Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Sydost ut ligger premier classe Valence sud. Där verkar dt finnas plats. En femhunka per natt...
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Ett IBIS Budget verkar finnas utan att Hotels.com säljer bäddar. Där kanske.

Caw - verkar ha törnat in.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Alla fyra verkar ha checkat in. Endast CAW jag saknar hel bekräftelse av. Så då är mitt jobb här klart för idag. Natti alla. Hörs imorgon. Ja. Våra förare lär röra på sig tidigare än jag. Minst 2 förare kommer gå upp innan fem, planera lite, äta frukost, och sen iväg.

Avundsjuk.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Nu officiellt. HH ute. Nära värmeslag. Men ett förståndigt beslut. Säkerheten prio 1.

Spenderat natten på ett nedkylt hotellrum och är iväg tidigt. Innan värmen kommer.

Tror att han är på väg till målhotellet.

Förbannat trist!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
CAW : Gårdagen i Monaco.
Resized_20170802_193743.jpeg
Resized_20170802_193807.jpeg

Ännu inte på rull. Mot bergen och norrut efter frukost och koll av planeringen.

CAWs rygg är bättre. Äntligen ledat upp sig. Kan det vara den förhatliga värmen som gör det?
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL: Tog startkvitto för dagen strax efter klockan 6. Ännu en dag på sadeln. Ännu en dag med vägar som sliter på däcken. Nu gäller det att det ska hålla också...
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Kvitton. Föraren som låg på tredje plats efter ben 1 glömde ta ett slutkvitto för sin vila= Ute ur tävlingen. Hårt men säkerheten främst.

Det blir lättare och lättare att göra misstag ju längre rallyt går. Och som vi sett så räcker det med ett litet litet misstag för att ställa till det ordentligt.

Men i takt med att "toppnamnen" försvinner ur så går det att klättra ordentligt i resultatlistan!



Rallyledningen är nu på väg mot målgångshotellet för förberedelser och kontroll av första benets punkter. Kanske fler som är DNF utan att ha vetat om det.....
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Om HH fortsätter på inslagen väg så kommer han till slut till Brennerpasset. En enorm kö helt enkelt. Här gäller det att köra där det finns plats istället för att sitta i kö.
 

moose

Premier Member
Trist o höra att Hampe tackar för sig, men säkerhet i första hand. Svåra beslut förmodar jag men vila, vatten o vänskap hjälper till. Det händer oväntade saker i denna värme hoppas att de övriga får uppleva mindre värme, o tummarna hålls hårt för er.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
HH är igenom Brennerpasset. Siktet mot Innsbruck. Där klart.se ger en temperatur i skuggan på +30. Hoppas han håller sig sval!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB - Visar tecken på lunch. Se bild

IMG_5185.JPG

JOL - Tittar upp på Mont Blanc.

CAW - På väg mot samma Mont Blanc som JOL. Fast från andra hållet.

HH - Någon timmer eller två från rallyhotellet. Han är väl värd en kall dricka och ett kallt bad.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
HHs SPOT laggar. Tycker att det har varit flera längre avbrott för många förare under senaste dagarna.

Om han kunnat fortsätta som tidigare så kan han mycket väl vara framme på hotellet nu. Vi får se vad SPOTen säger om den kommer igång...
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
1540-update:

BB - Närmar sig Geneve söderifrån. Vackert men varmt.

JOL - Hans SPOT har stått stilla sen precis innan Mont Blanc-tunneln. Han har säkert redan mött CAW.

CAW - På väg mot Mont Blanc-tunneln. Har säkert mött JOL.

HH - Närheten av Miesbach om inte redan framme.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Rapport från HH:

Tillbaka på rallyhotellet i Miesbach efter en mycket lugn och stillsam körning tvärs över plattlandet i norra Italien.


Underbart att han är tillbaka i moderna trakter med AC!!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Ska vi taen update typ 1845?

BB - Inne i Schweiz. Nordostlig riktning. På gott mod. Skickade en bild. Han verkar sugen på att byta... 52346884469__9E4C8040-D63A-4A93-AB6B-026D8642E2A2.JPG

Jag tackar jag. 6 cylindrar och allt. Även stora topboxen med all utrustning. Bromsljuset, centrallåset och övrig utsmyckning. Till skillnad från BB så är jag modestoch hade glatt nöjt mig med en GT. Hojen alltså.

JOL - Ja ni såg ju bilderna nyssens. Njuter i fulla drag. Däcken håller. Precis lämnat Montreux. Schweiz.

CAW - Duttat i Geneve. Fortsätter. Tror han ligger före plan. Kämpa på!!!

HH - Inga rapporter sedan han ankommit hotellet. Kall dusch, kall pilsner och chilla (!)?