Båtfärder

Dogpoope

Premier Member
#1
Har en liten fundering om båt och båtfärder. Har läst mig till att biljett på sådan skall medföras tillsammans med övriga kvitton osv men det jag funderar över är om sträckan räknas in i totalen eller inte. Ska man ta in höjd i planeringen så det blir 1600+ exklusive båtfärden?

Sitter och planerar mitt försök nummer 2 nämligen och då bär det av söderut istället för norrut. Läkningen går alldeles utmärkt förresten, får ta av gipset om en knapp vecka och förhoppningsvis så har verkstaden kommit någon vart med min hoj på den tiden också så det iaf går att fundera på ett preliminärt datum.
 
#2
Färjan räknas inte som körning. Klockan går men sträckan står. Så du får bara räkna det avstånd som hjulen snurrar. Biljetten/kvittot visar att du befunnit dig på platsen vid angiven tidpunkt och bifogas sammanställningen som du skickar till Ylva.

Krya på dig.

Jörgen
styrelsen och certifierare
 
#4
Om du tänker söderut = Tyskland, satsa hellre på broarna över bälten i Danmark istället för färja mellan Rödby-Puttgarden. Ta en hörnpunkt i Kolding, t ex tankkvitto, så vi vet att du kört den vägen. Kvitto i Malmö och nästa söder om Hamburg är obra.
Det kan vara långsam trafik genom Hamburg men se till att undvika morgon och eftermiddag när alla tyskar ska till eller från jobbet om du tänker köra en vardag. Helgerna är lugnare.
 

Dogpoope

Premier Member
#5
Planerad rutt är ner till Malmö och över till Odense. Vidare till Langballig och sen Puttgarden-Rödby för att ta mig tillbaka till Sverige och östkusten uppåt till utgångspunkt. 45min färja plus lite väntetid före och efter funkar tidsmässigt även om inte sträckan räknas och den får kompenseras på ostkusten.
Inget är hugget i sten, men det såg bra ut vägmässigt och tidsmässigt vid första anblicken.