SS1600K igen

Ravin

Active Member
#1
Hur motiverar man sig själv att köra en Iron Butt igen? Dessutom utan att höja svårighetsgraden? SS1000 förra året, nu i kilometervariant.
När musiker ska göra sin andra skiva blir den oftast sämre än den första, i synnerhet om de försöker höja ambitionsnivån, så det är lika bra att göra samma sak igen och hoppas på det bästa tänkte jag. Rutten blev Gävle Solna Jönköping Göteborg Glumslöv Mjölby Örebro Kallhäll Gävle. För att vara på säkra sidan åkte jag upp till Shell i Hamrånge som norra vändpunkten innan slutkvittot skrevs ut på Preem pump 3 Gävle bro. Samma som för startkvittot, den har blivit min ”turpump”.

Start 3:30 efter en natts ”sömn”, hemma 22:30 utan att ha tagit någon längre paus. Motorväg, inget strul, en regnskur, lite kyligt på morgonkvisten, annars helt händelsefattigt sånär som på en trängning av en minibuss i Västerås. Sov väldigt gott efteråt.
Nu är jag mätt på motorväg, i vart fall i svenska hastigheter. Var det lättare den här gången? Ja det var det. Var något svårare? Ja, jag fick kämpa med motivationen den första halvan. För mig handlar motorcykelkörning om att se olika platser, köra olika vägar, vara ute på äventyr, milen är egentligen rätt ointressant, det brukar bara bli en massa mil eftersom jag gärna sitter många timmar i sadeln med stopp för en påse frystorkat och lite kaffe emellanåt. Om det är 50 eller 80 mil på en dag spelar mindre roll. Här har jag märkt att många hojåkare är annorlunda, de vill fika oftare och längre, jag vill alltid i väg.

Kommer jag köra igen? Ja det tror jag, när var och hur har jag ingen aning om. Eller jo nån tanke har jag ju, men planeringen är halva nöjet.

Önskemål inför framtiden: en god natts sömn innan körningen
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#2
Besöka utländska RTE (RideToEat) och träffa likasinnade? Försöker hinna med en eller två per år. Nu senast Polen. Blev tre SS1000.

Nästa år blir målet att försöka komma iväg på fler. Se lite mer än bara E4....
 

Ravin

Active Member
#3
Besöka utländska RTE (RideToEat) och träffa likasinnade? Försöker hinna med en eller två per år. Nu senast Polen. Blev tre SS1000.

Nästa år blir målet att försöka komma iväg på fler. Se lite mer än bara E4....
Det var nära att jag åkte upp till Duved, var i södra Norge då och hade Lysebotn på gång, RTE verkar trevligt, helt i min stil. Passa en tid, stanna om man vill eller glida vidare.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
#4
Jag brukar matcha fotot och ankomma någon timme innan. Prata med dom man känner och några nya. Alltid någon från ett rally man stött på. Aldrig stannat för middag men har som mål att göra senare i år eller 2020.

Euro RTE och DE RTE förutom SE då.
 

moose

Premier Member
#5
Hallo Ravin varför inte pröva vårt medlemsmöte i samband med Mälaren runt? Vi kommer att vara på ett ställe som heter Rekasta Guesthouse. Ett tillfälle att möta andra i föreningen. Läs mera om detta härhttps://www.ironbutt.se/newspost_9267.html. kan ge lite inspiration samt se den fabulösa kortegen utefter vägen. Stanna en stund tjöta o kanske köra en lite speciell SS 1000. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/hsd-sites/ironbutt/pdf/regler_2019_iba_sweden.pdf. " Be careful out there ".
Dan