Ursprungligen postad i gamla forumet av Flathead. Diskussionen fortsätter här!
Flathead said:
Den här tråden vänder sig främst till dig i sydöstra
Sverige som funderar på din första IBA körning.
Undertecknad inbjuder till ett informationsmöte
långfredagen den 25 mars klockan 18.00 I Dockside MC:s
lokal Jungnergatan 7 Oskarshamn GPS: 57,268 16,453361.
Vi diskuterar frågor kring planering och genomförande av
körning samt ett datum då en körning genomförs med
utgångspunkt i Oskarshamn.
Eftersom långfredagen råkar vara våffeldagen hoppas jag
kunna ordna med lite våfflor som avslutning.
Alla intresserade välkomna oavsett bostadsort och
tidigare erfarenhet av IBA-körningar.
Ingen föranmälan krävs men vill du komma i kontakt med
mig föreslås ett inlägg här eller på Dockside MC:s
facebooksida.
Väl mött, Magnus Fransson alias "Flathead"
Sverige som funderar på din första IBA körning.
Undertecknad inbjuder till ett informationsmöte
långfredagen den 25 mars klockan 18.00 I Dockside MC:s
lokal Jungnergatan 7 Oskarshamn GPS: 57,268 16,453361.
Vi diskuterar frågor kring planering och genomförande av
körning samt ett datum då en körning genomförs med
utgångspunkt i Oskarshamn.
Eftersom långfredagen råkar vara våffeldagen hoppas jag
kunna ordna med lite våfflor som avslutning.
Alla intresserade välkomna oavsett bostadsort och
tidigare erfarenhet av IBA-körningar.
Ingen föranmälan krävs men vill du komma i kontakt med
mig föreslås ett inlägg här eller på Dockside MC:s
facebooksida.
Väl mött, Magnus Fransson alias "Flathead"
Hampe said:
Kul!
Jag lägger denna tråd som sticky så den stannar kvar uppe.
H
Jag lägger denna tråd som sticky så den stannar kvar uppe.
H
Flathead said:
Uppdatering!
Jag har ringt runt lite och lagt ut på FB-sidor, det kan bli allt mellan 2 och 20 på långfredagen, ett rimligt antagande är väl 6-7 seriösa och lika många som är lite nyfikna.
Jag kommer att lägga fram 2 försl*g på tänkta körningar. Det ena är den så kallade södra slingan som ju passerar vår startpunkt. Det andra försl*get har ett annat upplägg: En körning med 3 ben, det första E22 till Lund ungefär, tillbaka till O-hamn. Det andra till Göteborg och tillbaka. Det tredje upp mot Stockholm någonstans.
Tanken bakom det här försl*get är att den som vill kliva av har 2 tillfällen att göra det utan att vara 50 mil hemifrån. Jag är medveten om att det blir mycket E22 vilken ju anses som tråkig och tungkörd men ändå är den bästa väg vi har här i sydost. Sämst är dock sträckan Målilla- Nässjö på Göteborgsbenet men den har förbättrats senaste året så även det bör gå.
Några åsikter om den planeringen från er "veteraner"?
Nu när jag planerar körning åt andra får jag inte misslyckas med den biten och behöver lite hjälp med ett par saker: Jag har rekat alla mackar utom en. Behöver ett försl*g på vändpunkt på Malmöbenet.
Det finns 3 krav; 1, bensin givetvis 2, Mat så det går att få hyfsad frukost vilket skulle passa här. 3, Vändmöjligheter så det inte ser ut som vid Sillekrog att det bara går att köra åt 1 håll. hur nära Lund/Malmö det ligger är inte så noga det regleras med det sista Stockholmsbenet, då går det att vända vid Söderköping, Norrköping, Stavsjö, Nyköping eller Järna vilket som skulle passa.
Jag har möjlighet att reka vändpunkt Malmö i slutet på februari (ska till Kastrup för vidare befodran till Daytona bike week, tjohoo!)
När planen är färdig vore jag tacksam om någon certifierare ville göra en snabbkoll.
Skulle någon vara ute på en körning långfredagen är han/hon varmt välkommen att titta in på mötet, det skulle ge en extra krydda åt tillställningen
Magnus.
Jag har ringt runt lite och lagt ut på FB-sidor, det kan bli allt mellan 2 och 20 på långfredagen, ett rimligt antagande är väl 6-7 seriösa och lika många som är lite nyfikna.
Jag kommer att lägga fram 2 försl*g på tänkta körningar. Det ena är den så kallade södra slingan som ju passerar vår startpunkt. Det andra försl*get har ett annat upplägg: En körning med 3 ben, det första E22 till Lund ungefär, tillbaka till O-hamn. Det andra till Göteborg och tillbaka. Det tredje upp mot Stockholm någonstans.
Tanken bakom det här försl*get är att den som vill kliva av har 2 tillfällen att göra det utan att vara 50 mil hemifrån. Jag är medveten om att det blir mycket E22 vilken ju anses som tråkig och tungkörd men ändå är den bästa väg vi har här i sydost. Sämst är dock sträckan Målilla- Nässjö på Göteborgsbenet men den har förbättrats senaste året så även det bör gå.
Några åsikter om den planeringen från er "veteraner"?
Nu när jag planerar körning åt andra får jag inte misslyckas med den biten och behöver lite hjälp med ett par saker: Jag har rekat alla mackar utom en. Behöver ett försl*g på vändpunkt på Malmöbenet.
Det finns 3 krav; 1, bensin givetvis 2, Mat så det går att få hyfsad frukost vilket skulle passa här. 3, Vändmöjligheter så det inte ser ut som vid Sillekrog att det bara går att köra åt 1 håll. hur nära Lund/Malmö det ligger är inte så noga det regleras med det sista Stockholmsbenet, då går det att vända vid Söderköping, Norrköping, Stavsjö, Nyköping eller Järna vilket som skulle passa.
Jag har möjlighet att reka vändpunkt Malmö i slutet på februari (ska till Kastrup för vidare befodran till Daytona bike week, tjohoo!)
När planen är färdig vore jag tacksam om någon certifierare ville göra en snabbkoll.
Skulle någon vara ute på en körning långfredagen är han/hon varmt välkommen att titta in på mötet, det skulle ge en extra krydda åt tillställningen
Magnus.