben ist per Landstrasse abgewickelt. Okay, nicht so viel Verkehr - aber mit gleichen oder noch niedriger höchstgeschwindigkeit erlaubt. Hier ist en uraltes Video -...
  19. Hampe

Frågor Frågor (flerdygnskörningar)

Ha! E90 från Tessaloniki till Turkiet har jag kört - med bil för typ 30 år sedan. Köpte en 1000-kronorsbil på en torsdag, stack tillsammans med en kompis på en söndag för att hälsa på hans brorsa som var reseledare på en alldeles nyöppnad destination i Turkiet. Flyga? Njae - vi ville...
  20. Hampe

Ride to Eat nr4 Lighthouse of Lindesnes,Norway, august 25,2018

Let me spice this one up a bit for you: Lindesnes - Nordkapp is the Norwegian equivalent of John O' Groats - Lands End. A challenge either which way one chooses to travel. The internet is sprinkled with reports of people covering the distance on... bike, (7 days 9 hours solo)...