Search results

  1. Hampe

    Försök på SS1000

    Hej och välkommen in i den yttre ringen av gemenskapen. Redan planeringen är ett steg in i vansinnet. Tyvärr håller jag med Daniel - det här blir kort på mil, och lite avigt planerat dessutom. Jag tillåter mig att bända lite i er planering för att visa tänket bakom körningarna. Ni har inte...
  2. Hampe

    RTE 2022/2 Nord/North at Luleå,/Kallax den 9/7-2022

    ...och en shout-out till Hannu som gjorde allt rätt. Förutom den lilla detaljen med veckodag. Men, det spelar ju mindre roll vid ett tillfälle som detta. Bra jobbat!
  3. Hampe

    RTE 2022/2 Nord/North at Luleå,/Kallax den 9/7-2022

    Inte så lite surt heller. Jag vet hur det känns - jag har stått själv en gång också, och någon annan gång med bara en deltagare utöver mig själv. Intresset för RTE har gått upp och ner under åren, och det är svårt att säga vad som styr folk dit eller ej. Nord eller syd är inte en given faktor -...
  4. Hampe

    IBR 2019, himmel eller helvete...

    Bra! Då är det upp till oss andra att fylla denna tråden. Alla andra som hittar något matnyttigt - chip in och dela med er. Jag kommer INTE att försöka hålla någon heltäckande bevakning som förr om åren. Jag är mycket mer låst i min arbetssituation nu jämfört med tidigare. En sak dock...
  5. Hampe

    IBR 2019, himmel eller helvete...

    Hoppas hoppas hoppas du hinner läsa detta. Du har vårt innerliga stöd i ryggen hur det än går, och vi står gemensamt pustandes och frustandes för att skapa någon slags medvind åt dig. Blanka sidan upp och allt sådant.
  6. Hampe

    Dave Clark

    8 PM your time is 21:00 here at ours. I'll stand up and join you all for the glass, along with really warm thoughts. The nicest person, Dave.
  7. Hampe

    IBA UK arrangera RTE i Norge 25/8 2018

    Snabbfrukost på Håby Gård. I regnet...
  8. Hampe

    SE -Ride to Eat Norr 15/9 16:00

    Bra! Det är just i ögonblicket inte 100 klart om restaurangen verkligen är öppen när vi har träffen. När målet spikades fanns såg allt bra ut, men sedan dess verkar man ändrat sina öppettider. Vi väntar svar på en fråga till dem, återkommer i tråden med besked.
  9. Hampe

    IBA Medlemsträff & 10-års jubileum! 17-18-19 / 8 2018

    Antingen jag, Dan eller båda kommer försöka vara på plats klockan 17. För första gången på många år kommer jag inte att köra en MRRR, tyvärr. Den som försöker skall tänka på att man kan starta "hemma" och ta med sig framkörningsmilen in i körningen. Men, även om inte just vi skall köra, så...
  10. Hampe

    Tur och returkörning?

    Luring, sade Bull. Varje år är det tyvärr förare som missar sin körning för att dom planerar lite för snävt, och inte förstått innebörden av kortaste väg. Vi rekommenderar alla att läsa på regler och...
  11. Hampe

    Tur och returkörning?

    ...men här bor det en liten jävel! Sista kroken, där E4 går ihop med E6/ E20 är en lurig kilometertjuv. "Kortaste vägen" som vi tvingas räkna efter, lämnar E4 mycket högre upp, och ansluter igen längre ner. Väljer man att inte dokumentera Helsingborgspassagen tappar man avsevärt med sträcka...
  12. Hampe

    Tur och returkörning?

    Ja, "möta sig själv" går fint - som att rulla E4an fram och tillbaka till Piteå. Att köra i egna hjulspår däremot är inte okay - som att starta på Järva Krog, vända i Gävle, vända på Järva Krog och fortsätta till Gävle igen så många gånger som behövs för att nå 1000 miles. Inte okay. ...såvida...
  13. Hampe

    Premiärkörning SS1000

    Härlig berättelse! Isch med allt strulet inför start. Sådant kan sänka de bästa ambitionerna. (Ja, man kan i de allra flesta fall få ut ett hållbart kvitto i efterhand, men skulle man chansa på det just när det gäller startkvitto? Inte jag, och du gjorde rätt som gjorde dig besväret att ta ett...
  14. Hampe

    IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

    Congrats, Cawwa - wonderful result, perfect to soothe out the outcome on Alpenbutt 2017. Just generally: Some riders expressed dissatifaction with their own routes - afterwards. I'd say that it is a well laid out rally when some riders goes to bed early with a "Hey, this is easy" on their...
  15. Hampe

    IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

    Yes, and do they remember that the mandatory rest stops apply also for this last night? Snapshot just now, with only a few hours left: Looks as SAM and MJK has parted ways, and just one of them have the (faint) chance of turning his or hers envelope in, in a timely fashion. ...or is it a...
  16. Hampe

    IBA Medlemsträff & 10-års jubileum! 17-18-19 / 8 2018

    Där är i vart fall en som läser medlemsbreven! Kul att dom uppskattas. Utskicket blir klart denna helgen. Det vet jag, för här där jag är nu kommer jag i vart fall att kunna ha 2 timmar lagda till varandra utan att någon drar i mig. Så mycket kan avslöjas - det blir tyvärr inte Pensionat...
  17. Hampe

    IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

    Just have to share these two pictures with you: They have not been processed or beautified in any way - just clean shots in speed right through the front window with a simple mobile phone. This is what ridning the Scandinavian roads look like - every night, always: Nordic Lights...
  18. Hampe

    IBA Medlemsträff & 10-års jubileum! 17-18-19 / 8 2018

    Japp. Blir lite annat upplägg i år. Info kommer i medlemsutskicket nästa vecka.
  19. Hampe

    IBA European Tour 2018 August 8th - August 12th

    No, not scouting really. More double checking sites captured years ago, so that trees have not grown in to the Picture, or roads have been altered. Also making the effort to visit spots where we have used Google to pre-scout during the winter months. I am busy in Norway right now. Wonderful...
  20. Hampe

    SS1600K Södra Sverige

    Bra jobbat!