IBA Medlemsträff & 10-års jubileum! 17-18-19 / 8 2018

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#1
Årets sommarträff blir något lite extra!
Mer information kommer att komma i denna tråden, men vi uppmanar er redan nu att boka platser direCt när anmälan öppnar.

Watch this space for more info!
 
#4
Och Mälaren Runt, Runt, Runt är väl aktuellt som vanligt? Det kan ju vara ett bra sätt att genomföra sin första körning.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#5
Japp. Blir lite annat upplägg i år.
Info kommer i medlemsutskicket nästa vecka.
 
#6
... Å nu har det gått över två veckor och inget medlemsbrev! :mad:

Är det fler än jag som inte fått medlemskortet för 2018? :eek:
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#7
... Å nu har det gått över två veckor och inget medlemsbrev! :mad:

Är det fler än jag som inte fått medlemskortet för 2018? :eek:

Hej Sture,
Medlemskortet, vi tar det först:
Det stämmer tyvärr att det inte skickats några medlemskort för 2018.
Det finns flera orsaker till det men som du vet byttes stora delar av styrelsen i Januari och vi har haft mer jobb än väntat att sätta oss in i det här med att "vara med klubb".
Jag kan i egenskap av vice ordförande inte annat än beklaga att vi inte prioriterat det här med medlemskort.
Du har däremot mitt ord på att 2019 kommer fungera annorlunda på den fronten.


Medlemsbrev:
Den frågan får jag lov att bolla vidare till Ordföranden.
Jag har tyvärr ingen som helst aning.
Jag ansvara som bekant för Europen Tour med start i Jönköping med start onsdagen den 8/8 och har ingen tid över till andra evemang.

Hälsningar
/Benny
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#8
Där är i vart fall en som läser medlemsbreven! Kul att dom uppskattas.

Utskicket blir klart denna helgen. Det vet jag, för här där jag är nu kommer jag i vart fall att kunna ha 2 timmar lagda till varandra utan att någon drar i mig.

Så mycket kan avslöjas - det blir tyvärr inte Pensionat Närheten som vi samlas på, eftersom anläggningen sålts och ändrat inriktning.
Att hitta ersättningsställe var inte helt enkelt, men Dan Ageland har varit en klippa och hjälpt till att skaka fram en ny plats, inte alltför långt därifrån som vi kommer att nyttja.

Viktigt utskick kommer som sagt under denna helgen.
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#9
Medlemsmöte 17-18 Augusti

Traditionsenligt håller vi vårt medlemsmöte under tredje helgen i Augusti, samtidigt som SMCs arrangemang "Mälaren Runt".

Inte fullt så traditionsenligt byter vi plats i år. Vårt gamla ställe "Pensionat Närheten" har tyvärr sålts och inriktningen är... ...ändrad, om man säger. Nog om det.

Vi samlas istället på Björnögården, Västerås
http://www.bjornogarden.se/

Koordinater:
Latitud: 59.57594
Longitud: 16.61092

Ironbutt Sweden bjuder på maten för sina medlemmar som vanligt. Eftersom vi nu finns på en restaurang med utskänkningstillstånd så beställer och betalar var och en sin egen måltidsdryck hos restaurangen.

I stugan där vi bor går det bra med eget medhavt.
Vi har i första hand bokat storstugan med 10 bäddplatser fördelat på 3 sovrum.
Två rum håller två våningssängar, ett rum har en våningssäng.

Priserna blir:

Fredag -> lördag 250.- / sängplats. (Eget krubb på fredag)
Lördag -> söndag 450.- / sängplats. (Föreningen står för mat)

Samtliga priser är inklusive sänglinne, frukost och slutstädning!

Boka ditt deltagande på [email protected]
snarats möjligt, men senast fredag 10/8 12:00

OBS! Det finns ytterligare stugor att hyra, med dubbelsängar för den som inte uppskattar kompaniandan i storstugan. Hör av er till [email protected] så löser vi något enligt just dina önskemål.

Vid intresse så lägger vi till lite roliga lekar och aktiviteter.




IBA Sweden / Hampe
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#11
Det vet vi inte ännu. ;)

Inte i år i vart fall. Vi provar utan tältplatser i år, och kollar om detta är rätt ställe för oss.

Funkar platsen, så kommer vi tillbaka och kan säkert få till någon sådan lösning. Tältning på pensionat Närheten tog också några år att få till.


/ Hampe
 
#13
Kommer att försöka mig på en SS1000 Mälaren Runt, Runt, Runt. Lite tråkigt att man förutsäger regn mellan 17.00 -- 23.00. Men SMHI har haft fel förr.
Möter upp i Enköping kl 17.00. Är det fler som ska köra MRRR?
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#14
Antingen jag, Dan eller båda kommer försöka vara på plats klockan 17.
För första gången på många år kommer jag inte att köra en MRRR, tyvärr.

Den som försöker skall tänka på att man kan starta "hemma" och ta med sig framkörningsmilen in i körningen.

Men, även om inte just vi skall köra, så brukar det det trilla in folk utan att man väntar sig det. För några år sedan var det ett gäng som dök upp nere från Skåne, körde något varv kring Mälaren och styrde ner hem igen - helt legit körning.