Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Update 1300:

BB - Frankrike. Tuggar vidare västerut.

JOL - Neråt Turintrakten. Träffade på HH i området. Bilderna är från i morse. Lunchbilden är från...lunchen...

DSCPDC_0000_BURST20170802075221625.JPG

DSC_0394.JPG

DSC_0402.jpg


CAW - Kringelkrokar sig söderut. Målet är Monaco.Eller var iaf. Man är aldrig mer bestämd än att man kan ändra sig. Men tror på Monaco.

HH - I samma område som JOL. Fast mer bestämd ridning sydväst. Monaco där också?


Mer information kommer under dagen!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
1615-update:

BB - Närmar sig Marseille. Just i detta området känns alperna som rätt låga. Förmodligen en kombo som placerats i trakten. Oavsett. BB älskar Frankrike.

JOL - Har passerat Cuneo, där BB sov natten till idag, och tagit sig in i Frankrike.

CAW - Jobbar sig vidare sydväst. Mot medelhavet. Ett uppfriskande bad är han värd!

HH - Strider vidare i Italien.
 
Last edited:

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Update 1915:

BB - I närheten av Marseille så fick jag dessa foton. Ser ni havet? Tänk vad bortskämda fransmännen är. Både hav och berg nära.

IMG_5178.JPG IMG_5179.JPG IMG_5180.JPG IMG_5183.JPG

De översta bilderna kan vara ett tecken på att pojken gått och blivit religös. Alternativt är det från en bonusplats...

Den sista bilden visar ett bra vätskeförråd för en dag!

Senast kända riktning är norrut.


JOL: I Frankrike. På ett konstcentrum. Anar att det är en speciell målning eller flera som ska fotas.

CAW : La 30 minuter på Cap Martin, en udde utanför Monaco. Nu på väg inåt land igen. Nån timme eller två innan nattvila?

HH : Strider på i Italien.


Forts kommer
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Vi pratade om att tappa, förlägga, glömma sin flagga.

Jo Tack. Har visserligen aldrig varit där och gjort det men sett många flaggor längs rallyn. Nej. Rör dom inte. Även om det är av välvilja så kommer kanske ägaren för att leta och då har du den nedpackad.

Mer då?

Jo. Blir du av med flaggan så måste DU vara med på varje efterföljande bild- Även om du hittar flaggan igen. Så EN bild utan flaggan så är det ditt ansikte på varje bild. Det KAN ju bli lite svårare att ta det där fotot när även ansiktet ska vara med...
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Fan så lite uppdateringar han kommer med! Eller hur. Jag håller med. Problemet är att min största källa för information är via SMS. Förarna SMSar (MMSar) in bilder och rapporter allt eftersom. Vissa ofta, vissa mindre ofta. Någon ringer för att få en vettig människa att tala med där i hjälmen...(!).

Men här ligger min telefon och visar på "Ingen Service". Allt efter åskoväder som dragit förbi. Mitt smalband fungerar däremot. Så förarna på framkant, dom som har Iphone, deras bilder och info kommer fram helt galant.

Hoppas det smäller till och rasslar till i telefonen strax!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB är inne och kör på D-vägar. Fantastiska vägar! Frankrikes finaste. Allt från fina vägar till vägar där det är svårt att mötas. Gärna helt utan skyddsräcken. Man vänjer sig.

Nedan följer ett målande exempel. Oklart om det är vägverkets vision för 2020?


IMG_5139.JPG.jpeg
 

moose

Premier Member
Som alltid, lika intressant med rapporter från de som strider i extra lager kläder när sunda förnuftet säger lite kläder i skugga o drick mycket. Men skam den som ger sig här skall det köras o bonusar plockas. Tack ni tappra som trotsar det sunda förnuftet o förgyller för oss andra här hemma i den annalkande skymningen o den avtagande värmen. Kör väl o njut av körningen.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL - Parkerad för natten. Tidig kväll. Laddar inför en fullspäckad dag imorgon. Bilder!

DSC_0411.JPG DSC_0415.JPG
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
HH - Nattar på hotell i Italien. Återkommer om jag får mer detaljer.

CAW - Snurrar Monaco. Snart vila? Återkommer!

BB - Frankrike. Kan ha stannat i landsortsby.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Landsortsby? Ja, en by på landet. Fast kollar jag satellitbild så har väldigt många pool. Vad ska han mer tänka på? Kvitto! Både en och två gånger.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB fortsätter. Montélimar kan vara nattstoppet.

Hotels.com ger följande förslag :
Kyriad Montelimar Centre
3 stjärnorPlace D'Armes 8 Boulevard Du Pecher, Montélimar, Drome, 26200, Frankrike

Gratis parkering och fritt Wifi. 658:-/natt. Frukostbuffén är inte värd 10€ så den kommer BB skippa. OM det är hit han ska..... :)
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
CAW : Lämnat centrum och söker sig österut. Ett riktigt gott skäl är priset på boende. 5-6 nätter så märks det.

Nattvila från 22-01 var det va? Han har tid till många mil ytterligare....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Samtidigt så laddar JOL inför morgondagen. Upp tidigt och beta av några timmar innan värmen börjar göra ont.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Montélimar var det inte. Nehej....Valence då?

Hotels.com ger en massa förslag. Men hitta rätt där mat finns och möjlighet till SÄKRA kvitton. Balansgång.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
CAW - Spoten uppdaterar inte. Tvivlar dock på att han stannat mitt på motorvägen. Hoppas jag.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
CAW - Kan ha stannat på Albergo Villa Elisa. Italien. Mycket billigare än franska kusten. Får se om Spoten hoppar mer....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB - Verkar ha valt ett Novotel i Valence eller ett Ibis i samma område. Kvitton. Måste vara säker på kvitton.

I Frankrike funkar det att automattanka. I Tyskland inte (i stort sett). Italien kommer jag inte ihåg. Mer än att det var svårt att få tanka själv.....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Jag är nästan säker på att han valde Ibis. Fast enligt Hotels.com så är det fullbokat....