Man kan köra Saddle Sore 1000 på en Ducati Streetfighter

Tord

New Member
#1
Det vet jag för det gjorde jag 2013. Jag är inte direkt aktiv här på forat men efter viss påtryckning av en fellow Iron Butt:are så har jag till slut nu, mer än tre år senare lyckats redigera ihop min film som jag gjorde under resan.

Det hela började med att min kollega börja prata om denna körning och jag nappade. Hojen jag hade då var en precis nyinköpt Ducati Streetfighter så det var ju ett bra val kan man tycka.... Det monterades en Tom Tom Rider på styret och en GoPro Hero 2 på ramen som jag ställde in på time laps funktion.

Runt 03:00 gick starten har jag för mig. Körde den färdiga rutten södra Sverige. Jag kunde inte valt en bättre dag att köra, sol hela resan. Endast lite regn på E18 sista biten hem.

Här är iaf mitt bidrag i cyber space.

 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
#2
Snabba tankstopp, hörru! :D

OK Jämjö kände jag faktiskt igen.
Var det stopp ute på vägen där efter V50an?

Härligt att se när det ljusnar och gryr, samt när mörkret faller igen - men resan bara fortsätter.

Skye gjorde en timelaps från sin resa ner mot Spanien - det är kul att titta på, speciellt när man känner igen vissa vägavsnitt.

Tack för filmen och välkommen till detta forumet. Hoppas att fler inspireras att lägga upp sina intryck från de resor de gjort.


Hampe
 

Tord

New Member
#3
Jag planerade mina tankningar med 10-15 min vila. Det skulle räcka och ge mig lite marginal på totaltiden. På E18 där bakom Volvon var det en olycka längre fram och totalstopp. Man vart lite orolig att man inte skulle hinna men det börja rulla på ganska kvickt.