Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#41
Först av allt - inte "så att jag inte glömmer det" utan mer för att peka på hur mycket vi uppskattar dina skriverier.
Tack för att du tar dig tiden att referera vad som händer!
Det är kul och angeläget för åtskilliga som är intresserade av LD-rally nu i "realtid" medans det händer, det blir ett tidsdokument att gå tillbaka till senare - och det avlastar oss här nere otroligt att slippa känna att man behöver meddela sig - och skriva begripligt för att berätta vad som sker här nere.

DD snappar upp sådant som kan vara intressant, vi deltagare som är här nere smäller iväg en snabb bild eller några korta SMS-rader när det passar oss , och Daniel gör det bästa av det.

Denna tråden kommer också - tro det eller ej, vara den bästa infokanalen för oss ute på rallyt sedan när det startat. Man är sååå låst i sin bubbla, och varken vill, hinner eller skall browsa nätet efter info när dagarna är slut.
Men, ett väl sammanställt refererat av det som angår just oss är ytterst välkommet. Ett "Landet Runt" med en klurig programledare där uppe på vår lokalredaktion i Sundsvall - tack för det.
Självklart finns det en fin gräns på vad som kan meddelas eller ej. Vi skall inte ha detta som en fuskkanal för oss svenskar, men där är jag inte orolig.
Dee-Dee har kört massa rallyn och vet vad som kan skrivas eller inte.

"Förare A berättar att uppfarten längs Eigers nordvägg var lite besvärlig med allt smältvatten som rinner, men om man håller till höger vid Hinterstoissers travers så går det bra..." är alltså exempel på vad som inte skall skrivas i denna tråd under själva rallyt. Dels för att det är fusk, och dels för att med min beskrivning har vi lämnat hojarna långt bakom oss. Någon måtta får det vara.
Men, om man vet att någon av oss har problem med sin hoj eller annat, så är det skönt att få besked vid dagens slut att denne någon fortfarande är med i loppet. ...eller att få veta att han kastat in handsken och man kan sluta bry sig.

Annat exempel på sådant som inte skall skrivas här är detaljer kring min resa ner.
Startade mer än 18 timmar efter plan. Framme på hotellet 4 timmar efter plan.
Lösningen till ekvationen är att skippa fancy övernattningar, trevligt umgänge med rallykamrater, personlig hygien och bara 'söra 'söra 'söra.
Sådant är inget kul att läsa om.
Överhastighet...? Låt mig säga så här: ungefär samtidigt som jag insåg att jag skulle kunna räcka avgången 02:30 från Gedser så slutade jag också samla bensinkvitton. 'Nuff said.

Japp, jag träffade på JOL på vägen ner. Svängde av på en Autobahn mack som var jam packed med bilar, så jag körde bara förbi.
Men, inne bland pumparna...? Är inte den K1300an lite bekant? Kul möte, men vi fortsatte separat.
Jag hade annat att göra. TKC 70 ligger på nu. Aldrig kört på dem tidigare, men folk är lyriska över våtgreppet.
...vilket var original fälgskydds verkligt svaga sida. Vidriga i väta.
Det var länge sedan jag ryckte av ett par däck som bara gått 200 mil, men jag ångrar det inte ett ögonblick. Blä vilken skit!

Yes, Louis i Ingolstadt. Jag är välförsedd, men behövde speciella öronproppar. Jag har blivit grymt känslig för turbulens, och hojens upprättstukade rallyruta är inte enkel att komma överens med.
Jag har hittat Holländska proppar som fungerar bättre än något annat på mig:
https://www.alpinehearingprotection.com/earplugs/motosafe-race/

Självklart väjer jag filter "race" - fattas bara annat.

Ingolstadt - Daniel, VAG behöver ingen speciell ort för att fuska på. Det sker öövveerraalllltt. :D

Här är 4 norrmän på plats! Glada och trevliga som alla norrmän. En av dem har hämtat ut ny BMW GSA - den svartaste jag sett, med knallröda gjutna fälgar.
Få ihop den ekvationen, ni som kan er krysslista hos BMW. Killen har hämtat den på plats i Tyskland och kör på röda, tyska interimsskyltar.
Spännande!

