125;ans dag 18/8 2017 // allmänt snack

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
I normala fall är det upp till varje deltagare att fixa det själv - men nu är det 125:ans dag och GOLD.
Då fixar vi utskrifter och tar med oss. Man måste ju tänka på vikten, eller hur...? ;)
 
Klart som f....n!

Om inte annat skapar det kanske ett intresse för körning hos någon som inte provat på.

Vore ju bra om "någon" la en länk på div. facebooksidor åxå, IBA-S syns alldeles för dåligt!
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
Bra, då har vi ett allmänt önskemål.
Jag har bett DD ta kontakt med Jason Jonas för att sätta upp en location page.

Hoppas han hinner med det i sina förberedelser. Annars kanske någon annan kan...?

Ang Facebook:
Var du en av dem som anmälde sig att rådda facebooksidan? Jag vet att vi har fått två intresserade men jag vet inte om dom är operativa ännu, eller vilka instruktioner de fått.

Vi får luska i det på träffen, hörru.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Önskemål skickade. Återkommer med länk om JJ hinner få till det. Ni som inte har SPOT, överväg att ladda hem SWConnect eller Bubbler. Skapa ett konto hos Spotwalla och koppla ihop. Anslut er sedan till eventuell samlingssida!

I övrigt, släpet lastat, utrustningen packad. Återstår lite civila kläder osv.
 

moose

Premier Member
Sorry folks har ingen möjlighet att närvara för detta celebra tillfälle. Kör klokt o kom i mål, följer er under helgen genom er/era" Spottar"
Dan
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
Ja, då gäller det.
Från klockan 03:00 öppnar startfönstret i morgon.
Det är fritt val att starta mellan 03:00 och 04:00, men det verkar som de flesta går iväg tidigt.

Starten går från Salatullen, Enköping och första obligatoriska stopp blir Circle K i Sveg.
Snabbt hopp till OKQ8 Östavall, och sedan långt ben med fritt vägval ner tillbaka till starten Circle K Salatullen.
Japp - fritt vägval. De snabbare med mycket "R" i modellbeteckningarna verkar snacka om att gå ut på E4 en bit och blåsa ur sina fulleffekts tvåtaktare på 120-sträckorna.

De små Hondorna, SCV 100 Lead har inte så mycket att hämta där ute. Dom verkar satsa på den kortare sträckan ner via Kilafors, Sandviken och krångla med vägbyten istället.
Halvvägs vid Enköping kan man välja om man skall pausa vid pensionatet, eller hänga med de andra ut på nattvarvet.
Bilisten Kristinehamn, Circle K Österängen / Jönköping innan tråkvägen tillbaka tar vid.

E4an är sannerligen inte kul. Med 125a...
Men, vad skall man göra? Gamla 125or - eller nya, har inte världens bästa ljus, och bilister som inte ens orkar blända av gör färden på mindre vägar obehaglig och farlig.
Viltstängsel och mötesseparation med breda vägar är trots allt bättre än "roliga vägar" på natten.
Mer än hälften av de startande har extrabelysning - bakåt, för att minska risken att bli överkörd bakifrån av någon facebookande bilist.

Circle K Järva Krog, och sedan målgång på Circle K Salatullen Enköping.

Galet? Ja visst!
Detta är en utmaning även för de mest erfarna bland våra medlemmar.
Kan man få en 125a att hålla en 1000-miles körning?
En hundrakubikare?
En 50-kubikare...?
Håller den?

Scooters med bara 5 kW? Når dom ens det nödvändiga snittet i toppfart?

Förutsättningen för att synas på spotsidan är att man har en "spot"-sändare som går direkt mot satellit, eller en app i sin telefon; SW-connect eller Bubbler.
Somliga har det på denna körningen, andra inte.
Den som vill ut och köra med en stund, eller stå vid mackarna och kolla på spektaklet är hjärtans välkommen ut och heja på.
Tänk bara på att det finns ett lagg på Spotwallasidan om ca 10-20 minuter.
...och att kanske inte alla deltagare har tid att stanna och snacka.
Detta är en tuff körning!


Killen bakom markeringen MLU kör en wicked TDR 125. Den är svår att missa...
Dg och HAM kör var sin Honda SCV 100 Lead. Dom som kört en sådan vet vad dom går för-
...och undrar vad dom gör här.

Den lilla Reiju 50-kubikaren döljer sig bakom JLO och ???* vill jag minnas är en hyfsat ny CBR 125.
Bakom BB finns en Indian Enfield. Inte 125 direkt - mer än ur toppfarts- och hållbarhetsperspektiv.
Mer då?* Ja, någon TZR, en CBF - lite allt möjligt.
Känd MC-handlare på en Peugeot Speedfight II, vad sägs om det?
Japp - moppescootern, fast med 100cc motor.

Önska oss lycka till hörrni!