SSX000 In X*24h?

pihlo

Rallymaster 12Stunden.CH
Premier Member
IBR Finisher
Es gibt den SS1000, 2000, 3000, 5000

Kann man auch einen 4000, 7000,... Fahren und zertifizieren lassen?

Hintergrund der Frage ist das wir Ostern mal einen 3000 probieren (2.versuch), und je nach "petsönlichem Zustand" den zum 4000er erweitern würden...

Gerhard

Ride.Eat.Sleep.Again!
Staff member
Premier Member
IBR Finisher
Peter,

ja .. Du kannst jeden SS1000, 2000, 3000, 4000 usw. zertifizieren lassen.

Natürlich auch bei IBA Germany ;)

Ich hänge mich auch gleich mit zwei Fragen dran: Soviel wie ich auf der Webseite der IBA Germany finden kann, ist der größte "k" - Ride der SS2000k. Werden auch, so wie du, Gerhard, es zwei Beiträge über mir zu den Rides ohne k geschrieben hast, "k"-Rides für alle weiteren vollen 1000er zertifiziert? Also z.B. 3000k, 4000k, 5000k und so weiter?
Die zweite Frage bezieht sich auf die zur Verfügung stehende Zeit bei diesen Rides. Kann man davon ausgehen, daß ab dem 2000k für jeweils 1000k weitere 12 Stunden zur Verfügung stehen?

Gruß,
Köfte

Ziggy

Just Another Rider
Premier Member
IBR Finisher
Always a good subject Köfte is the k - Rides....

I'm Sure Gerhard / IBA Germany will follow the rest world on the ride data for times/hrs.

Most of it is simple... SS1000 = SS1600k ... However the advantage on the k-rides .... we can fill some of the gaps in 24hrs and extend to longer distances over multi day ride.
This can make k-rides harder within the hrs allowed due to the distance conversion.

One of the reasons I love doing k-rides is that it can take you to the limit of the day to achieve. (Dependent on roads) and on multi-days tests you to the limit (weather, roads and distance)

A few Nice ones to go for is the 5000k Gold... 60hrs, but to start 4000k in 48hrs then 4000k Gold in 36hrs. and of course the 5000k in 72 hrs .... (No Autobahn) But In Europe Slab it if you want.

Would love to see some patches for the k rides but I don't think there is not enough of us to justify the cost.

Thanks a lot, Ziggy. Well, if there aren't patches available for the uncommon k-rides, we may print some T-shirts with our own creations instead. ;-)