RTE 2022/2 Nord/North at Luleå,/Kallax den 9/7-2022

#1
2022 års andra Ride to Eat ordnas lördagen den 2022-07-09 vid flygplanet på en pinne, Kallax flygfältLuleå
The second Swedish RTE of 2022 is taking place by the aircraft at a pole, Kallax airfield, Luleå, Saturday July 9, 2022.

Koordinaterna är / coordinates are
Lat/Lon (decdeg): TBD
SWEREF 99 TM: TBD
WGS84: TBD

Fotografi tas enligt traditionen kl 1600 prick.
Picture is taken according to tradition, at 1600 hours/4pm sharp.

Ytterligare inforamtion kommer.
Additional information will be posted.

Sammanhållande/coordinator: Stefan Millgård
 

BrooklynS

Well-Known Member
#2
Preliminärt: Det kommer att flippas hamburgare på plats. Guidning på flygmuseet är fixat och om man är i riktigt god tid kan man flyga Viggensimulatorn (tror det är 20 min/100kr). Fotografering sker ute bland flygplanen, vi skall bara kolla riktning osv pga skyddsobjekt. Samma dag kör SMC knixkurs i Vuollerim så vill man komma dagen innan, sova över och köra Knix går det bra men anmälan sker via SMC och har inget med IBA att göra.
 

BrooklynS

Well-Known Member
#3
Preliminärt: Det kommer att flippas hamburgare på plats. Guidning på flygmuseet är fixat och om man är i riktigt god tid kan man
Preliminärt: Det kommer att flippas hamburgare på plats. Guidning på flygmuseet är fixat och om man är i riktigt god tid kan man flyga Viggensimulatorn (tror det är 20 min/100kr). Fotografering sker ute bland flygplanen, vi skall bara kolla riktning osv pga skyddsobjekt. Samma dag kör SMC knixkurs i Vuollerim så vill man komma dagen innan, sova över och köra Knix går det bra men anmälan sker via SMC och har inget med IBA att göra.
Slutligt besked kommer troligen mot slutet av veckan.
 

BrooklynS

Well-Known Member
#5
Hej!

Det kommer tyvärr inte att flippas hamburgare utan vi åker till närliggande restaurang Chattanooga på Bergnäset och äter. Övrigt är allt klart, vill man kolla runt på flygmuséet bör man vara där nån timme innan utsatt tid. Fotografering blir lite speciell iom att flottiljen är skyddsobjekt. Vi skall se exakt hur/var vi löser det.
 

BrooklynS

Well-Known Member
#6
WGS 65.54279 22.10336
WGS N 65°32.568' E 22°06.202'
WGS N 65°32'34.1" E 22°06'12.1"
UTM 34W 550971 7269397
MGRS 34W ET 50970 69396
QTH KP15bn20
SW99 7287467 827605
TM35 273968 7277749
 

BrooklynS

Well-Known Member
#13
Hej alla!

Lite surt att ingen kom, eftersom jag avbröt en KNIX-kurs där jag var kursledare och körde 15 mil enkel väg för att vara värd för detta. Inte den bästa reklamen för IBA kanske. Jag var ju med i Töre och trodde nog att det skulle vara samma dignitet på detta med flyers, broschyrer och information till intresserade. Well, det fanns säkert någon anledning men lite mer info från styrelsen hade inte skadat. Over and out
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#17
Hej alla!

Lite surt att ingen kom, eftersom jag avbröt en KNIX-kurs där jag var kursledare och körde 15 mil enkel väg för att vara värd för detta. Inte den bästa reklamen för IBA kanske. Jag var ju med i Töre och trodde nog att det skulle vara samma dignitet på detta med flyers, broschyrer och information till intresserade. Well, det fanns säkert någon anledning men lite mer info från styrelsen hade inte skadat. Over and out

Inte så lite surt heller.
Jag vet hur det känns - jag har stått själv en gång också, och någon annan gång med bara en deltagare utöver mig själv.
Intresset för RTE har gått upp och ner under åren, och det är svårt att säga vad som styr folk dit eller ej.
Nord eller syd är inte en given faktor - RTE Töre var en exceptionellt välbesökt tillställning.
Kanske spelar det höga bränslepriset en roll i att lägga hämsko på dagsutflykter, kanske var det uselt väder halvvägs upp som höll borta sörlänningarna...?

Helt klart är att bristen på uppsnack inför arrangemanget spelar roll.
Ordförande Jens har en mycket välbehövlig sommarsemester. Han hörde av sig till mig för några veckor sedan och bad mig sätta ihop ett halvårs-medlemsbrev samt puffa för RTE Nord.

Av det blev intet. Det blåste verkligen rakt igenom en helt fullbelagd hjärna, och jag jobbade både denna helgen och fö även över midsommarhelgen. Allt flyter ihop, och plötsligt är det Juli. Schwoop, ba'.

Beklagar att du fick stå där med lång näsa och att det sabbade din helg. Jag om någon vet hur det känns att vara dubbelbokad och försöka agera sträckfilm.
Gör man det för ofta blir det snart nog en skräckfilm.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#18
Missade med 22 timmar :(
Trodde det var idag.
Nåja, tog bilden själv istället, det blev ju nästan lika många deltagare ändå .
View attachment 8694


...och en shout-out till Hannu som gjorde allt rätt.
Förutom den lilla detaljen med veckodag. Men, det spelar ju mindre roll vid ett tillfälle som detta.

Bra jobbat!