Säkringsbox

moose

Premier Member
#1
Tänker montera lite elektrisk utrustning på MC`n. För att slippa dra så många el-kablar till batteriet utan försöka samla de flesta till en " säkringsbox" där det finns bättre plats. Har sökt lite på webben och hittat lite förslag. Tillverkaren är Rowe Electronics modellen PDM60, som ett exempel på vad jag menar. Ni där ute har ni förslag på andra enheter och tillverkare som finns lite närmare, kanske i Sverige? tacksam för tips och förslag på detta.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#2
Jag har PDM60 på båda mina hojar. Programmera och glöm. Funkat perfekt för mina behov.

Kommit en ny variant nu tror jag. Mer finesser. Tror Bob Sweden har bättre koll på skillnaderna.
 

moose

Premier Member
#3
Tackar för det, gött och veta att man är på rätt spår. Får se om Bob Sweden kommer med mera info. Kollar på Rowe`s hemsida under tiden.
Dan
 

moose

Premier Member
#4
Kan detta vara den nyare varianten som du menar? Läste nyss om en vidareutveckling av PDM60 som heter AMPLINK. någon som läst eller har erfarenhet av denna produkt.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#5
Ja. Detta är vidareutvecklingen av föregångaren PDM60. Jag tippar på ett tryggt köp och ännu enklare handhavande.
 

Bob Sweden

Staff member
IBA Member
#6
Amplink har ett antal fördelar som jag önskar att jag känt till när jag köpte min PDM60...
PDM60 har inte samma kapacitet på alla utgångar, vissa klarar max 15A och någon enstaka 20A.
PDM60 har en (1) extern "trigger" (styrsignal) förutom "master ON".
Amplink tror jag har 3 externa styr-möjligheter.

Så ja, Amplink är det moderna valet. Flexiblare än PDM,

/B
 

moose

Premier Member
#7
Kanske inte just en säkringsbox men bra att ha vid installation av el utrustning. Läste just om skarvhylsor som heter Posi Tap eller Posi Lock. Tydligen flergångshylsor som man skruvar ihop istället för att använda presstång. Någon som använder dessa samt var man kan köpa dess i Sverige.
Dan