Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Vad händer sen då? Efter målgång alltså.

Information från HH:

Ikväll lämnar förarna ifrån sig Minneskortet, kvitton och claimpappret. Ner i ett kuvert och försegla.
Sen umgänge med en massa god mat och dryck.

Imorgon scoring tillsammans med rallyledningen. Där KAN ju glädjen av att kommit i mål bytas mot ilska och sorg.


Senare på kvällen så blir det middag, ceremoni och prisutdelning.


Vi ska bara se till att få in våra förare i tid först!
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Rapport från rallyhotellet....

Eller en bild iaf...

IMG_20170804_1548481.jpg

Det gapar tomt. Endast 7 hojar har kommit in. CAW och John Young är 2 av dessa.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
En sak har våra förare gemensamt.

IMG_5195.JPG

Ett jädra ätandes.. :)


Plus då att man verkar ha haft kul....

52354757790__5D3EA825-63F7-408F-A134-C172BE852792.JPG

Säkert trötta och lite småslitna också.

Men. En hemresa att se fram emot också!
 

Cawwa

Active Member
Besviken på alla dumma beslut jag tagit. Resulterade i två dagars motorvägskörande genom Italien fram och tillbaka och genom Schweiz för att landa på hotellet 12.00 då gruppfoto skulle tas. Bara det att det var igår och uppe i ett pass. Något snopet var det att upptäcka detta när jag mötte Robert.
Nåja, att bli finisher var mitt mål, men lite synd att missa flera goa bonuspunkter för något som inte fanns är ju lite surt. Just detta kan jag inte skylla värmen för, detta beslut (att vara på hotellet fredag kl 12.00) bestämde jag redan vid planeringen av leg 2. Helt missuppfattat av mig.
Ryggen är inte helt bra och har bidragit till flera av mina (dumma) beslut. Men värmen ja! Konstigt nog har jag inte drabbats av värmeslag som stackars Hampe (så jäkla tråkigt för honom). Jag har druckit uppåt 5 liter om dagen plus vätskeersättning. understället har varit dyblött från första timmen av körning. Mer elfel med mekande i solen har ju inte gjort saken lättare.
Men i mål är jag och vad jag vet också finisher. Återstår att se vid scoringbordet. Jag är expert på att göra bort mig där.

Hoppas nu att JOL och BB landar säkert.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Varför parkerar han inte i fållan?

Jo. Då startar klockan. Klockan som ger honom 60 minuter att förbereda det däringa kuvertet. Så nu sätter han sig någonstans tyst, sitt rum om det är snabbincheckat. Kollar igenom allt, lägger alla kvitton i ordning och kollar igenom bilderna på SD-kortet som ska med. Sen sätter han sig på hojen och kör några meter och checkar in i rallyt. ATTGATT såklart.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
1501857579710_PART_15018575796451.jpg

Hojar börjar dyka upp. Tror dom flesta gillar att solen inte är framme jämt. Dock är det nog fortfarande snorvarmt!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL - Närmar sig tyska gränsen. Bör, om han inte ska ta några fler bonusar, nå målet väl innan 1800
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL - Kämpar vidare. Verkar ta en bonus till i gränstrakten AUT-DE. Klockan 19 börjar minuspoängen..
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB verkar vara på väg för att stoppa klockan.

Känner jag honom rätt så är hans papper i ordning och han lämnar dom samtidigt. Göra sig redo för en välförtjänt P-öl?
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
21 minuters lagg på JOLs SPOT. Suck. Inte bra för mina magsår. Kanske vi kan få foton av BB när JOL rullar in?