...and they are off!
DD ser ut att satsa på Guld under framkörningen ner till Stuttgart.
Eller, det kan också bli en SS 2000K om han bara kör raka spåret ner från Kolding.
Någon avvikelse från det spåret, då är det Guld han går för.
Märkligt nog vaknade jag i natt vid 3-tiden och sträckte mig efter telefonen för att se hur det gick för honom.
Innan jag fick upp sidan så dog batteriet, och jag brydde mig inte mer.
Synd. Hade jag kommit fram till Spotwalla så hade jag sett att han var på väg upp längs Västkusten och hade kunnat gå ut för att vinka av honom också.
DDs Spot under rallyt
https://spotwalla.com/tripViewer.ph...=yes&hoursPast=24&fillFactor=100&zoomLevel=10
Också?
Oh yes - Benny Bob Sweden fick stå ut med en lyckospark redan igår kväll.
Helt olika inflygning till Stuttgart, det kan jag lova: DD startade kring midnatt och jagar ner längs broar och vägar under IBA-körning.
BB tar det lugnt, kostar på sig lyxig långfärja och gav ett mycket avslappat intryck när jag träffade honom igår.
Men, skenet kan bedra. BB har slitit som ett djur de senaste veckorna med ett hopplöst projekt.
Han ville placera sig själv i en icke-existerande "Hopeless class" med något av det mest olämpliga rallyfordon som tänkas kan - trots att han redan hade en fast plats i rallyt.
Första riktiga IBA-provkörningen skulle pricka fotograferingen under medlemsträffen vid Mälaren Runt, men han kom inte 10 mil ens förrän det var dags för bärgning.
Lämplig hoj att köra Europa runt på under 10 dagar, varav 5 i poängplockartempo?
Det tyckte BB. Innan, då och några dagar efteråt också.
Dagen innan avfärd så bet han dock huvudet av skam, drog upp i landet ock blixtköpte en Honda NT 700 V Deauville! Jösses...
Nattlig farkling - ett par navigatorer måste ju på...
minst ett par extraljus
förutom premiumplusV.I.P halogen i vanliga standardbrunnarna, den egna specialdynan, extratank och lite annat smått och gott.
Inte illa för en natts jobb på en helt okänd hoj!
Nå, BB har chans att gå ner i varv igen, och lära känna hojen dessutom. Resan ner är planerad efter tempot hos den mindre lämpade, mindre lyckade rallyhojen som han filat på fram till i förrgår.
Lycka till, killar! Samlingen utanför Stuttgart är inte förrän lördag vid lunchdags.
Man hinner både köra sönder, och reparera. No worries.
BBs spot:
https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=121a157c65ea77776a
dock inte aktiv förrän rallyt startar.
Hampe
DD ser ut att satsa på Guld under framkörningen ner till Stuttgart.
Eller, det kan också bli en SS 2000K om han bara kör raka spåret ner från Kolding.
Någon avvikelse från det spåret, då är det Guld han går för.
Märkligt nog vaknade jag i natt vid 3-tiden och sträckte mig efter telefonen för att se hur det gick för honom.
Innan jag fick upp sidan så dog batteriet, och jag brydde mig inte mer.
Synd. Hade jag kommit fram till Spotwalla så hade jag sett att han var på väg upp längs Västkusten och hade kunnat gå ut för att vinka av honom också.
DDs Spot under rallyt
https://spotwalla.com/tripViewer.ph...=yes&hoursPast=24&fillFactor=100&zoomLevel=10
Också?
Oh yes - Benny Bob Sweden fick stå ut med en lyckospark redan igår kväll.
Helt olika inflygning till Stuttgart, det kan jag lova: DD startade kring midnatt och jagar ner längs broar och vägar under IBA-körning.
BB tar det lugnt, kostar på sig lyxig långfärja och gav ett mycket avslappat intryck när jag träffade honom igår.
Men, skenet kan bedra. BB har slitit som ett djur de senaste veckorna med ett hopplöst projekt.
Han ville placera sig själv i en icke-existerande "Hopeless class" med något av det mest olämpliga rallyfordon som tänkas kan - trots att han redan hade en fast plats i rallyt.
Första riktiga IBA-provkörningen skulle pricka fotograferingen under medlemsträffen vid Mälaren Runt, men han kom inte 10 mil ens förrän det var dags för bärgning.
Lämplig hoj att köra Europa runt på under 10 dagar, varav 5 i poängplockartempo?
Det tyckte BB. Innan, då och några dagar efteråt också.
Dagen innan avfärd så bet han dock huvudet av skam, drog upp i landet ock blixtköpte en Honda NT 700 V Deauville! Jösses...
Nattlig farkling - ett par navigatorer måste ju på...
minst ett par extraljus
förutom premiumplusV.I.P halogen i vanliga standardbrunnarna, den egna specialdynan, extratank och lite annat smått och gott.
Inte illa för en natts jobb på en helt okänd hoj!
Nå, BB har chans att gå ner i varv igen, och lära känna hojen dessutom. Resan ner är planerad efter tempot hos den mindre lämpade, mindre lyckade rallyhojen som han filat på fram till i förrgår.
Lycka till, killar! Samlingen utanför Stuttgart är inte förrän lördag vid lunchdags.
Man hinner både köra sönder, och reparera. No worries.
BBs spot:
https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=121a157c65ea77776a
dock inte aktiv förrän rallyt startar.
Hampe