Det var Roberts barndomshem vi var på igår - helt urblåst och nyrenoverat. Det ligger Märklinbanevackert, och från grannens får hörs klock-klämtande och lite diskreta bräkanden. Så vackert att det blir larvigt.
Jag åt smaltz för första gången igår. Gott! I begränsade mängder, kan tänka.


Frånfall är tråkigt men ofrånkomligt. Somliga anmäler sig på ren inspiration, och när det sedan går upp för dem vad dom gett sig in på så hoppar dom av.
Trist denna gång är att det är kända, duktiga och trevliga deltagare som inte kan komma. Det är nog inte enkelt att köra både IBR och ABR samma sommar...


Så, det var allt från mig nu.
"Ny cykel...?" Ja, och?
Alla männschor köper väl ny hoj ibland?

Jo, det är speciellt att just jag gått och handlat nytt.
Det finns ett par storys där med, men - det får bli sedan det. Nu göra sig klar för frukost. :p
 

moose

Premier Member
#42
Gött o höra att du skaffat dessa förträffliga öronproppar. Rekommenderas. Kan bara önska er alla lycka till o Daniel gör att denna körning blir levande för oss här hemma.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#44
En dag med full action? Nja. Knappast. Här snackar vi sovmorgon deluxe! Ni som har yngre barn vet. Att få sova längre än klockan 6. Samla sömn. Slappna av. Känslan när man är på plats inför ett flerdagarsrally är fantastisk. Människor man lär känna på kort tid. I bästa fall träffas man IRL 1 till 3 gånger per år. I övrigt via FB, messenger eller telefon/SMS. Ett litet mininätverk. John Young hade vägarna förbi här för några veckor sedan. En enkel middag och några timmars snack innan han vilade några timmar före avfärd.

Men nog snackat om mig och min avund. (Återkommer till den) Här är vi för att prata om våra hjältar i Alperna.

Vad börjar vi med?

Hotellbilder? Ok då. Tjatar ni så...

52302922324__6217B9B1-72AF-45C8-A5E1-A8668D345B89.JPG 52302923699__DF097751-E537-4B73-B138-0F94E504E0A5.JPG IMG_5106.JPG

Som ALLTID på flerdagarskörningar i Europa så pågår ett brölloppsfirande samtidigt. Oumpa Oumpa stora delar av kvällen.

(Personlig kommentar: ET14. Fick ett uselt rum. Kvällssol och mot vägen. ET16. Då bad jag direkt om ett rum mot andra sidan. Svalt, skönt och tyst.)

Mer kommer!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#45
hur har man förberett sig?

Sovit! Säger ni. Absolut...men mer då?

Jo.
IMG_5101.JPG

Precis så här vill jag att ett skrivbord redo för planering ska se ut. Möjligtvis hade jag redan nu kopplat in navisarna i datorn så dom var "Hot&Ready". Men oavsett. Prydligt och föredömligt. Det kan vara så att jag lärts upp av denna förare...;-)

Rykten säger att vissa tar med HDMI-kablar och kopplar upp sig mot TVn på rummet. Får lite mer överblick...



Fler förberedelser? Tanka. Kolla olja. Lufttryck. Absolut.

Men....om man skaffar något som gör att man kan utesluta en massa annat då? Vikt. Plats. Våra förare kör inte GSA med OFANTLIGA mängder med plats. Utan här måste man tydligen ransonera.

Se här!
IMG_5094.JPG

Kan ersätta detta:

52301940056__AAAD5DE3-DC28-47B4-AD5F-149BB7CB8598.JPG

Men? Tången då för bövelen! Lugnt. Jag ställde exakt samma fråga. Tydligen så fanns det en extra packad. Allt lugnt.

Just det där verktygskittet är riktigt bra. har ett liknande som används typ jämt!


Batterier till SPOT? Visst.ja. En, säkerligen 2 av våra hjältar behövde fixa batterier. Alkaliska? Absolut. Fungerar i någon timme. Jag testade i Spanien för några år sedan. Nej. Lithium ska det vara.
Rent generellt så har Energizer Lithium varit det som sålts och använts. Bra skit! För mig så räckte ett set, 3xAAA, en hel säsong. Brukade byta till nya inför ET och sen återanvända de äldre efter.

