Alpen Butt Rally 2017 - Rapporter och kommentarer

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOLs SPOT stannat. kanske bor han där jag la upp en bild på.

CAW - (St)rider vidare i natten. På jakt efter hotell eller bara för att positionera sig inför imorgon?
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL fortfarande stoppat. CAW ännu på G...

Vi gör så här.

Jag återkommer imorgon med facit.

Snart bara 19 timmar kvar.....
 

moose

Premier Member
Ja här sitter man som klistrad för att få senaste info. Daniel, tur att du orkar att rapportera som du gör, Extra tidig uppgång för att få " va me ". Kylig morgon här i norra Bohuslän nä nu börjar allvaret på nytt. Kämpa på ni tappra.
Dan
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Alla läst nyhetsbrevet från rallyledningen?

Man har nu gått igenom de 60 kuverten från Ben 1. Tydligen så är hela 14, FJORTON, förare DNF efter Ben 1. Detta utan att vissa av dom vet om det ännu. Dvs dom kämpar fortfarande på. Allt för att mötas av ett DNF vid målgång.


Några hade missat vilobonus med tillhörande kvitton. Några hade missat "minst en kombo" och några hade helt enkelt missat att "claima" obligatoriska saker på poängpappret.

Återstår alltså att se vilka av de som återstår i rallyt som är DNF.



En update av våra förare efter natten kommer.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB - Uppe med tuppen. Verkar redan ha plockat en eller två bonusar. Bonusbild till oss andra...

IMG_5192.JPG

JOL - Verkar inte vara på rull ännu.

CAW - Hittade vila igår. Till sist. Ingen rörelse ännu.


Återkommer med mer nyheter när det är dags.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
UPDATE :

BB rullar på bra. Söder om Davos just nu. Minst 3 bonusar hittills idag. Planen var upp till 8 bonusar varav tre var tvingande. Drygt 70 mil totalt innan målgång.

JOL & CAW. Inga tecken på att dom rullar ännu. Vare sig SMS, mail eller SPOT-spår.


Hoppas det är SPOT som laggar och inget annat. Avståndet från där dom är till målet är fortfarande "lugnt". Om allt rullar som det ska. Komma för sent till mål är ju ingen bra idé!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL på rull. Han har efter all värme börjat klaga på att stället börjat lukta lite....Så vad gör man?

DSC_0475.JPG DSC_0482.jpg


Man väljer en kombo där man vandrar lite i vattnet....:)
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
JOL - på väg mot målet. Upp till 3-4 bonusar på vägen om det lirar med trafiken och schemat.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Att hinna göra flera saker samtidigt, eller i värsta fall att kunna, är bra i rallyn!

Se här: DSC_0483.jpg

JOL äter glass OCH tankar samtidigt! Vilken talang han är!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB - Från Davos så har han omkring 4h körning kvar. Om han väljer raka spåret alltså. Finns tid för fler bonusar! Mer poäng!
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
Under 6h nu.

SPOT verkar sega till sig totalt. Får gå efter de planer jag fått av förarna samt av deras rapporter.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Miesbach: lite svarare i morse, med molnskärm som lovade skydd från hettan.
Nu vid lunch är vi och nosar på 30 grader lika förbannat, och friskheten är helt borta och utbytt mot... ....lite åska mot kvällen?

Vi får se vad det blir av det.
Jag var iväg en sväng för att känna om det hade blivit kul att köra hoj igen.
Fantastiskt fina vägar, men att köra som många andra utanför just vår sfär av ansvarsfulla motorcyklister gör - lättklädda för värmen istället för påklädda för kraschen är inget för mig.

Jag har alltid hävdat att det finns dagar på hösten när gemene man inte kan klä på sig mer kläder för att hålla kylan borta.
Då ställer man hojen och tar bilen istället.
Jag anser att det omvända också gäller: den dag det är för varmt för att köra med nödvändiga skyddskläder så ställer man hojen och tar bilen istället.

Himla jobbigt bara att behöva stoppa pengarna i munnen - leva efter sina egna rediga regler.
Jag har tänkt mycket på beslutet att förklara mig som DNF, och ångrat det massor. Jag hade kunnat plocka en enda bonus till, och tuffa hit och lägga mig samma dag som jag kom fram nu - bara några timmar senare.
Nå, det kommer en rallyrapport vad det lider, och då kanske något klarnar för er. Tills dess så kan jag bara motivera mig genom ett bisarrt cirkelresonemang:
Det faktum att jag ringde in för att kliva av beskriver bättre än något annat hur illa påverkad jag var av hettan.
Avhoppet kom som ett resultat av flera usla beslut och vägval. Att deklarera det där och då var liksom pricken över i:et och visar hur trögt hjärnan fungerar när blodet börjar kok-koagulera i sina ådror.


Men som sagt: det är för rallyrapporten det.
Nu om det som pågår; Cawwas hoj stod på parkeringen när jag kom hem från min sväng i trakterna. Hoppas han är här för att vara i god tid, och gör sina papper ordentligt.
Alternativen är inte bra: A: Gett upp B: Bara sova lite middag innan man sätter sig ner och benar isär dokumentationen.

Båda är katastrof.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
Vi postar lite olika: DD snabbt och snärtigt, jag mer.... ...well, ni vet.
Cawwa ÄR inne på hotellet. Han är väl inte jättenöjd med de poäng han tänker claima, men väldigt glad över vägarna han kört.
...och att vara tillbaka till bas.
 

Daniel

Mile Eater Platinum Not Right Rider
Premier Member
BB checkade in här. Kollar jag på Google Maps och tar ut distansen till mål så är vi nere på 12-13 mil till målet.

JOL - oklart.
 

Hampe

Not Right Rider
Staff member
Premier Member
IBA Member
John Young kom in strax efter lunch med åtskilliga timmar tillgodo innan penalty och cut-off:



Lite sliten, skiten och stukad, men med ett innerligt leende för kameran.




Cykeln däremot...



Sliten, skiten och stukad - Check!