IBA Sweden Ride To Eat Dockside MC Oskarshamn 9 Juli 2016

#21
Det blev en mycket lyckad tillställning hos Dockside. RTE Oskarshamn lockade ett femtontal IBA-medlemmar till fotograferingen men det var ett stort antal besökare hos klubben under hela kvällen. Folk kom och gick, kollade på alla motorcyklar och pratade Ironbutt. Folkfesten Latitud 57 pågick parallellt bara ett stenkast från Docksides klubblokal och många motorcykelintresserade gjorde sig ärende innanför grinden på väg till eller ifrån festivalen. Åke tog med ett gäng ut på sjön, ett mycket uppskattat inslag. Vädret var fantastiskt hela kvällen.


RTE Oskarshamn 2016 1 Fotografering kl 16.jpg RTE Oskarshamn 2016 2 Båttur.jpg RTE Oskarshamn 2016 3 motorcyklar.jpg RTE Oskarshamn 2016 4 chopper.jpg RTE Oskarshamn 2016 5 veteranhojar.jpg RTE Oskarshamn 2016 6 moderna touringhojar.jpg RTE Oskarshamn 2016 7 grillfest.jpg RTE Oskarshamn 2016 8 Barhäng.jpg



Bilderna talar för sig själva, tror jag.

Jörgen
 
Last edited:

Kennek

Active Member
#23
Även jag sällar mig till tackulanterna.
Verkligen trevligt arrangemang. God mat, engagerande samtal och härlig båttur, bara för att nämna några ingridienser:cool:
 

Flathead

Well-Known Member
#24
Nu har jag fått lite tid att sammanfatta årets RTE här i Sydost.
Först och främst vill jag tacka alla som kom och gjorde det till en trevlig tillställning för oss arrangörer och förhoppningsvis även för er besökare.
Vi börjar med allvaret. Vad jag förstått var det 3 stycken som genomförde en körning i samband med arrangemanget, varav 1 lyckades pricka fototillfället och 2 som fick sig något till livs från grillen.
Den som hade alla rätt (förutom att han inte kom in och fick någon sovplats på lördagsmorgonen) var Reidar från Mjölby. Han avslutade körningen hos oss men kom vid en tid då alla hade dragit sig tillbaka från fredagskvällens genneralrepition och grindarna var låsta. När jag frågade var han sovit pekade han mot en obestämbar plats ute på kajen, han kan som en sann IBA:n tydligen sova lite varsomhellst.

2a pris går till Dan från Grebesta som råkade ut för någon försening vilken jag misstänker får sin förklaring i en kommande RR. Han fick i alla fall i och med det se en för jag tror de flesta västkustbor okänd väg mellan Gamleby och Västervik.



Här har Dan och Hampe seriösa diskussioner om någon teknisk detalj i/på sadeln, kan det vara det här med extratankar? Fylla sadeln med bensin istället för skumgummi då blir det ju mjukt och fint, tryck till förgasaren av förarens egenvikt, skulle motorn börja hacka är det bara att gnugga lite med ändan och när ramrören börjar kännas är det dax att leta upp en mack. En patentansökan på gång kanske?
forts följer..
 

Flathead

Well-Known Member
#25
Dan var lite sen till fotot men lite tidig till maten, vår eminente grillmästare svängde ihop en portion så han fick lite käk innan han drog iväg hemåt.
En som var tidigt ute var Jukka från Tranås. Vi kunde följa honom via spårningen, han åkte hemifrån sent på fredagskvällen och hade varit och vänt på Danmarks västkust varefter han besökte oss en stund mellan klockan 14 och 15 ungefär.

Jukka tyckte det började bli varmt när han stod still och drog vidare hemåt efter en stund. Här ser vi Frazze och Jukka strax innan avfärd.

Vi hade ytterligare en tror jag västkustbo på väg hit, Martin på en Innova. Han drabbades tydligen av något missöde längst vägen men det verkade lösa sig. Jag hoppas få göra bekantskap med Martin vid ett senare tillfälle och få se den där lilla mc:n med ett stort framlyse vilket jag bara sett på bild tidigare.

Jag får önska er tre som gjorde en körning lycka till med certifieringen och jag undrar om det inte pågår ett litet rävspel om att få till körning nr 500 jag tycker mig kunna läsa det mellan raderna ;-).
Det ska bli intressant att se vem vi får belöna vid vår nästa officiella sammankomst som ju är Mälaren runt helgen.
 
Last edited: