Scala Rider Q3 fråga

moose

Premier Member
#1
Hjälp nu slog frågorna till. Ni som använder scala rider när ni är ute o åker länge hur gör ni när ni skall ladda " hörsnäckan "? Har ni med en reserv eller ? Använder även garmin Zumo 590, kan man koppla ihop dessa för att tjäna batteritid?Eller andra goda tips. Hilfe Bitte.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#2
Så här gör jag:

Jag har alltid en på laddning i topboxen.

Jag använder en sådan här,typ....
http://m.ebay.com/itm/261949690535

Som laddar ett headset och telefonen.

Para headset med 590 och telefonen med 590 om du vill. Via blåtand. Under rallyn har jag röstinstruktioner på, i övrigt inte.

Tips: om du har två headset, byt headset oftare än du tycker du behöver. Att behöva stanna en extra gång någon halvtimme efter du stannat för att tanka är onödig spilld tid.
 

moose

Premier Member
#3
Tackar för hjälpen. Har du usb kabeln kopplad direkt på batteriet eller på något annat sätt? Det tekniska var aldrig min starka sida, men sonen är som tur är hemma. Har idag bara en usb kabel, men får hitta någon slags förlängningssladd till topp boxen så kanske det löser sig.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#4
Antingen kopplad på batteriet...(fast se till att du använder en säkring först) eller som jag har gjort med en avsäkrad koppligscentral där "allt" utgår ifrån. Typ värmekläder, USB, x-tank, extranavi osv osv.

OBS: Håll det enkelt. Ingen blir glad om något strular.....