Marskörning: D-Schnelldorf!

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#1
Detta är den riktiga Marskörningen - den andra rubriken får ändras senare.


Projektet att köra minst en Ironbuttkörning i månaden under ett helt år startade i April förra året. Jag är inte ensam om att genomföra något sådant, varken i IBA-världen eller ens i Sverige. Benny Bob Sweden diskade av samma projekt för ett par år sedan.

En godkänd körning per månad är ett av sätten att nå en Mile Eater Silver.
http://www.ironbutt.com/mileeater/

Mars är den sista körningen som behövs för att komplettera denna serien, och varför fega det sista?

Jag har hittat en ort i Tyskland som heter Schnelldorf.
"Snabb-byn" på någon slags svenska.
Självklart måste orten besökas! Hur snabbt kan man klara av ett besök på en sådan ort? 15 minuter? Mindre ändå...? Hinner man hem igen inom 24 timmarsmarginalen?
Håller cykeln...?

Frågor frågor frågor, och det finns bara ett sätt att få svar; Köra dit.
Så enkelt är det.
Start lördag/påskaftons morgon.


https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=1024056f438efeadea



Hampe
 

moose

Premier Member
#2
En kul körning, men ligger staden mellan Nurberg o Stuttgart? Blir säker ännu en intressant RR att ta del av. Men ställer vi inte om klockorna en timme fram under Lördag/söndag? Hur fungerar det med alla kvitton o tider? Nu önskar jag dig en en " piggdäcksfri " resa ned genom Suden.
Moose
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#3
Japp - precis och exakt, där ligger staden: och den får ligga kvar ett tag till.
Jag råkade ut för väldigt underlig misständning på hojen, så det vara bara att vända fortast möjligt och försöka minska avståndet mellan släpkärran och hojen så fort det bara gick.

...och så där himla fort gick det inte ibland, det skall gudarna veta.

Hade egentligen tänkt försöka smita undan detta med reserapport på denna körningen, för det känns som det blir för mycket Hampe här.
Men, detta var något i hästeväg, så jag lär sätta mig igen och plita ner några rader.

Jag är hemma i vart fall, och håller på att varva ner och samla intrycken.
Någon slags körning fick jag med mig gen, trots märkliga omständigheter.
Gäller bara att bena isär vad det blev för något.

H