Spotwalla är tillbaka i matchen
...och det är även Petri Myntis Spot! Här på lokationssidan kan man se honom i norra Polen, just vid gränsen till den Ryska enklaven Kaliningrad.
Då har vi lite koll på honom också, bra.
Nu, 84 timmar in i äventyret kan man ana att deltagarna är så mycket utspridda som dom kommer att bli.
DD är den som är längst norrut av de vi kan se, BB är längst österut, Michiel är längst bort i väster - tillsammans med Roberto, som dock är på Irland.
Som träffbilden från ett avsågat hagelgevär, typ. Eller K-pist M 45B...
Kom nu ihåg att även om det finns deltagare som bara vill "fullfölja" så vill ju alla göra så bra ifrån sig som möjligt, eller hur?
Vi har dessutom i vart fall 10 stycken hungriga vargar som inget annat vill än att vinna vinna vinna.
...och ändå är dom all over the place.
Tre stycken utmärker sig i distans:
Michiel har lagt ett +300mila monsterben ner till The End of the World.
Fina vägar...? Visst, men mycket vägarbeten längs delar av rutten, och dessutom har han ju skrapat ihop bonusar hela vägen. Jösses..
Nu då? Det finns åtskilliga STORA bonusar längs Portugals västkust, samt i Spanska Galicien, Spanska Baskien, Franska Biscayabukten.
Planerar han en Iberian Rimming...? RADikalt, i så fall.
Roberto ligger typ jämnsides i milligan, och troligen poängmässigt också. Irland är späckat med höga poäng.
Smart upplägg med att utnyttja vilobonusen ombord på färjan.
Samma sak gör DD med sitt Finlandsbesök - mycket mil, och smart tillvaratagande av vilobonus.
En som flyger alldeles under radarn är John Young som vi inte har någon Spot från. Han kan vara var som helst, och han kan alltid vinna.
Amnon Romero, vår deltagare från Israel räds inte krigszonen Frankrike, utan dammsuger kustlinjen på höga poäng.
Flera deltagare har tagit Jylland: där ligger några högpoängare ute på västkusten.
Ian McPhee, Australiensare som bor i Zambia kör på en (troligen?) lånad eller hyrd BMW R 1100 RT som började krångla för honom redan under första benet.
Slutväxeln, så klart - men han har lyckats få den bytt och är igång igen. Snyggt jobbat.
Benny är i behov av ett nytt bakdäck efter sin punktering - men hinner han byta?
Så där himla enkelt är det inte på en NT 700 V. Först måste man skruva loss bakskärmen, och då skall man först tömma väskorna för att komma åt skruvarna i botten av dem...
Därpå är det dags att ge sig på avgassystemet och skruva bort det..
...innan man kan börja ge sig på själva bakhjulet.
Ja, ni ser...? Inte direkt rallymässigt.
Okay, i sanningens namn skall sägas att om man har ett saxbord där man kan slajda ut rumpan så bakdäcket hänger fritt, så skall det gå att släppa däcket rakt ner - utan så mycket för- och efterarbete. Men, att förklara det på Rumänska, Serbiska eller Ungerska...
Vi får se hur det blir.
Hampe
...och det är även Petri Myntis Spot! Här på lokationssidan kan man se honom i norra Polen, just vid gränsen till den Ryska enklaven Kaliningrad.
Då har vi lite koll på honom också, bra.
Nu, 84 timmar in i äventyret kan man ana att deltagarna är så mycket utspridda som dom kommer att bli.
DD är den som är längst norrut av de vi kan se, BB är längst österut, Michiel är längst bort i väster - tillsammans med Roberto, som dock är på Irland.
Som träffbilden från ett avsågat hagelgevär, typ. Eller K-pist M 45B...
Kom nu ihåg att även om det finns deltagare som bara vill "fullfölja" så vill ju alla göra så bra ifrån sig som möjligt, eller hur?
Vi har dessutom i vart fall 10 stycken hungriga vargar som inget annat vill än att vinna vinna vinna.
...och ändå är dom all over the place.
Tre stycken utmärker sig i distans:
Michiel har lagt ett +300mila monsterben ner till The End of the World.
Fina vägar...? Visst, men mycket vägarbeten längs delar av rutten, och dessutom har han ju skrapat ihop bonusar hela vägen. Jösses..
Nu då? Det finns åtskilliga STORA bonusar längs Portugals västkust, samt i Spanska Galicien, Spanska Baskien, Franska Biscayabukten.
Planerar han en Iberian Rimming...? RADikalt, i så fall.
Roberto ligger typ jämnsides i milligan, och troligen poängmässigt också. Irland är späckat med höga poäng.
Smart upplägg med att utnyttja vilobonusen ombord på färjan.
Samma sak gör DD med sitt Finlandsbesök - mycket mil, och smart tillvaratagande av vilobonus.
En som flyger alldeles under radarn är John Young som vi inte har någon Spot från. Han kan vara var som helst, och han kan alltid vinna.
Amnon Romero, vår deltagare från Israel räds inte krigszonen Frankrike, utan dammsuger kustlinjen på höga poäng.
Flera deltagare har tagit Jylland: där ligger några högpoängare ute på västkusten.
Ian McPhee, Australiensare som bor i Zambia kör på en (troligen?) lånad eller hyrd BMW R 1100 RT som började krångla för honom redan under första benet.
Slutväxeln, så klart - men han har lyckats få den bytt och är igång igen. Snyggt jobbat.
Benny är i behov av ett nytt bakdäck efter sin punktering - men hinner han byta?
Så där himla enkelt är det inte på en NT 700 V. Först måste man skruva loss bakskärmen, och då skall man först tömma väskorna för att komma åt skruvarna i botten av dem...
Därpå är det dags att ge sig på avgassystemet och skruva bort det..
...innan man kan börja ge sig på själva bakhjulet.
Ja, ni ser...? Inte direkt rallymässigt.
Okay, i sanningens namn skall sägas att om man har ett saxbord där man kan slajda ut rumpan så bakdäcket hänger fritt, så skall det gå att släppa däcket rakt ner - utan så mycket för- och efterarbete. Men, att förklara det på Rumänska, Serbiska eller Ungerska...
Vi får se hur det blir.
Hampe