Just SPOTarna skiljer sig lite. Generation 2 håller i gång 24h. En riktig arbetshäst. Generation 3 däremot är lite smartare. Dra igång tracking så håller den igång. Tills du stänger av. Däremot så skickar din inget om du stannar och står still. Dvs Fire&Forget. Jag tror ingen av våra förare har en Gen 3. 2 har gen 2. En har en Garmin InReach(?) och en är jag helt osäker på. Så om deras spår slutar att synas? Det KAN vara så att man glömt att trycka igång trackingen.

Man varför pratar jag batterier?

IMG_5080.JPG

Just det. En av våra piloter provar "tysk kvalitet". Se hur det går för VAG osv. Deras kvalitet är ju sådär iaf med dieselmotor. Men visst. Prova du tyska "kvalitetsbatterier"..;-)


Mer kommer
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#46
Proviantering eller smarta-saker-att-göra-medans-man-har-tid?

Vi tar det där sista först...

JOL. Ni vet den där trevliga killen från typ Blekinge? Han anmäler sig glatt till Alpenbutt UTAN att ha varit där innan. SNYGGT! Inget lallande där inte!

Se här!

DSC_0276.jpg DSC_0280.jpg

Jo....killen tar sin snygga hoj och provar lite vägar i Alperna. Mäter lite snitthastigheter och kommer därifrån mycket klokare. "Jaha, såhär snabbt/långsamt går det under denna tiden".

Snyggt!

På tal om snyggt!

DSC_0281.jpg

Bra där!

En svensk flagga!

Vadå säger nån? Varför?

Förutom det snygga och grupperande så kan det ha en förlösande effekt.

??

Så här:

Du kommer i ett östland. Säg något land i Baltikum. Gränsövergåg. Passkontroll tillochmed. Extra hög bevakning just där och då. En svensk flagga på hojen. Det KAN vara så att du sparar några sekunder på det.

(Egen kommentar: Under ET16 så hade jag flagga på vindrutan. Upp med korvätarhjälmen, le och nicka och glid förbi varendaste kontroll. YMMV)

Svenska flaggor...Sveriges deltagare?

Visst serrö. Här:

DSC_0291.JPG

Nja. Ingen fokus där va?

DSC_0287.JPG

Precis! Där har vi dom!

CAW, JOL, HH och BB.

Och reklambilden att skicka till Honda om alla fyra var såna.



DSC_0285.JPG

På tal om det. Nej. Skippa en massa klistermärken osv på hojen. Alltså företagsklibbor. Sponsring är en djungel. Under senaste 11-dagars i USA så såg man mängder med hojar med tejpade dekaler. Onödigt. Oftast får vi inte betalt heller för att bära reklamen...


Mer kommer..
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#47
Nu. Möten. 61 ekipage. 63 förare. 41 Rookies, nybörjare, dvs såna som aldrig kört flerdagars rally tidigare.

Nästa alla var där. Suga åt sig ALLT man kan.

Inte fått så mycket information, men...

Leg 1:

36h
143 bonuspunkter.
Tvingande vila, 5h med start 22-01. Därefter en massa poäng om du sover mer. Extra poäng om du har hotellkvitto.

Det rallyledningen vill är att folk ska vila. Köra på dagen. Undvika skandaler. Väntat. Sen måste varje förare bestämma om det är värt att starta 03, efter 5h sömn, för att plocka bonusar som kanske måste tas i dagsljus. Deras dag börjar MYCKET senare än här uppe. Samtidigt så skymmer det tidigare.

Så...

52304441231__24AA87E0-BB6C-494B-B119-897D068343C3.JPG




För att förtjäna:

52294937431__A572A5BD-8305-4341-BCC0-E5F03F462249.JPG.jpeg

Så krävs ett par av dessa...

IMG_5108.JPG.jpeg


Trentino är det "hemliga" hotellet där man samlas efter 36h. Sen väntar ytterligare ett ben.

//Dg
 

Attachments

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#48
Hallå? Proviantering skrev du juh!

Absolut.

