Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Själva scoringen görs av rallyledningen själva utan inblandning av föraren - baserat på vad denna själv har claimat.
Effektivt när så mycket skall dras igenom. Sedan kommer en liten sittning, där egentligen bara skiljaktigheter skall benas ut.

Köandet för denna del av scoringen började redan före lunch.



Med strikta regler runt det hela.




...och somliga hade gåvor med sig för att blidka rallyledningen





Japp, olika artiklar som skulle köpas eller djur som skulle fångas in under rallyt och lämnas över till Rallymaster för att ge poäng.


Märkligt nog kan det kännas naturligt och skönt att sitta ner efter 6 dygn på motorcykeln.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Noterar man en av bilderna så ser man att det där nya modet med mcboots, samma som man haft under rallyt helst, på även med civila kläder växer sig starkare. Jag välkomnar detta!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Om vi tittar lite längre än kvällens event.

Hemresa. Vissa gillar att åka i stil, UTAN att skrämma hon på macken där man tankar...

DSC_0493.jpg


Steget efter att duscha med stället. Bada stället. Kommer lukta hallon i morgon!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Vi har noterat personskador i årets rally. Men faktiskt så har det hänt mer!

Se här:

DSC_0502.jpg DSC_0506.jpg

Fast med tanke på hur torkat liket är så känns tidpunkten för död ett bra tag sedan...
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Så här dags sitter våra vänner och njuter av en kall öl. Bilder kanske kommer?
Apfelschorle, faktiskt. I vart fall för mig och BB som kör hem i natt.
... I regnovädret som är aviserat.
Skönt!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Bra! Då har vi något att följa! Batteri i SPOTarna? Eller ska jag ringa och fråga var 30e minut även nu?

Rallyt slutar först när man kommit hem, parkerat och gått in.

Inga olyckor på hemvägen alltså.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Middagen vid 19. Enligt uppgifter i en äldre lada typ 1500m från själva hotellet. Hoppas få bilder och information löpande under middagen.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Bilder från kvällen:

DSCPDC_0002_BURST20170805182614913.jpg

Team Sverige plus John Young och en förare till. Jag har sett honom många gånger. Men det där med namn....:-/
 

moose

Premier Member
Härligt o se ett avslappnat gäng, åtminstone på ytan spänning stiger nog minut för minut. Ser att någon har ändrat sin fotbeklädnad till något mindre instängt än på ett tidigare foto.
Smaklig spis o kör varligt på hemresan.
Dan