Labrador och Newfoundland, minsann!
Tog en skärmbild i natt som kommer upp senare, förarna är ännu mer galet utspridda på detta sista benet.
Det är blippar öövveerraalltt, USA och högt upp i Kanada.
Ingen som verkar satsa på Alaska i år dock.
Jag måste inkludera ett citat från John Harrisons senaste rapport - han som skriver de mycket underhållande officiella dagsrapporterna:
Visst, det är ovanligt många BMW som startar i år. Problem med slutväxlar, kardaner och elektronik har fått många att vända sig till andra märken i stället. Men i år steg antalet igen. ...och haverierna.
Märkligt.
Det finns andra ställen på nätet där man kan få information om vad som händer.
Det fanns...
I år har många stängt ner sina forum för utomstående. Det är uppenbart att det är ett ökande intresse för rallyt, och där med ett märkbart ökat tryck på servers som i vanliga fall bara har trafik från ett mindre gäng märkesnördar.
När det plötsligt strömmar in klick från hela världen som bara vill ha nasty details från rallyt och skiter i just det märkets egenheter eller fördelar som egentligen brukar avhandlas på just det forumet, ja då stängs dörrarna.
FJR-forum har historiskt haft överlägsen täckning på bakom-scenen-grejer, men är just nu members-only
http://www.fjrforum.com/forum//index.php/forum/70-long-distance-ridingiron-butt/
när det gäller just IBA-delen. Går att nyregga sig, dock.
Även stora ADVrider har strypt tillgången till info om rallyt.
http://advrider.com/index.php?threads/2017-iron-butt-rally-thread.1234257/
Går att nyregga sig här med. Gör det! 35 sidor kring rallyt just nu, och det fyller på hela tiden.
BMW-klubben håller öppet, men där står inte mycket.
https://forums.bmwmoa.org/showthread.php?89475-2017-Iron-Butt-Rally
Dom skäms väl...
Tog en skärmbild i natt som kommer upp senare, förarna är ännu mer galet utspridda på detta sista benet.
Det är blippar öövveerraalltt, USA och högt upp i Kanada.
Ingen som verkar satsa på Alaska i år dock.
Jag måste inkludera ett citat från John Harrisons senaste rapport - han som skriver de mycket underhållande officiella dagsrapporterna:
John Harrison/Official IBR Scribe said:
When will an IBR Scribe get to cover a rally without having to report on a BMW
failing and dashing it’s
owners hopes, dreams, and two year investment of time and money in the adventure of a lifetime? That
was a rhetorical question. What the crap, BMW?
failing and dashing it’s
owners hopes, dreams, and two year investment of time and money in the adventure of a lifetime? That
was a rhetorical question. What the crap, BMW?
Märkligt.
Det finns andra ställen på nätet där man kan få information om vad som händer.
Det fanns...
I år har många stängt ner sina forum för utomstående. Det är uppenbart att det är ett ökande intresse för rallyt, och där med ett märkbart ökat tryck på servers som i vanliga fall bara har trafik från ett mindre gäng märkesnördar.
När det plötsligt strömmar in klick från hela världen som bara vill ha nasty details från rallyt och skiter i just det märkets egenheter eller fördelar som egentligen brukar avhandlas på just det forumet, ja då stängs dörrarna.
FJR-forum har historiskt haft överlägsen täckning på bakom-scenen-grejer, men är just nu members-only
http://www.fjrforum.com/forum//index.php/forum/70-long-distance-ridingiron-butt/
när det gäller just IBA-delen. Går att nyregga sig, dock.
Även stora ADVrider har strypt tillgången till info om rallyt.
http://advrider.com/index.php?threads/2017-iron-butt-rally-thread.1234257/
Går att nyregga sig här med. Gör det! 35 sidor kring rallyt just nu, och det fyller på hela tiden.
BMW-klubben håller öppet, men där står inte mycket.
https://forums.bmwmoa.org/showthread.php?89475-2017-Iron-Butt-Rally
Dom skäms väl...