Miesbach: lite svarare i morse, med molnskärm som lovade skydd från hettan.
Nu vid lunch är vi och nosar på 30 grader lika förbannat, och friskheten är helt borta och utbytt mot... ....lite åska mot kvällen?
Vi får se vad det blir av det.
Jag var iväg en sväng för att känna om det hade blivit kul att köra hoj igen.
Fantastiskt fina vägar, men att köra som många andra utanför just vår sfär av ansvarsfulla motorcyklister gör - lättklädda för värmen istället för påklädda för kraschen är inget för mig.
Jag har alltid hävdat att det finns dagar på hösten när gemene man inte kan klä på sig mer kläder för att hålla kylan borta.
Då ställer man hojen och tar bilen istället.
Jag anser att det omvända också gäller: den dag det är för varmt för att köra med nödvändiga skyddskläder så ställer man hojen och tar bilen istället.
Himla jobbigt bara att behöva stoppa pengarna i munnen - leva efter sina egna rediga regler.
Jag har tänkt mycket på beslutet att förklara mig som DNF, och ångrat det massor. Jag hade kunnat plocka en enda bonus till, och tuffa hit och lägga mig samma dag som jag kom fram nu - bara några timmar senare.
Nå, det kommer en rallyrapport vad det lider, och då kanske något klarnar för er. Tills dess så kan jag bara motivera mig genom ett bisarrt cirkelresonemang:
Det faktum att jag ringde in för att kliva av beskriver bättre än något annat hur illa påverkad jag var av hettan.
Avhoppet kom som ett resultat av flera usla beslut och vägval. Att deklarera det där och då var liksom pricken över i:et och visar hur trögt hjärnan fungerar när blodet börjar kok-koagulera i sina ådror.
Men som sagt: det är för rallyrapporten det.
Nu om det som pågår; Cawwas hoj stod på parkeringen när jag kom hem från min sväng i trakterna. Hoppas han är här för att vara i god tid, och gör sina papper ordentligt.
Alternativen är inte bra: A: Gett upp B: Bara sova lite middag innan man sätter sig ner och benar isär dokumentationen.
Båda är katastrof.