Gode råd angående online kort

#1
Hej,

Er der nogen som ved om man kan få google maps til at vise benzinstationer, så man nemmere kan planlægge sin rute hjemmefra, når man nu ikke lige kender de svenske tankstationer.
Jeg var lige i Norge i august, og fandt her Esso stationer, som ikke har været repræsenteret i Danmark i mange år. og det ville være rart ikke at være begrænset til Shell, Cirkel-K, som lige er, de eneste jeg regner med er i hele norden.
Hvis I foretrækker det skal jeg gerne skrive fremtidige indlæg på engelsk, hvis dansk er et problem.

Mvh
Peter
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#2
Om du är nöjd med svenska, så klarar vi danska - no worries. :)

www.viamichelin.com är en online kartservice som i början kan kännas lite snårig att använda, men som erbjuder en del käcka grejer.




Om man i kartbilden uppe till höger klickar på bensinpumpsikonen så får man upp "service stations" längs vägen man planerar.
Zoomar man man sedan in så trillar det ner fler pusselbitar - så länge det finns en svart siffra på vit botten bredvid den blå bensinpumpsikonen så finns det fler bensinstationer i området att zooma in.

Tyvärr ser man tydligen inte längre vad det är för bensinmärke det handlar om, men det går att högerklicka och lägga in stället som ett "stopp" längs rutten.

Pröva dig fram lite och se om du kan se om det är en tjänst som passar dig?
Hur som helst så kommer det säkert någon mer in här snart med fler tips.



Snygg hoj i avataren, hörru! En äkta "behörde-bike".
Välkommen in bland oss låtsaspoliser. :D





Hampe
 
#4
@ Hampe, Fed cykel, jeg tror jeg så et billede af den i en anden tråd, og var meget imponeret af knobdækkene og de extra projektører du har på den, hvad er det for nogen? Hvordan er den ellers, standart, eller er der bygget meget om? Min har stadig den orginale tank, så den kan ikke tage med en 12 eller 14 liter benzin, jeg kan ikke lige huske hvad, så den skal skifte til en normal 20 liters.

Hvis jeg skriver benzinstation i google maps, får jeg kun de nærmeste, desværre.

Men jeg vil prøve michelin kortet, det ser godt ud

Mvh
Peter
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#5
Extraljusen är Hella FF 200 Comet.
Finns mer att läsa i denna tråden: http://forum.ironbutt.org/index.php?threads/extraljus.793/

Ja, det låter underligt med tanken? Är det polisvariant med utrymme för radiopanel nedskuret i ovankant?
Jag har en vanlig standard 1100 LT tank på ca 21 liters användbar volym.
Man kan tvinga i någon liter extra om man tar bort skvalpskyddet i mynningen, men istället har jag valt att ha en extratank kopplad till systemet.
Tanken är en enkel outboardtank i plast, rymmer 12 liter och ligger helt dold bak i polisens gamla radiolåden.
Foto kommer snart i denna tråden här: http://forum.ironbutt.org/index.php?threads/teknik-extratankar.376/




Hampe
 
#6
jeg har lige fundet de tråde du linker til, de ser spænderne ud.
Ja det er politi-tanken, som havde indbygget polispilot, som de brugte til fartmålinger, det tager plads, og de har desuden været nødt til at flytte tankdækslet lidt længere tilbage, så det sidder ikke i toppen.
Jeg troede at du havde extratank i en taske, som du så havde oven på radiokassen, men kunne man bruge radiokassen, og lave noget skjult deri ville det være super.
Hvordan kobler du tankene sammen?
Kan du virkelig nøjes med Citytasker?
Mvh
Peter