En trevlig sysselsättning vi haft under våra resor neråt är att kolla varuhusen. Vad säljer man? Något roligt. (Ja, vi har stannat för lunch på IKEA också...;-) )

Men idag tror jag nog vi hittade guld. Kolla!
IMG_5096.JPG

En vininnehållande cocktail med Taurin, kolsyra, vodkaarom och färgämnen. 4€ per liter! Fantastisk smak dessutom.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#49
Just nu?

Våra piloter har fått böckerna. Man har fått en fil med vad punkterna i boken är värda. Nu ska man försöka hitta något som ger bra poäng under 36 timmar från om med i morgon klockan 5 tror jag. Det finns säkert krav på att ta kombos, dvs en kombination av punkter. Oftast finns det "bonusar" genom att fotografera diverse skyltar. ET14 hade lutningsprocent på vägskylt x10 dvs 14% gav 140 poäng osv.

Plus vilobonus.

Så nu har man en valmöjlighet. Sitta hela natten och finslipa eller yxa till och åka tidigt med en massa sömn bakom sig.

Allt hänger på hur man är som person. Vissa somnar sittandes, vissa inte alls. Och ska du inte somna så kan du ju lika gärna planera allt och sen chilla bakom dina navis på väg ut i ödemarken.

(Personlig kommentar: Jag hoppas innerligt att man ges möjlighet att åka ut på diverse grenzkammstrassar. Små, vandringsleder säger min fru, vägar runt berg. 5-1000 meters fallhöjd. inga staket. Fantastiska vägar. Vandringsleder då. ...Åkt ett par och ger fyllnad till alltihop


Imorgon får vi se.

Varför jag inte är med? Kan inte. Min bättre hälft är i väg och jobbar. Jag hemma med barn och hund. Jag får sikta på större äventyr i framtiden i stället.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#50
Var det allt?

Ja. För nu iaf. När det dyker upp något så skriver jag.

Att sitta och spekulera HUR man planerar är iofs inte så tokigt. Ge mig några flaskor vin så....;-) gärna Rioja..
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#51
Update...

Ni kommer ihåg John Young?

Engelsmannen? På hans Triumph.. Som snart ska in på sin första besiktning. 100000 miles.Dvs 16000 mil. Jag förstår glädjen över att åka in till besiktningen och se vad besiktningsmannen säger. På en 3 år gammal hoj.

Modifierad tank. Den är höjd och fått ett par liter extra. Sen har han en specialbyggd alutank bak på hojen. "om jag tankar på kvällen klarar jag mig tills mackarna öppnar på morgonen"-

Men...Han blev påkörd under dagen...På väg från Triumphandlaren till hotellet. Han skulle bara...

Bild

52295366116__44AA5B35-D04F-40A5-B15B-D12B9DDAD5CC.JPG

En hoj som hade funkat för mig. Kolla extratanken. Kolla den höjda tanken.

52295367101__845D7B5B-99AB-4C2C-83FA-E6F2DF78F92F.JPG

Fungerar IRL!
 

moose

Premier Member
#52
Starten har gått iväg det bar, det med namn ja två namn identifierade men vad kan de andra två heta/kalla sig? Info om detta? Kul det här med combos som tydligen verkar vara ett genomgående tema både i detta rally o det i USA. Nu följer en intensiv dag med nya uppdateringar på Spotwalla sidan. En fråga verktygssättet var köps det? Ännu en gång
tack Daniel för dina målande uppdatering o bakgrundsinfo.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#53
Starten har gått iväg det bar, det med namn ja två namn identifierade men vad kan de andra två heta/kalla sig? Info om detta? Kul det här med combos som tydligen verkar vara ett genomgående tema både i detta rally o det i USA. Nu följer en intensiv dag med nya uppdateringar på Spotwalla sidan. En fråga verktygssättet var köps det? Ännu en gång
tack Daniel för dina målande uppdatering o bakgrundsinfo.
Dan
Verktygssettet kan köpas nästan var som i Tyskland. Skiljer lite i färger osv men innehållet verkar vara identiska. Håll koll på Lidl. Har funnits där också.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#54
Starten har gått.

Tyvärr har ju inte alla SPOT eller liknande och tyvärr har inte alla gått med på location-sidan. Så vi är ju lite handikappade. Blinda typ.

Lite bilder har kommit in.

Befriande lite trafik, lite regn sådär....men att alltid behöva vänta....

