Först av allt - inte "så att jag inte glömmer det" utan mer för att peka på hur mycket vi uppskattar dina skriverier.
Tack för att du tar dig tiden att referera vad som händer!
Det är kul och angeläget för åtskilliga som är intresserade av LD-rally nu i "realtid" medans det händer, det blir ett tidsdokument att gå tillbaka till senare - och det avlastar oss här nere otroligt att slippa känna att man behöver meddela sig - och skriva begripligt för att berätta vad som sker här nere.
DD snappar upp sådant som kan vara intressant, vi deltagare som är här nere smäller iväg en snabb bild eller några korta SMS-rader när det passar oss , och Daniel gör det bästa av det.
Denna tråden kommer också - tro det eller ej, vara den bästa infokanalen för oss ute på rallyt sedan när det startat. Man är sååå låst i sin bubbla, och varken vill, hinner eller skall browsa nätet efter info när dagarna är slut.
Men, ett väl sammanställt refererat av det som angår just oss är ytterst välkommet. Ett "Landet Runt" med en klurig programledare där uppe på vår lokalredaktion i Sundsvall - tack för det.
Självklart finns det en fin gräns på vad som kan meddelas eller ej. Vi skall inte ha detta som en fuskkanal för oss svenskar, men där är jag inte orolig.
Dee-Dee har kört massa rallyn och vet vad som kan skrivas eller inte.
"Förare A berättar att uppfarten längs Eigers nordvägg var lite besvärlig med allt smältvatten som rinner, men om man håller till höger vid Hinterstoissers travers så går det bra..." är alltså exempel på vad som inte skall skrivas i denna tråd under själva rallyt. Dels för att det är fusk, och dels för att med min beskrivning har vi lämnat hojarna långt bakom oss. Någon måtta får det vara.
Men, om man vet att någon av oss har problem med sin hoj eller annat, så är det skönt att få besked vid dagens slut att denne någon fortfarande är med i loppet. ...eller att få veta att han kastat in handsken och man kan sluta bry sig.
Annat exempel på sådant som inte skall skrivas här är detaljer kring min resa ner.
Startade mer än 18 timmar efter plan. Framme på hotellet 4 timmar efter plan.
Lösningen till ekvationen är att skippa fancy övernattningar, trevligt umgänge med rallykamrater, personlig hygien och bara 'söra 'söra 'söra.
Sådant är inget kul att läsa om.
Överhastighet...? Låt mig säga så här: ungefär samtidigt som jag insåg att jag skulle kunna räcka avgången 02:30 från Gedser så slutade jag också samla bensinkvitton. 'Nuff said.
Japp, jag träffade på JOL på vägen ner. Svängde av på en Autobahn mack som var jam packed med bilar, så jag körde bara förbi.
Men, inne bland pumparna...? Är inte den K1300an lite bekant? Kul möte, men vi fortsatte separat.
Jag hade annat att göra. TKC 70 ligger på nu. Aldrig kört på dem tidigare, men folk är lyriska över våtgreppet.
...vilket var original fälgskydds verkligt svaga sida. Vidriga i väta.
Det var länge sedan jag ryckte av ett par däck som bara gått 200 mil, men jag ångrar det inte ett ögonblick. Blä vilken skit!
Yes, Louis i Ingolstadt. Jag är välförsedd, men behövde speciella öronproppar. Jag har blivit grymt känslig för turbulens, och hojens upprättstukade rallyruta är inte enkel att komma överens med.
Jag har hittat Holländska proppar som fungerar bättre än något annat på mig:
https://www.alpinehearingprotection.com/earplugs/motosafe-race/
Självklart väjer jag filter "race" - fattas bara annat.
Ingolstadt - Daniel, VAG behöver ingen speciell ort för att fuska på. Det sker öövveerraalllltt.
Här är 4 norrmän på plats! Glada och trevliga som alla norrmän. En av dem har hämtat ut ny BMW GSA - den svartaste jag sett, med knallröda gjutna fälgar.
Få ihop den ekvationen, ni som kan er krysslista hos BMW. Killen har hämtat den på plats i Tyskland och kör på röda, tyska interimsskyltar.
Spännande!
Det var Roberts barndomshem vi var på igår - helt urblåst och nyrenoverat. Det ligger Märklinbanevackert, och från grannens får hörs klock-klämtande och lite diskreta bräkanden. Så vackert att det blir larvigt.
Jag åt smaltz för första gången igår. Gott! I begränsade mängder, kan tänka.
Frånfall är tråkigt men ofrånkomligt. Somliga anmäler sig på ren inspiration, och när det sedan går upp för dem vad dom gett sig in på så hoppar dom av.
Trist denna gång är att det är kända, duktiga och trevliga deltagare som inte kan komma. Det är nog inte enkelt att köra både IBR och ABR samma sommar...
Så, det var allt från mig nu.
"Ny cykel...?" Ja, och?
Alla männschor köper väl ny hoj ibland?
Jo, det är speciellt att just jag gått och handlat nytt.
