Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#21
Att ta seden dit man kommer är ett sätt att ta sig an uppgiften. "Ordnung muss sein" har ju alla hört. Och en titt i BBs väska ger svar på tal..
IMG_4994.JPG

Väderskyddade paket med underkläder och underställ. Inget fumlande under rallyt efter rena kläder utan allt som behövs finns samlat. Snyggt!

Ett längre rally är också en bra tidpunkt att rensa ur underklädesförrådet. Allt som sjunger på sista versen används en sista gång och sen kastas det efter användning.

(Tips från coachen: Håll smutstvätten separerad från kläderna du tänkte ha under prisutdelningsmiddagen....;-) )
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#22
På tal om ordning. En glutt i BBs topbox visar på ännu mer ordning och reda.

IMG_5002.JPG.jpeg



Och när tid finns så är det klart att man tvättar så man i praktiken kan resa ännu lättare...

52292363646__C0FBC708-CD57-466C-ABD3-9EEDF2871D8F.JPG.jpeg
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#23
Hotellet då? Något sunkigt ställe?

IMG_4996.JPG.jpeg


IMG_5001.JPG.jpeg


Och man har ju hört om att beställa en P-öl....någon har tagit detta ett steg längre.....:)


IMG_4997.JPG.jpeg
 

moose

Premier Member
#24
Efter denna uppdatering avseende hotell standard o tysk ordning kan man bara hålla tummarna för fortsatt lycka o välgång. Undrar om hotell " Zum Allten Jodel" ligger i närheten. Om bilden ovan som innehåller lite smått o gott av flytande karaktär är en per deltagare verkar rallyt komma att bli betydligt krokigare än de vägar som skall besegras.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#25
Uppdatering JOL:

Började ju i regn i morse. Menfram på förmiddagen så:

DSC_0254.jpg

Föredömlig kosthållning avseende människa:

DSC_0253.jpg


Och maskin:

DSC_0252.jpg

Oklart om det är denna mack som JOL och HH springer in i varandra. Oddsen torde vara försvinnande..

I skrivande stund anländer han till hotellet. Snyggt kört JOL!


DSC_0259.jpg


Kan inte sluta att förundras över den minimala packningen som JOL använder. Köer? Inga problem att smita mellan. Ekipaget är smalt på riktigt!
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#26
Update BB:

Nya batterier i sin SPOT förmodligen. I övrigt chill.... ren spekulation....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#28
Update HH:

Framme vid däckkrängaren. Oklart vilka däck som ska på. Slicks för kurvtagandet eller nabbadäck för gruskörat?

Får återkomma!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#29
När börjar det frågar ni såklart.

Så här ser schemat ut för morgondagen:



Saturday, July 29th

12 p.m. to 3 p.m. Registration

4 p.m. Rookie meeting

5 p.m. Rider meeting I

6 p.m. Dinner together

7 p.m. Rider meeting II



Ryktet säger att det nu är 66 deltagare som ska köra. Som vanligt så har några hoppat av. Men 66 förare är stort!

IBA Tysklands arrangemang håller absolut världsklass.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#30
SENASTE NYTT:

HH besöker Louis shop i Ingolstadt.

Kan jag få lite spekulationer vad han kan tänkas vara på jakt efter?

Blinkersolja?
Munlädersmörj?
Välventilerade kläder?
Regnkläder?

Fler förslag?
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#31
Eftersom jag verkar vara helt ensam här, medans BB kollar hojarna som hittills kommit så publicerar jag en sann affisch.

20374708_10154875165466342_259805280992367242_n.jpg
 

Flathead

Well-Known Member
#34
Du är definitivt inte ensam här, 350 visningar på ett par dagar är inte illa. Mycket hög klass på rapporteringen, undrar om deltagarna hinner ge dig så mycket uppgifter när rallyt väl kommit igång? På tal om deltagarna, känner man igen dem på något vis? Nummerlappar eller dekarler? Jag ska ner och snurra i de där trakterna, åker från Oskarshamn lördag 03 ungefär har 2 startvittnen, vi får se vad det blir av det hela.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#35
Två startvittnen är alltid extra bra och brukar ge guldkant!!

Jag hoppas få fragment av alla fyra, kolla FB och leta på Google Maps. Oklart vad det blir av det. Återkommer ikväll med en större uppdatering. Först natta barn!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#37
Svenska förarna är på plats!

Tidigare under eftermiddagen kom äntligen HH fram. Nyskodd och fin. Vi börjar med ett foto på hela truppen!

DSC_0262.JPG

Här har vi dom!