IMG_5118.JPG.jpeg IMG_5119.JPG.jpeg


Cawwa har precis varit vid Achensee. Sjöstrandsnära.
Bob har varit uppe vid en kraftverksdamm högt uppe. Precis norr om Italienska gränsen. Nu på väg norrut. Kanske en del av en kombo?
HH: Full fart österut. Passerat Salzburg.
JOL: Gjort en liten snurr och är nu sydväst om Salzburg. Fått rapport om att han fått lite regn på 1670möh..

Full fart nu gubbs!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#55
God kväll!

Under dagen har det trillat in lite rapporter. Med betoning på lite.

JOL är verkligen på G. En rejäl runda från DE, Aut, DE, AUT och nu inne i IT. Regn verkar vara JOLs ämne...kolla: DSC_0301.jpg DSC_0314.jpg

Första bild tagen på Edelweisspitze. Därunder en lyxlunch. JOLs lucnhbilder börjar bli en tradition. Hoppas på fler! *BLINK BLINK*

Cawwa? Inga rapporter under dagen, ännu, Men kört österut, sen söderut. Precis kommit in i Italien. Stabila spår, inget allande. Ser bra ut. Oklart vilken plan CAW har.

BoB? Visade ett riktigt rallyhumör när han ringde för någon timme sedan. (Det går snabbare att prata än att skriva SMS...). Planen klar, håller schemat, fokuserar på en massa kombos. Tydligen det som gäller i år. Lite småtrött på folk vilket är fullt normalt. BoB visade full fokus och kändes på G!

HH? Bränt rejäl sträcka. Rolig ny hoj förmodligen. Österut och Sen söderut. Lite tillbaks i samma spår och nu mot IT. Vem som kört mest mil idag? Tippar på HH. Men ser stabil ut. Nattvila i IT säkert. Sen imorgon nya tag mot Trentino.


Är detta allt?

Ja. Får jag ingen info så är det svårt att sitta och spekulera/ljuga. Hoppas på mer info under kvällen då piloterna ankommer sina hotell (extrapoäng) och tvingande vila (extrapoäng),


Tills vidare..

Daniel
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#56
Några rapporter trillade in under natten. Kort sammanfattning nedan.

Däremot så berättar flera av förarna att man har/hade svårt med planeringen. Detta ÄR normalt. :) Ju skickligare rallymaster desto svårare att hitta en rutt som man kan tro på. Som rallymaster kan du stjälpa rutter genom att begränsa vissa bonusar till olika tider osv. Eller locka med rejäla poäng för bonusar/kombos som på pappret ser möjliga ut men är (o)möjliga i verkligheten.

Jag har hört om vissa monsterbonusar.....en stor kombo med 8 kyrkor eller en "tag ditt foto med rallyledningen" kombo. Igår var det Edelweissspitze/Grossglockner som gällde. 1500poäng om du tar bonusplatsen. 1000 extra om du även fotar dig och din flagga tillsammans med någon ur rallyteamet. Mellan klockan 12-13. !!! Tänkt i första hand för rookies men väldigt många var där. Fast ska kombon verkligen växla ut så gäller det att fixa ALLA dagars foton.

Just det där med kombos. Tydligen ett krav att man ska ha EN godkänd kombo vid delmålgången ikväll. Ännu lurigare är att man som förare inte får reda på om man har klarat eller misslyckats. Inte förrän efter sex dygn. Tänk er känslan. Slitit som ett djur men misslyckats redan efter 36h...

Så det är kombos som gäller!

Kvitton:

Rejäla bonusar för vila! Tvingande 5h vila (minst) med start mellan 22-01. Extra bonus om du vilar mer och bonus om du stannar på hotell. Vad jag förstått så har alla våra fyra hjältar bott på hotell. Det som däremot kan vara trixigt, det är att få till kvitton. Vila dokumenteras med kvitton. Ett startkvitto och ett stoppkvitto. Ingen bonusletning på vilan.
Men. Ett kvitto ska innehålla plats, datum och tid. Maskintryckt! Bensinstationer, bankomater, affärer och hotell. Kan vara rejält svårt att hitta mitt i natten.