Det finns ett par storys där med, men - det får bli sedan det. Nu göra sig klar för frukost.
Tack för att du tar dig tiden att referera vad som händer!
Det är kul och angeläget för åtskilliga som är intresserade av LD-rally nu i "realtid" medans det händer, det blir ett tidsdokument att gå tillbaka till senare - och det avlastar oss här nere otroligt att slippa känna att man behöver meddela sig - och skriva begripligt för att berätta vad som sker här nere.
DD snappar upp sådant som kan vara intressant, vi deltagare som är här nere smäller iväg en snabb bild eller några korta SMS-rader när det passar oss , och Daniel gör det bästa av det.
Denna tråden kommer också - tro det eller ej, vara den bästa infokanalen för oss ute på rallyt sedan när det startat. Man är sååå låst i sin bubbla, och varken vill, hinner eller skall browsa nätet efter info när dagarna är slut.
Men, ett väl sammanställt refererat av det som angår just oss är ytterst välkommet. Ett "Landet Runt" med en klurig programledare där uppe på vår lokalredaktion i Sundsvall - tack för det.
Självklart finns det en fin gräns på vad som kan meddelas eller ej. Vi skall inte ha detta som en fuskkanal för oss svenskar, men där är jag inte orolig.
Dee-Dee har kört massa rallyn och vet vad som kan skrivas eller inte.
"Förare A berättar att uppfarten längs Eigers nordvägg var lite besvärlig med allt smältvatten som rinner, men om man håller till höger vid Hinterstoissers travers så går det bra..." är alltså exempel på vad som inte skall skrivas i denna tråd under själva rallyt. Dels för att det är fusk, och dels för att med min beskrivning har vi lämnat hojarna långt bakom oss. Någon måtta får det vara.
Men, om man vet att någon av oss har problem med sin hoj eller annat, så är det skönt att få besked vid dagens slut att denne någon fortfarande är med i loppet. ...eller att få veta att han kastat in handsken och man kan sluta bry sig.
Annat exempel på sådant som inte skall skrivas här är detaljer kring min resa ner.
Startade mer än 18 timmar efter plan. Framme på hotellet 4 timmar efter plan.
Lösningen till ekvationen är att skippa fancy övernattningar, trevligt umgänge med rallykamrater, personlig hygien och bara 'söra 'söra 'söra.
Sådant är inget kul att läsa om.
Överhastighet...? Låt mig säga så här: ungefär samtidigt som jag insåg att jag skulle kunna räcka avgången 02:30 från Gedser så slutade jag också samla bensinkvitton. 'Nuff said.
Japp, jag träffade på JOL på vägen ner. Svängde av på en Autobahn mack som var jam packed med bilar, så jag körde bara förbi.
Men, inne bland pumparna...? Är inte den K1300an lite bekant? Kul möte, men vi fortsatte separat.
Jag hade annat att göra. TKC 70 ligger på nu. Aldrig kört på dem tidigare, men folk är lyriska över våtgreppet.
...vilket var original fälgskydds verkligt svaga sida. Vidriga i väta.
Det var länge sedan jag ryckte av ett par däck som bara gått 200 mil, men jag ångrar det inte ett ögonblick. Blä vilken skit!
Yes, Louis i Ingolstadt. Jag är välförsedd, men behövde speciella öronproppar. Jag har blivit grymt känslig för turbulens, och hojens upprättstukade rallyruta är inte enkel att komma överens med.
Jag har hittat Holländska proppar som fungerar bättre än något annat på mig:
https://www.alpinehearingprotection.com/earplugs/motosafe-race/
Självklart väjer jag filter "race" - fattas bara annat.
Ingolstadt - Daniel, VAG behöver ingen speciell ort för att fuska på. Det sker öövveerraalllltt.
Här är 4 norrmän på plats! Glada och trevliga som alla norrmän. En av dem har hämtat ut ny BMW GSA - den svartaste jag sett, med knallröda gjutna fälgar.
Få ihop den ekvationen, ni som kan er krysslista hos BMW. Killen har hämtat den på plats i Tyskland och kör på röda, tyska interimsskyltar.
Spännande!
Det var Roberts barndomshem vi var på igår - helt urblåst och nyrenoverat. Det ligger Märklinbanevackert, och från grannens får hörs klock-klämtande och lite diskreta bräkanden. Så vackert att det blir larvigt.
Jag åt smaltz för första gången igår. Gott! I begränsade mängder, kan tänka.
Frånfall är tråkigt men ofrånkomligt. Somliga anmäler sig på ren inspiration, och när det sedan går upp för dem vad dom gett sig in på så hoppar dom av.
Trist denna gång är att det är kända, duktiga och trevliga deltagare som inte kan komma. Det är nog inte enkelt att köra både IBR och ABR samma sommar...
Så, det var allt från mig nu.
"Ny cykel...?" Ja, och?
Alla männschor köper väl ny hoj ibland?
Jo, det är speciellt att just jag gått och handlat nytt.
Det finns ett par storys där med, men - det får bli sedan det. Nu göra sig klar för frukost.