Kanske blir det sommar i år igen?
Eller, någon kanske ger sig ut på kontinenten och möter riktig värme - och är oförberedd på det som den nordbo man är?
Här är en mycket bra artikel i vårt tidigare egna magasin om hur man håller hettan stången som motorcykelförare:
http://www.ironbutt.com/ibmagazine/ironbutt_1002_62-66_Hot.pdf
Tom Austin har författat, och ett mycket viktigt sammandrag finns i slutet:
In Summary...
The magic number is 93. (+ 33,5 grader celcius )
Below 93°F, it’s fairly easy to stay cool on a motorcycle as long as you are moving fast enough
to get some wind against your skin for convective cooling. A mesh riding suit feels great.
Above 93°F, it’s a different world. The wind is no longer your friend.
For long distance riding in temperature higher than 93°F, you need to
(1)minimize your body’s exposure to direct wind blast;
(2) wear wicking undergarments, including a helmet liner;
(3) carry an adequate supply of cool water and drink frequently;
(4) insulate any parts of your body exposed to engine heat or radiator discharge.
Dress right, drink right, and enjoy the ride.
Hetta är ingenting att leka med, speciellt inte för oss som dels inte är vana vid ihållande värme, och dels inte är vana att tolka tecknen på begynnande uttorkning.
Hur löser DU din vätsketillförsel under körning?
Eller, någon kanske ger sig ut på kontinenten och möter riktig värme - och är oförberedd på det som den nordbo man är?
Här är en mycket bra artikel i vårt tidigare egna magasin om hur man håller hettan stången som motorcykelförare:
http://www.ironbutt.com/ibmagazine/ironbutt_1002_62-66_Hot.pdf
Tom Austin har författat, och ett mycket viktigt sammandrag finns i slutet:
In Summary...
The magic number is 93. (+ 33,5 grader celcius )
Below 93°F, it’s fairly easy to stay cool on a motorcycle as long as you are moving fast enough
to get some wind against your skin for convective cooling. A mesh riding suit feels great.
Above 93°F, it’s a different world. The wind is no longer your friend.
For long distance riding in temperature higher than 93°F, you need to
(1)minimize your body’s exposure to direct wind blast;
(2) wear wicking undergarments, including a helmet liner;
(3) carry an adequate supply of cool water and drink frequently;
(4) insulate any parts of your body exposed to engine heat or radiator discharge.
Dress right, drink right, and enjoy the ride.
Hetta är ingenting att leka med, speciellt inte för oss som dels inte är vana vid ihållande värme, och dels inte är vana att tolka tecknen på begynnande uttorkning.
Hur löser DU din vätsketillförsel under körning?