Hotellstrategi:

Förboka eller ta ett som det kommer? Många gör olika. Igår var det ett antal som valde att åka till rallyhotellet i Trentino. Rätt smart faktiskt, iaf om man tänker på hotell och kvitton. Under dagen idag ta en dagstur utan packning osv.


Våra förare då?

BB: Gjorde en tidig incheckning, försvann sen ut på ännu mera jakt. Startkvitto i morse klockan 0500. Känslan är att BB går enligt plan. Fått stryka några "småbonusar" men tycker nog att livet är rätt så bra just nu. Bild från i morse:

IMG_5124.JPG.jpeg


JOL: Förutom en massa regn så är det idag dags för nya tag. Kolla så vackert!

DSC_0332.jpg

Visst blir man avis?

CAW:

Helt underbar dag. Så härliga vägar. Har njutit av detta som bara den och efterhand har humöret stigit ju mer mil jag kört.


Sover på hotell i natt och det skall jag göra varje natt. Tolmezzo är staden där inget är i ordning. Jag blev faktiskt förvånad över att de blinkade på mig när jag körde mot enkelriktat - två gånger.
Kortautomaten accepterade inte mitt kört men gav ifrån sig ett kvitto så där starttiden på vilan dokumenterad. Perfekt. Bara att "tanka" där imorgon också.

Så smart! Så länge inte kortet straffas ut så funkar det där riktigt bra. Att bo på hotell är i mina ögon riktigt bra. Ge sig själv en chans att vila ifatt och ge sig ut hyfsat utvilad.


HH:

Haft en skitdag tydligen. Och som vi vet så ska det till mängder med skit för att HH ska få det till en skitdag. Absolut.

Planeringen. Redan där störs han av två fyllon som försöker bryta sig in i hans hotellrum. Sen har ju tydligen rallymastern förstört alla bra rutter.... :)

Från HH:

Kom iväg tidigt, retade mig på min meningslösa rutt, missade att jag åkte på fel koordinater och missade en viktig del i en combo, som inte heller gick att backtracka utan att bränna mötet på Grossklockner.


Någonstans efter St Johann i Tirol så ledsnar jag på att vara miserabel. Lite kreativt tänkande och lite Plan As You Ride gav mig ett sätt att stanna kvar i svalkan norr om Alperna en dag extra.

Jag vände om och började plocka på mig några starter av combos som avsliutas i Italien - när jag hunnit utvärdera vilka jag skall satsa på.


Så snyggt! Kunna vända på elände och jävelskap till att ge sig själv nya krafter och möjligheter!! Fantastiskt. Men allt sockersött? Såklart inte.

Nej, hela skeppet håller på att kantra när jag skall rätta till mina (korrektions-) glasögon i hundra blås. Något jag gör regelbundet, flera gånmnger i timmen när jag kör.

Men se denna gången så ploppar själva glasögat ut ur bågen och lämnat mig halvblind i hundra.
Bilar runt omkring mig, så jag kan inte snabbstoppa. Dessutom känns det som jag klämt fast glasögat med vändter arm mot bröstetr.
...så det bli att kugga ner och stoppa med en hand på styret. DCT hade varit bra i just det läget.

Men där var det inte. Mer än en timma gick åt, men jag HITTADE den, i vägkanten oskadad.
En kvart till för att få in glaset i bågen.

Så typiskt. En liten händelse som kan förstöra allt! Fast just i detta fallet så anar jag att adrenalinet gav HH bränsle att fortsätta jaga bonusar i många timmar efteråt!




Sammanfattning: Alla verkar gilla att köra i Alperna....

Mer kommer under dagen!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#57
Senaste nytt:

Petri från Finland är stående med slut koppling. Mer information kommer!!

IMG_6164.JPG

Inväntar bärgare till Trentino.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#59
Förarna siktar mot hotellet. HHs SPOT verkar ha hängt sig. Senast rapporten så var han i Italien iaf....Åt Apfelstrudel och drack Cola.En sockerchock för att hålla honom fokuserad in i mål...


Checkpointen öppnar 1600. Oklart hur länge man har öppet innan man får minuspoäng. Sedan så stänger man ju grinden och förare som kommer för sent och blir DNF.
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#60
Checkpointen öppnat. Förarna har 36h från start-tiden tills dess att minuspoängen startar...
 
Last edited: