Frågor Frågor (flerdygnskörningar)

moose

Premier Member
Gött med alternativ och var man finner flera svar. Håller med, planering i all ära men körningar ger erfarenhet och glädje.
Dan

moose

Premier Member
Kanske inte en flerdygns fråga men, om man skall köra BBG2500k kan man då starta i Håby avfart 100 eller måste det vara nr 99, Munkedalsmotet, eftersom det står följande " §4. Vägval: Denna körning får inte till sin helhet utföras inom Skandinavien. Inom Sverige får endast vägarna E4 och E6 användas enligt följande: E4 söder om Utängsvägen, Hudiksvall E6 söder om avfart 100, Håby " alltså är det sista meningen söder om avfart 100 som frågan gäller.Rätt eller fel tänkt.
Dan

Bob Sweden

Staff member
IBA Member
Då ska vi se, frågan: Avfart 100 eller söder om avfart 100?

Resonemanget gäller även Hudiksvall: Kvitto SÖDER om Utängsvägen...?
(vilket numera är möjligt då det byggts mackar ett par km söder om Utängsvägen).

Men för att vara konkret, den korrekta ordalydelsen borde vara:
"E6 söder om och inklusive avfart 100, Håbymotet"
samt
"E4 söder om och inklusive avfarten vid Björnmyravägen" (jag ser att Utängsvägen inte ansluter till E4, därav ändringen)

Jag gör en notering om det här så får vi se vad som kommer med i reglerna till säsongen 2020.

/B

moose

Premier Member
En angenäm fråga. Skall köra ned till Torrevieja 12/10 t.or inom en vecka. Tipps på en bra combo av körningar. Vill helst klara av några guld körningar. Behövs en liten förlängning av sträckan så är det ok. Dan

Bob Sweden

Staff member
IBA Member
En angenäm fråga. Skall köra ned till Torrevieja 12/10 t.or inom en vecka. Tipps på en bra combo av körningar. Vill helst klara av några guld körningar. Behövs en liten förlängning av sträckan så är det ok. Dan
Guld är alltid en utmaning, inte minst om man kör "i främmande land".
Min erfarenhet är att guld kräver detaljplanering: Var ska jag tanka, när ska jag vara där.

Tyskland:
Kan vara utmanande med tanke på trafiken.

Frankrike:
Vägavgifter / tullstationer kanske sänker snittet? (jag har inte kört tillräckligt i Frankrike för att ha någon åsikt i den frågan)

Spanien:
Se Franrike om vägavgifter.

Kanske värt att satsa på SS1000, med möljlighet att förlänga till BB1500 istället?
Om det rullar på ohyggligt bra kan ju en BB1500 göras om till en BBG1500 under pågående resa...och omvänt kan en BBG bromsas ner till en BB, eller en SS1000!
Så hade nog jag gjort, satsa på guld men ha exakt klart i planen VAR gränsen för en SS1000 går (säkra med kvitto), samma sak med BB1500.
Små steg, en sak i taget, känn av dagsformen liksom.

Kör säkert.

/B

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Frankrike och Spanien: Betalvägar: Sätt farthållaren på 140 km/h på GPSen. Du kör om några och blir omkörd av några. Lugnt och behagligt. Tyskland: Passera kvällstid/natt/tidig morgon. Undvik storstäder under "rusningstimmarna" fm&em.

Sen en rejäl dos tur så du slipper olyckor osv.

I övrigt som B skriver. Detaljplanera.

//Dg

moose

Premier Member
Planering pågår i grekiska övärlden. Tar höjd för det ni påpekar samt även det att kroppen skall orka, samt vad för slags väder det blir. Tack för tippsen skall äntligen komma iväg på några körningar. Mvh Dan