JOL, HH, CAW och BB.

Så grymt olika men ändå så lika. Vinka och le pojkar!



Men.

Vadå?

Hojen?

Vadå?

Ja. Vems är hojen?

Jo.

Ni vet att vissa servar sin hoj inför ett sånt här rally. Vissa byter däck och bromsbelägg. Sen har vi dom som verkligen satsar. Ni vet, lägger manken till. Visar framfötterna. Ger den extra procenten.

HH.

Efter en massa konstiga hojar med olika smeknamn så är det nu dags. En riktig hoj. En ny hoj iaf. Det står Africa Twin på den. En Honda va? Specialaren med just denna hojen, här kommer ett foto:

52295337380__1DCB8799-1F28-40DB-B219-ACC5EC652192.JPG

Jag kan knappt något om modellen. Inte mer än att det är typ en avskalad variant av densamma. ABS saknas. Hoppas HH kommer in och berättar mer.

Fler bilder. JOL och HH stötte ihop på en mack tidigare idag.

DSC_0255.jpg


JOL har precis tankat upp hojen med Arals fina 102-oktaniga supersoppa och plötsligt uppenbarar sig....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#38
Kunna följa våra kamrater under veckan?

Ja. Det hoppas jag. Tydligen så ska det finnas en SPOT Location-page. Alltså en sida där Spotwalla, Jason Jonas heter han som driver allt, sätter ihop en sida där alla deltagande SPOTar presenteras just där och då. Ingen historik utan bara en dutt.

https://spotwalla.com/locationViewer.php?id=452

Ovan finns länken. Återkommer med vilka av de våra som anslutit sig och isf vad deras Signaturer är. Typ JOL osv. Tänkte även försöka få med andra "kändisars" spotar.



Vad dom gör nu?

Middag hemma hos arrangören Robert Koebler. En vinnare av rang. Hoppas få en update när man återkommer till hotellet.


//Dg
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#39
Förlåt.

Nu stör jag igen.

Bilder från Roberts middag. Förare från Sverige, Norge, Schweiz Ungern och Italien. Och Tyskland. Och England. Alla äter lite fin plockmat från trakten. Kanske någon lite öl också?


Parkeringen
DSC_0263.JPG


Hemma hos Robert:
DSC_0264.JPG

DSC_0265.JPG

DSC_0267.JPG

Vid närmare eftertanke. Detta är inte där Robert bor i vanliga fall. Ett sommarhus. Han brukar hyra ut det. Men bra läge i Europa! Precis vid Alpernas fot.



Kortärmsväder! Man tackar!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#40
"Innan natten uppdatering":

HH stannade till på Louis i Ingolstadt. (Är det inte där man fuskar med VAG-fordon? Nej, inte på Louis så klart...) Vad han köpte?

Ny navi? Något till nya hojen. Nä. Öronproppar. Stabilt. Hörseln är viktig att skydda!

Många av oss brukar beställa på www.oronpropp.se Jag har en favorit som jag beställer säsongsvis. Räcker oftast 2-3 år.

Jag tar gärna emot tips från Er som har formgjutit proppar för era öron. I dagsläget får jag problem på dag 5 eller 6 med "skav". Vill klara mig betydligt längre. Kontakta mig gärna med tips!


Mer då?

Vi pratade avhopp.

3 kändisar, ni vet vad jag menar, har tydligen försvunnit.

Scott Miller - Amerikan som numera bor i Schweiz. En förbannat trevlig kille. Körde IBR och hade en singelolycka i slutet av rallyt. Tänk trottoarkant där du inte förväntar dig en. Fick bryta. Oklart om hojförlusten eller något annat ställde till det. Oavsett. En förlust för rallyt.

Ian McPhee - Australiensare som iaf jobbar i Afrika. Något land i södern. Spekulera vidare ni. Jag har inte full koll. Träffat honom på båda ET och det är också en förbannat trevlig människa. Kört IBR och hade väl något tekniskt problem tror jag. En riktig McGyver tror jag HH skrev under IBR. Oavsett. En förlust för rallyt.

Robert Roalfe - Tydligen en legend inom mc-bud i UK. Kört mängder med hoj. Tyvärr aldrig träffat.

Vad avslutar vi kvällen med då?

En bild från 21:21 idag. 31 hojar på den designerade parkeringen. 14 BMWs. Glöm inte att vi är i BMW-land. Så förutom min GSA skulle jag vilja ha en RT, en XR och kanske en K16GT. En 800 också....

Hörs imorgon!


IMG_5063.JPG
 
Last edited: