Marskörning: Vintertouring

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#1
"Men, både Krystallrallyt, Primustreff och Ironbuttkörning på samma resa, det går ju inte: det är ju tre önskningar på samma gång...?"

Jo, just denna helgen kan det faktiskt göra det.

www.krystallrally.no har lite märkligt lagt sitt vanligen flytande arrangemang på Primustreffens fasta helg: sista helgen i Februari - så då får man på att besöka de båda,

Skulle egentligen startat redan i torsdags morse och kört en en BB2500K via Jokkmokk/polcirkeln, men har haft ett lite småkrassligt djur hemma, så jag har blivit kvar i verkligheten ett par dagar extra.

Funkar allt hemma ikväll så drar jag lördag morgon.
Välkomna att följa mig!

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=fe5556d07196b7ffc



Hampe
 

Kennek

Active Member
#6
Härlig körning Hampe. Jag har precis kört hem från jobbet på min transa. -3 å lite svartis. Fick verkligen hålla tungan rätt i mun. Men i skuggan av din körning bleknar det helt bort;)
Respekt:cool:
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#7
Tänkte mer på Mars-körning i Februari.....:)
Mja - jag menade mer att det ena behöver ju inte utesluta det andra så här i slutet av månaden.
En SS 5000 överbryggar både det ena och det andra.
Hmm... SS 5000 på dubbdäck? Tror jag väntar lite med det.

Nå, du har rätt - sådana där tabbar gör jag ofta. I just detta fallet minns jag att jag satt och funderade över min Marskörning, när jag lade upp denna.
Always looking for new business...:rolleyes:
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#8
Härlig körning Hampe. Jag har precis kört hem från jobbet på min transa. -3 å lite svartis. Fick verkligen hålla tungan rätt i mun. Men i skuggan av din körning bleknar det helt bort;)
Respekt:cool:

Ja, detta var verkligen en fantastisk körning. Som alla IBA-körningar. :D
Jag hann stanna till Arvika och kolla på en hoj som ligger ute på Blocket just nu.
(Benny, snag-it snälla. Jag sitter på platta och kan inte fånga den)

Jag hann titta in på Krystallrallyt som i år avhölls i Röros,
och jag hann in och snacka med mina vänner på Primusträffen - och jag hann sätta min FEBRUARI-körning,
trots att det vart klent med mil och ont om tid ett tag där på slutet.
Nå, så kan det bli med bisarra upplägg och vägval som kittlar äventyrsnerven.

Mission accomplished -å kul var det!
Reserapport följer.


Hampe