Utrustning

moose

Premier Member
#1
Hej på er vet inte om detta är rätt forumsrubrik eller inte? Men nu till frågan, har sett på en del bilder att på era bränsletankar sitter något som liknar tejp. Den går tydligen att skriva på som " noter " inför resor o rallyn. Vad är det för tejp o var kan man köpa den? Lämnar den mycket klisterrester efter sig?
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#2
Vill vara rädd om grejerna:


European BunBurner Rally 2013

så använder gärna jag 3M "Kirurgtejp" som är till för att tejpa igen sår.
Ser ut som maskeringstejp, men är mycket enkel att skriva på, tål vatten, samt är lätt att ta av utan att det lämnar märken.

MEN! det går inte att skriva direkt på tejpen när den sitter på tanken, för då blöder tuschpennan igenom och lämnar små fläckar efteråt.
På denna tanken valde jag att dra lite waxpolish innan jag lämnade igen hojen.

Rätt metod är att först tejpa upp remsorna på en oöm yta, låta tuschet torka in och därefter flytta över .

...men på egen hoj så skriver jag bara rätt på tanken:



IBA European Tour 2014 Ben 1






IBA European Tour 2014 Ben 2




Andra har andra lösningar.
BB skrev ner hela sin NGN 144 (okay, "SS 6000" då) på rulle och laddade in den i en roadbookhållare på styret - och matade fram hålltider och vägval allt eftersom.



Vad de gula lapparna är lär han komma in och berätta om senare, men just nu är hans allra brådaste tid på året - så honom ser vi inte här inne på ett tag...

Fler förslag, någon?



Hampe