Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#62
CAW verkar ha anlänt hotellet. Grand Hotell i Trento. Anar att även scoringen har öppnat. Här finns det två olika approacher. Vissa fixar allt på hotellet innan stortingen och vissa fyller i allt under resans gång.

24h-rallyn förstår jag att man väntar till hotellet. Men tänk dag 6. Målgång. Försök komma ihåg allt du gjort....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#63
JOL:

Är ute och motionerar...;-)

800 meters promenad, ungefär 2-300 meter uppåt. Vad gör man inte för en bonus?

Men. JOL har sol och slipper regn!

Bilder!

DSC_0346.JPG DSC_0347.JPG DSC_0348.JPG DSC_0349.JPG
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#64
Hur dags startade våra piloter?

Det enda jag är säker på är att CAW eller HH startade först. BB därefter och sist JOL. Så 36h efter starten så börjar minuspoängen. 100 poäng minus per minut. Det kan också vara så att efter 60 minuters minuspoängande så blir du DNF.

CAW stoppat klockan. I god tid iaf.

HH har en bit kvar, JOL och BB likaså. Mest kritiskt för HH att hinna fram alltså.

Sen hoppas jag innerligt att alla fyra har MINST en GODKÄND kombo... annars DNF
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#65
BB är på rull igen efter att ha tagit en monsterbonus. Iaf ett monster att gå cirka 1000 meter ENKEL väg. Oklart om det gått uppåt. BB startade omkring 0630-0700 så han har tid att plocka några ytterligare bonusar söder om Trento innan han återvänder mot Grand.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#66
BB är nu längst bort från hotellet. Av de 34 förare som joinat locationsidan.

JOL passerade glatt Trento från norr till söder. Får se vad han har i kikaren.

HH närmar sig Trento norrifrån. Hinner han utan minuspoäng?

CAW: P-öl eller scoring?

Jag har inte hört hur tidigt man får poängen inför Leg 2. Får återkomma.


4 dygns planering! Om man tyckte det här var tufft.....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#67
HH är framme! 5 minuter före minuspoäng!

BB lämnade precis Autostradan på väg mot hotellet.

JOL likaså. Snart framme!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#68
Efter det man stannat klockan så har man 60 minuter på sig att lämna in kuvertet med de poäng man avser claima.

Har man tid så kan man ju checka in först, bära upp saker till rummet innan man stannar klockan. Ge sig själv några minuters fördel.

Fast är man stressad och kanske lite dement så är det ju dom att försöka. Glömma bort att checka in...;-)
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#69
Om fem minuter börjar JOL få minus. Spotwalla ligger lite efter. Förhoppningsvis redan framme!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#70
En "lesson learned" så här långt är att SWConnect, den Iphonebaserade spårningsappen fungerar klockrent. Var 5:e minut så poppar det upp en ny blipp. Väldigt sällan en massa lagg som drabbar SPOT-användare ibland.

Testa! Se bara till att ha telefonen på laddning samtidigt!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#71
Spänningen är olidlig...


BB ringde under hans färd mot Trento. Full fart hela dagen. Körningen har varit på topp. Däremot fanns det tydligen vissa förbättringsområden. Läsa och läsförståelse. Jag hoppas innerligt att det inte satt SÅ djupa avtryck i scoringen utan att han kan leverera. Drygt 4 dygns körning att återställa eventuella skador.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#72
Grand Hotel i Trento:

Är det bara jag som blir sugen på choklad?

IMG_20170731_1927131.jpg

Jag hoppas att HH iaf har fått ett tyst rum utan möjligheter till inbrott.....
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#73
Uppdatering från JOL:

Stopptid 1830 och claims inlämnade i tid. Fick till den sista bonusen också. Fick stryka ett antal punkter längs vägen, klockan stack förståss iväg.

+31,5C är toppnotering för i em.

BRA!

Att ha en plan är bra, att kunna ändra den under resans gång är bättre. PlanAsYouRide är ju ett vedertaget begrepp.. ;-)

Nu hoppas jag att dusch, mat och sen några timmars planering blir av....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#74
JOL träffar på BB på hotellet.

DSC_0354.jpg

I bakgrunden syns Geil Kierkhofs ansikte och John Youngs bakhuvud.


Det som verkar vara genomgående för alla förare är att man försökt bita av en för stor bit av kakan. Dvs planerat lite för hårt.

Håll ögonen öppna för mer rapporter!
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#75
Middagsdags!

Svenskgänget på väg in till matsalen för att äta.

DSC_0357.jpg

Bara jag som tänker Lederhosen?
 

moose

Premier Member
#78
Ja när jag ser bilden blir det snarare Leder und hosen. Hoppas det bli en god stunds sömn o dax för nästa uppgift. Hjälmen av o väl kämpat.
Dan
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#79
Middagsdags!

Svenskgänget på väg in till matsalen för att äta.

View attachment 1071

Bara jag som tänker Lederhosen?
Ja...?

Vi ar ju i Italien - modets Mekka.
Det galler att se chick ut.

Redan Il Duce slog ju fast att bruna knickers och läderstovlar ar helratt - sa vem ar jag att tjafsa med sadana människor? When in Rome...

Nej, sanningen ar den att jag haller pa att magra ner min packning till det som verkligen behovs.

Funkade jattebra i fjol under 11 dagars grusturne i Finland. Jag hade allt med som jag behovde, och saknade inget extra.

Denna gången gick det lite överstyr, dock.
Ett par sandaler tar inte mycket plats.
Lesson learnt.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#80
Chick var ordet sa Bull...

Det där med packning är svårt. Har man plats så är det inget svårt alls.

I mitt fall, en GSA -15 så har jag ju korvlådorna, extra verktygsväska och topbox. Jag vet ju precis hur jag ska packa om jag ska ha väskorna på. Men att tänka om och nytt och packa utan att ha sidoväskorna...

Svårt! Nyttigt! Man är ju van att ha en massa verktyg, luft-kompressor, reservbränsle osv . Redundans av det mesta faktiskt. Säkert nyttigt att kasta sidoväskorna och köra stor väska på passagerarplats!