BB 1500 Gold Sverige

moose

Premier Member
Hej nu så här i mörkrets tider påbörjas väl planering inför den något ljusare årstiden? Så då infinner sig den alltid återkommande undringen" undrar om jag har läst o förstått reglerna för just denna körning".
http://goo.gl/PN23kx Är detta den sträckning som menas i reglerna? Om inte, vad är fel.
Dan

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Hej!

En fantastisk körning! Tror jag kört 3 eller 4. Har varit min säsongsstartare/säsongsavslutare under några säsonger. Försökt att köra den under helgen med tidsomställning. Så mycket mer avslappnande att köra inom SE. Jag har utgått från Linköping och valt riktning aktat vädret. Nu senast, i våras (?) körde jag den under engelsk flagg då jag provade deras Aprils fool-körning. Guld inom dygnet 1-april.

Oavsett! Kör som folk och ha roligt!

//Daniel

moose

Premier Member
Är Aprils fool-körning en återkommande körning? O hur anmäler man sig? IBA UK? Har tänkt att ta den, BB 1500 Gold Sweden, under April månad beroende på väder. Men finns denna körning så varför inte.
Dan

Daniel

Premier Member
Aprils-fool är ständigt återkommande. Guld inom första April. Jag frågade, Phil, UKs president, om det var ok att köra inom SE och fick ja. Men häng inte upp dig på det datumet. Är vädret skit så åk före/efter. Viktigare att du kör än inte!

moose

Premier Member
Nu var det frågestund Fools Gold är alltså en BB1500 guld Sverige? Med den sträckningen som finns angiven i Tilläggsregler, Svensk Specialkörning BB1500 Gold Sverige ?
Dan

Daniel

Premier Member
Nja...

En Fools Gold är en guld-körning under dygnet 1-april. Att det för oss är absolut enklast att köra ett Sverige-guld är en annan sak. ;)

Så ja, guld gäller! :)

(Flyttar norrut i februari, lämnar kvar hojen hos chefen. Hoppas kunna få den servad under Mars för att kunna sparka igång nästa säsong lite tidigt....)