Årsmöte, medlemsavgift 2022?

Dogpoope

Premier Member
#2
Medlemsavgift fick jag höra är följande när jag frågade.
- Ingen medlemsavgift. Har du gjort en körning under 2021 är du aktiv medlem 2022, har du inte gjort det är du passiv medlem. Var stödmedlemskapet (enligt §6.5) som är en medelväg hamnar iom detta vågar jag öht inte gissa ens utan där får någon mer insatt svara.

Oavsett vilket så är du alltså medlem, det handlar mest om du är passiv eller aktiv vilket har betydelse gällande rösträtt osv om jag har förstått stadgarna rätt.
Aktiv (samt Stödmedlem hur den saken nu föreligger) = Rösträtt samt rätt att lämna förslag och yttra sig på mötet.
Passiv = Ej röst-, yttrande- och förslagsrätt utan enbart närvaro såvitt jag förstår det enligt §16.1 & §16.2. Personligen tycker jag frågan är av intresse att läggas fram hur det föreligger med det hela.

Gällande årsmötets plats och tidpunkt vet jag lika lite som dig och väntar på besked vad som blir beslutat.
 

Flathead

Well-Known Member
#3
Vi har styrelsemöte söndag 9/1-22. Någon återkommer med information efter det. Vi hade tid och plats klara centralt i södra Sverige men det sprack av olika anledningar, vi hoppas att de som planerar har fått till något att presentera nu på söndag.
Eder Kassör/Magnus.
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#4
Årsmötets datum är satt till 19/3 2022
Platsen ännu inte fastställd, heller ej mötesformen.
Eventuella coronarestriktioner styr.
Kallelse följer i utskick till medlemmarna.

Den som vill stödja föreningens arbete betalar in sin årsavgift 200.- till vårt bankgiro 382-2681
Kom ihåg att ange vem som betalar.

GDPR-lagstiftningen tvingade oss att ändra i hur vi för vårt medlemsregister.
Uppdelningen är:

Aktiv medlem.
En aktiv medlem har gjort en godkänd och betald körning under innevarande eller föregående år, ELLER betalat in sitt stödmedlemskap enligt ovan och därmed ändrat sin status från passiv till aktiv medlem.
Aktiv medlem har rösträtt på årsmötet.

Passiv medlem.
Passiv medlem har genomfört godkänd körning mer än 24 månader tidigare, men inte följt upp med nya körningar eller betalat in sitt stödmedlemskap.
Passiv medlem har inte rösträtt.