Välkommen över-tråden!

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#1
Lite läskigt att posta i ett alldeles tomt och jungfrueligt forum?

Så kan det vara.
Låt oss lätta upp det hela med en "välkommen över-tråd".

Titta in här, skriv några rader så det syns att ni finns här - åsso är det bra med det.


Sure, den som bytt nick i samband med övergången kan ju passa på att tillkännage det.
...eller inte; det gör man som man vill.

Den som känner för att presentera sig kan göra det med - eller inte.
Huvudsaken är att vi fyller på här inne i takt med att vi trillar in, okay?



Hampe
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#2
Äsch, lika bra att bjussa på en presentation - jag står ju som "staff member" så lite får man ju anstränga sig.

Hampe har hand om "events" hos IBA Sverige. Aktiviteter, träffar, poängrally, mässdeltagande, skriver pressreleaser som mycket sällan publiceras och tänker ut nya evenemang som är så upp i det blå att dom aldrig når lanseringströskeln ens.
Kom gärna med förslag på aktiviteter som inte innefattar lidande, svårigheter och men för livet.
Just sådant gillar nämligen jag! ...men kanske inte alla andra.

När jag tittar tillbaka på det jag gjort hittills i mitt motorcykelliv så är det väldigt mycket besvärligheter, en del smärta och väldigt många underliga incidenter man kommer att tänka på. Ni vet; man minns ju bara det roliga...

Ser jag framåt, så ser det banne mig värre ut ändå...
Jag gillar utmaningar på två hjul! Jag tycker om när det tar emot, uppskattar när det krävs lite av mig och söker mig aktivt till nya stolleprov.

I år har jag haft MC-kort i 40 år. Självklart kommer det att firas!
Hampe
 

Flathead

Well-Known Member
#4
Då kan även jag känna lite på nya forumet och se om det lyckas att lägga ut någon bild kanske.
Har kört hoj sen -79, lite olika mycket genom åren och nu blir det som medelmotorcyklisten, sällan över 1000 mil om året. Trillade in i IBA Sveriges styrelse på årsmötet i Göteborg 2016 och tilldelades ansvaret för Webbshoppen. Har en fäbless för gamla motorcyklar, främst HD på grund av att det är de hojar som är lättast att hålla rullande med tanke på reservdelstillgången, och delar går det åt, var så säker!
Första SS1000 kördes 2012 med en 1942 års 750 sidventilare (Flathead) som syns på bilden till vänster.
Ride report finns på gamla forumet under rubriken "Fullt skaft i 160 mil på en lillsida"
Årets körning gjordes på en 1936 års "knuckelhead" med sidvagn, Foto nedan (förhoppningsvis). DSC_0033.JPG DSC_0070.JPG
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#6
Kul att ni skriver!
...men, det finns plats för fler. Komigenba'!

Som ni ser har jag roat mig med att flytta tråden inom våra olika rubriker.
Dels för att den passar bättre här, och dels för att jag behöver träna lite på de olika funktionerna i det nya forumet.


Hampe


Och, ja - jag har sett stavfelet i en av rubrikerna. :eek:
Det försvinner när vi har gjort nästa uppdatering av rubrikerna
 

Kennek

Active Member
#8
Grattis till det nya forat:) Känns som att det är ett lyft. Som nynas har jag plöjt igenom gamla forumet för att snappa upp så mycket tips det bara går.
Finns mycket godsaker där.
Kommer fyllas på här med. Förhoppningsvis blir nåt av allt det som planeras i huvudet verklighet och kan presenteras här som rr.o_O
 

moose

Premier Member
#10
Nu har jag kommit in o kan börja skriva. då man äntligen fått sitt IBA medlemskap godkänt nr 64085.
Jubel o nya forumet ser ut att kunna bjuda på intressanta ämnen.
Väl mött på vägen o i etern.
 

Zigge

New Member
#11
Då har jag också blivit godkänd och kommit till nya forumet.
En tanke, man kanske skulle ändra länken på hemsidan till detta forumet, går fortfarande till gamla??
p.s. I år blir det en SS, hoppas jag.... ett års paus räcker!
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#12
Yes! Det ligger högt på önskelistan vi har skickat till vår nya Webmaster.
Den stackaren har dock att göra, men det kommer det med.

Kul att du med hittat hit, Zigge. Pauser är trista, man kommer ur rytmen. :D

H
 

../m

New Member
#14
Snyggt nytt utseende - även jag har hittat över.

funderar på årets planering som bäst nu, medan snön faller utanför fönstret

../m
 

IBA Sweden

IBA Sweden
Staff member
#19
Halloj!
Undrar var man hittar sitt medlemsnr:(????
Kram Trollis;)

Hej, välkommen hit och välkommen hem från avslutad SS 2000 ner till nästan Österrike och hem igen. Snyggt kört!

Dina medlemsnummer skall ha meddelats dig i samband med att du blev medlem första gånget / fick din fösta körning godkänd.
Jag råkar veta att ditt 5-siffriga medlemsnummer i "stora moderföreningen" är 61138, men däremot är jag inte säker på ditt medlemsnummer i IBA Sverige som lämnas ut samtidigt.

50% svar på frågan i vart fall. Jag skall luska lite till.
 
#20
Halloj igen!
Känns underbart att idag fått veta att våran SS 2000 blivit godkänd. Dags att planera en ny körning!
Vet fortfarande inte mitt IBA Sverige medlemsnr, kan ju bra att ha! Har letat i mejlet jag fick då min förra körning blev godkänd, finns inte där och några andra papper har jag inte fått!
Någon måste ju veta, var jag hittar det!!!